Планування складено за програмою: Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з угорською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами 2017)
№ п/у |
Дата |
Примітка |
Зміст навчального матеріалу |
Соціо- культурна змістова лінія (наскрізні змістові лінії) |
|
Мовна змістова лінія |
Мовленнєва змістова лінія |
||||
|
|
|
ВСТУП Українська мова – державна мова України
|
Види роботи. Відповіді на питання за змістом прослуханих висловлень. Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини, значення для громадян України державної мови. Записування речень, висловлень. |
Мова – найбільша духовна цінність народу Без мови нема народу. Мова – найцінніший скарб народу”, «Чому треба берегти рідну мову», «Слово до слова – зложиться мова». |
|
|
|
|
Уявлення про спілкування і мовлення, види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Навчальне аудіювання тексту. |
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ(7 год) Частини мови. Основні відомості з морфології, способи розпізнавання частин мови. Іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Змінювання іменників за числами. |
Виразне читання текстів різних стилів з вивченими частинами мови. Побудова словосполучень. Доповнення речень визначеними частинами мови. Складання речень за поданими словами. Складання діалогів на задану тематику, використовуючи вивчені частини мови. |
Краса та багатство рідного краю. «З чого починається Батьківщина». |
|
|
|
Іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Змінювання іменників за числами. |
Національна символіка України та Угорщини. |
|
|
|
|
|
Складання діалогів |
Відомості про звичаї і традиції рідного краю; |
|
|
|
Прикметник. Роль прикметників у тексті. Змінювання прикметників у сполученні з іменниками за родами і числами. |
|
народні свята в Україні та Угорщині. |
|
|
|
Числівник. Роль числівників у мовленні. |
|
«Не хлібом єдиним живе людина» |
|
|
|
|
Мовленнєвий етикет. Ознайомлення з найважливішими вимогами до культури мовлення (змістовність, доречність, точність, логічність, виразність, правильність, багатство, естетичність). |
«Чому я повинен знати свою історію», |
|
|
|
Займенник. Особові займенники. |
|
|
|
|
|
Дієслово. Роль дієслів у текстах. Неозначена форма дієслова. |
|
«Бабусина казка» |
|
|
|
Дієслово. Роль дієслів у текстах. Неозначена форма дієслова. |
|
|
|
|
|
|
Доповнення речень визначеними частинами мови. Складання речень за поданими словами. |
«Народна пісня – душа народу»,. |
|
|
|
Контрольне списування. Тренувальні вправи |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 з теми «Повторення» |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ Основні відомості про синтаксис і пунктуацію (17 год.)
Словосполучення Головне та залежне слово у словосполученні.
|
Види роботи. Виразне читання речень, різних за метою висловлювання. Складнання словосполучень і речень, визначеного учителем типу. Виділення словосполучень із речення. Об’єднання словосполучень у речення, речень у текст. Робота з деформованим текстом (тексти-пазли). |
Рослини в народній уяві; народні обереги. |
|
|
|
Словосполучення Головне та залежне слово у словосполученні. |
|
|
|
|
|
|
Текст Тема і головна думка тексту. Поділ тексту на абзаци; план готового тексту (простий). |
Чари осінньої природи. |
|
|
|
Речення. Граматична основа речення. |
|
Моє улюблене заняття. |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Окличні і неокличні речення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
|
|
|
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. Окличні і неокличні речення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
Відомості про народне мистецтво. |
|
|
|
|
Усний переказ тексту розповідного характеру***. |
«Краса врятує світ» |
|
|
|
|
Усний переказ тексту розповідного характеру***. |
|
|
|
|
Головні члени речення: підмет і присудок. |
Види роботи. Виразне читання речень, різних за метою висловлювання. Складнання словосполучень і речень, визначеного учителем типу. Виділення словосполучень із речення. Об’єднання словосполучень у речення, речень у текст. Робота з деформованим текстом (тексти-пазли). |
|
|
|
|
Головні члени речення: підмет і присудок. |
Народне мистецтво і моя родина. |
|
|
|
|
|
Поняття про розмовний, науковий і художній стилі мови; сфери вживання кожного з них. |
|
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
Виразне читання поширених та непоширених речень. Доповнення речень за поданим початком. Поширення речень другорядними членами. Побудова поширених та непоширених речень. |
«Краса, яку творять мої земляки» |
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
|
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
|
|
|
|
Контрольне читання тексту. Тренувальні вправи |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 з теми «Синтаксис і пунктуація» |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, одиничним і). Кома між однорідними членами. |
Виразне читання речень з однорідними членами. Поширення речень однорідними членами. Побудова речень з однорідними членами речення. Переказування текстів пізнавального змісту. Відповіді на питання до тексту. |
Родинні фінанси. |
|
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, одиничним і). Кома між однорідними членами. |
|
|
|
|
|
Звертання Розділові знаки при звертаннях Використання звертань у розмовному і художньому стилях мовлення. |
Виразне читання речень зі звертаннями. Трансформування речень без звертання на речення зі звертаннями. Побудова речень зі звертаннями за зразком. Переказування текстів пізнавального змісту. Відповіді на питання до текстів. |
|
|
|
|
Складне речення Загальне поняття. Розділові знаки у складному реченні. |
|
З чого складається бюджет нашої родини? |
|
|
|
Складне речення Загальне поняття. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|
|
|
|
Пряма мова Розділові знаки при прямій мові після слів автора та перед словами автора. |
Виразне читання речень із прямою мовою. Побудова елементарних речень із прямою мовою за зразком. Правильне вживання розділових знаків у реченнях з прямою мовою. |
|
|
|
|
Діалог. Тире при діалозі. |
Доповнення діалогу пропущеними репліками. |
Як витрачає кошти наша родина? |
|
|
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи |
|
|
|
|
|
|
Складання діалогів***. Правила спілкування. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 з теми «Синтаксис і пунктуація» |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ (9 год.) Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова.
|
Аудіювання й читання тексту,у якому використано слова, вжиті у прямому та переносному значенні, багатозначні слова. Складання й розігрування діалогу з використанням синонімів, антонімів. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
Здобудеш освіту – побачиш більше світу. |
|
|
|
Вживання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (загальне поняття). |
|
|
|
|
|
Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками. |
«Книжка – маленьке віконце, та через нього увесь світ видно» |
|
|
|
|
Однозначні і багатозначні слова. Вживання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях |
|
|
|
|
|
Групи слів за значенням: Омоніми. |
|
|
|
|
|
Групи слів за значенням: синоніми. |
|
|
|
|
|
Групи слів за значенням: антоніми. |
|
|
|
|
|
|
Аудіювання тексту. Тренувальні вправи |
|
|
|
|
Фразеологізми. Фразеологічне багатство української мови. Фразеологічний словник (оглядово). |
Робота з тлумачним та фразеологічним словником. Добір відповідників до українській мові у рідній мові. Складання речень із запропонованими фразеологізмами. |
«Знання – сила», |
|
|
|
Фразеологізми. Фразеологічне багатство української мови. Фразеологічний словник (оглядово). |
|
|
|
|
|
|
Типи мовлення. Особливості побудови опису. |
|
|
|
|
|
Докладний переказ тексту-опису предмета (письмово) ***. |
|
|
|
|
|
Контрольний переказ тексту-опису предмета |
|
|
|
|
Повторення вивченого у І семестрі. Тренувальні вправи |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Лексикологія. фразеологія» |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого у І семестрі. Тренувальні вправи |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
ІІ семестр |
|||||
|
|
|
ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ (25 год.) Букви (літери). Алфавіт.
|
Виразне читання текстів із дотриманням правил орфоепії. Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. Упорядкування за абеткою імен однокласників, родичів, героїв улюблених мультфільмів, назв вулиць, якими учні ходять тощо.
|
Родина, члени родини, їхні професії, улюблені заняття, історія мого роду. |
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. |
||
|
|
|
Вимова звуків, що позначаються буквами и, г, х, ґ, к . |
||
|
|
|
Голосні і приголосні звуки. |
||
|
|
|
Приголосні тверді і м’які, дзвінкі й глухі |
||
|
|
|
Фонетична транскрипція |
Традиційна повага до старших. |
|
|
|
|
|
Написання вітальних листівок***. |
|
|
|
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ. Позначення на письмі звуків [дж], [дз], [дз']. |
Складання й розігрування діалогів із використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий, вимова, запитання, завдання та ін.). Колективне опрацювання текстів із словами, у наголошуванні яких трапляються помилки. |
Родинні свята. |
|
|
|
Наголос Ознайомлення з орфоепічним словником. |
Домашні обов’язки. |
|
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних звуків та позначення їх на письмі. |
|
|
|
|
|
Ненаголошені голосні [е], [и], [о]в коренях слів. |
«Мої сімейні обов’язки» |
|
|
|
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом |
«Дозвілля моєї сім’ї». |
|
|
|
|
|
Письмовий переказ художнього тексту з елементами опису . |
«Є в кожної дитини матінка єдина» |
|
|
|
|
Контрольний письмовий переказ тексту |
|
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (оглядово). Чергування [о] -[а], [е]- [і], [е]- [и] Чергування [о], [е] з [і] . |
Ознайомлення (практично) з основними випадками чергування голосних та приголосних звуків, уведення форм слова, у якому відбулося чергування у речення за зразком. |
Новорічно-різдвяні традиції українців. |
|
|
|
Чергування[е] з [о] після ж, ч, ш, й. |
|
|
|
|
|
И, і після ж, ч, ш, щ та г, к, х у коренях слів. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 з теми «Фонетика». |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
|
Читання вголос тексту науково-популярного стилю |
Краса зимового лісу.
|
|
|
|
|
Короткий твір-розповідь у художньому стилі (усно) ***. |
Новорічно-різдвяні свята |
|
|
|
|
Короткий твір-розповідь у художньому стилі (усно) ***. |
|
|
|
|
Склад. Відкриті й закриті склади. |
|
|
|
|
|
Основні правила переносу. |
|
|
|
|
|
|
Стисле переказування змісту побаченого, почутого. |
Краса зимового лісу.
|
|
|
|
Вимова приголосних звуків та позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків. |
|
|
|
|
|
Спрощення в групах приголосних. |
Складання смішинок, речень, підбір рим тощо до слів, вимова яких складна для угорців. |
|
|
|
|
Основні випадки чергування приголосних: [г], [к], [х] - [ж], [ч], [ш] - [з'], [ц'], [с']. |
«Вірний приятель – то найбільший скарб» |
|
|
|
|
|
Складання твору-опису тваринки у художньому стилі***. |
«Мій чотириногий друг», «Моя домашня тваринка» |
|
|
|
|
Складання твору-опису тваринки у художньому стилі***. |
|
|
|
|
Основні випадки чергування у-в, і – й. |
Доповнення словосполучень прийменниками. |
|
|
|
|
Тренувальні вправи. |
Контрольне аудіювання тексту художнього стилю*** |
Моя школа, мій клас. |
|
|
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, я, ю, є. |
Правильна вимова слів з буквами ь, і, я, ю, є, виконання артикуляційних вправ. Виразне читання текстів. Уведення слів із запропонованими орфограмами у словосполучення та речення. |
Мої друзі і товариші. |
|
|
|
Правила вживання знака м’якшення. |
|
|
|
|
|
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
«Весна-красна вже прийшла…»
|
|
|
|
|
Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків. |
Господарська діяльність людини навесні.
|
|
|
|
|
Написання слів іншомовного походження |
Складання речень із запропонованими словами іншомовного походження. |
Весняні традиції. |
|
|
|
Контрольна робота № 6 з теми «Фонетика». |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
|
Поняття про офіційно-діловий стиль, сферу його застосування. Складання запрошення***. |
«Шкільна родина» |
|
|
|
Будова слова.Словотвір (22 год.) Основні відомості про будову слова і словотвір. |
|
Риси характеру. Які риси характеру я хочу в собі виховати? |
|
|
|
Спільнокореневі слова і форми слова. |
|
|
|
|
|
|
Складання усного твору – розповіді за поданою ситуацією***. |
Ким я хочу стати і чому? |
|
|
|
Основа слова і закінчення змінних слів. |
Виразне читання речень із спільнокореневими словами. Побудова речень із словами, різними за будовою. Розрізнення форми одного й того ж слова та спільнокореневих слів (практично). Розрізнення омонімічних значущих частин слова. Визначення значення спільнокореневих слів за допомогою контексту |
|
|
|
|
Корінь, суфікс, префікс і закінчення – значущі частини слова. |
„Яку людину можна вважати щасливою?” |
|
|
|
|
Корінь, суфікс, префікс і закінчення – значущі частини слова. |
|
|
|
|
|
Корінь, суфікс, префікс і закінчення – значущі частини слова. |
|
|
|
|
|
Вимова і написання префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-, пре-, при-, прі-. |
|
|
|
|
|
Вимова і написання префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-, пре-, при-, прі-. |
|
|
|
|
|
|
Написання твору з елементами роздуму*** |
«Вірний приятель – то найбільший скарб» |
|
|
|
|
Контрольний письмовий твір |
|
|
|
|
Контрольна робота № 7 з теми «Будова слова» |
|
|
Тематичне оцінювання |
|||||
|
|
|
Змінювання і творення слів Основні способи словотворення в українській мові. |
Утворення нових слів різними способами за зразком. |
|
|
|
|
Префіксальний спосіб словотворення |
|
|
|
|
|
Суфіксальний спосіб словотворення |
|
|
|
|
|
Префіксально-суфіксальний спосіб словотворення |
«Велика родина» |
|
|
|
|
Безсуфіксальний спосіб словотворення |
|
|
|
|
|
Складання слів або основ, перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
|
|
|
Зміни приголосних при творенні іменників і прикметників із суфіксом -ин-. |
|
|
|
|
|
|
Написання твору-опису за малюнком*** |
«Хто любить людей, того й люди люблять». |
|
|
|
Зміни приголосних при творенні прикметників на -ськ-(-зьк-, -цьк-) та іменників на-ство (-зтв-, -цтв-). |
Утворення нових слів за зразком за допомогою різних значущих частин слова. |
|
|
|
|
Написання слів з пів- разом, через дефіс, з апострофом. |
|
|
|
|
|
Творення і правопис складноскорочених слів |
|
|
|
|
|
|
Поняття про публіцистичний стиль, сферу його вживання. Написання замітки***. |
Український народ серед інших народів Європи. |
|
|
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи |
|
Хороший сусід кращий за найближчого родича. |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ Лексикологія |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 8 з теми «Словотвір» |
|
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ Будова слова й орфографія |
Написання речень і текстів з коментуванням і узагальненням упродовж року орфограм і пунктограм.Читання текстів із дотриманням правил вимови слів та інтонування речень. |
Неповторність і краса рідного краю. «Красне літечко прийшло» |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У 5 КЛАСІ Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія. |
||
Тематичне оцінювання |