Дидактичний матеріал базується на основних положеннях когнітивної методики у взаємозв'язку з комунікативною, гармонійне поєднання роботи з розвитку різних видів мовно – мовленнєвої діяльності на основі пізнавально – дослідницької роботи з текстом сприяє формуванню мовної особистості здобувачів освіти
Матеріал до уроків української мови у 5 класі з теми “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
Текст 1
Клечані свята
Пролетіла весна, відспівали своє соловейки. За селом у полі викинув ячмінь колос. А вже коли ячмінь заколоситься, то не до пісні навіть солов’ям. Незчулися люди, як і Клечані свята підійшли. У кожній хаті жінки прибирали, причепурювали комини, білили окола, підводили червоною глиною призьбу. Дітвора ще зранку гайнула на левади та в діброви по клечання. Ламали осичину і кленове гілля з червонястими черевичками, щоб прикрасити тим гіллям і хати й повітки, заквітчати тини й ворота.
А дівчата й молодиці, помазавши долівку, посипали її свіжою травою та лепехою, канупером і любистком, щоб стала вона зеленою та пахучою, якою буває тільки в Клечані святки. (І. Цюпа)
Комунікативне завдання
Лінгвістичне завдання
Букви о-і,е-і в коренях слів |
Букви е-о після ж, ч |
Букви е, и у префіксах пре-, при- |
Букви на позначення звуків, що уподібнюються |
Подовження приголосних |
Знак м’якшення |
Апостроф |
Слова, що не перевіряються наголосом |
|
|
|
|
|
|
|
|
Творче завдання. Обгрунтуйте свою думку про те , яку роль в житті сучасних людей відіграють національні звичаї і традиції , чи потрібно їх зберігати?