Урок розвитку мовлення у 5 класі передбачає створення учнями розповіді з елементами опису на основі власних спостережень з використанням однорідних членів речення та узагальнювальних слів.
Калашниківський НВК Ночовна К.І.
Конспект уроку розвитку мовлення у 5 класі
Слайд 1
Тема уроку. Складання висловлення «Квіти на шкільному подвір’ї» з використанням узагальнювальних слів з однорідними членами речення.
Слайд 2.
Мета уроку: активізувати знання учнів із мовної та мовленнєвої змістових ліній про речення з однорідними членами речення та узагальнювальними словами, навчити створювати висловлення з використанням речень з однорідними членами; розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати почуття прекрасного через сприйняття краси навколишньої природи, шанобливе та бережне ставлення до природи рідної землі.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.
Методи та прийоми: бесіда, метод спостереження, метод порівняння, прийоми колективного обговорення, саморедагування, колективна форма роботи.
Обладнання: персональний комп’ютер, підручник, фото шкільного подвір’я.
Слайд 3.
Людині для життя потрібні сонце,
воля і маленька квіточка.
Ганс Крістіан Андерсен
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
Слайд 4.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Чи знаєте ви, що людині для знімання щоденного напруження допомагають квіти. Красиві, свіжі, ароматні букети квітів сприяють тільки хорошим думкам, заряду енергії. Квіти, як і музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість. Чимало художників, письменників, композиторів присвятили квітам свої твори, вклавши в них багато любові, тепла й уваги. Квіти з нами завжди: і в свято, і в будень. Не жилося б так легко і щасливо, якби не було квітів. Різнобарвним килимом чарують вони очі. Це сміливі чорнобривці, хвилюючі маки, пишні півонії, несміливі дзвоники, пристрасні гладіолуси, гордовиті хризантеми і засмучені волошки.
2. Бесіда з учнями за питаннями:
Чи погоджуєтесь, діти, з цією думкою?
Які квіти є вашими улюбленими?
Чи подобається вам наше шкільне подвір’я?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 5.
Слайд 6.
ІV.ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ НАВИЧОК.
Слайд 7.
1.Вітруальна екскурсія шкільним подвір’ям.
https://www.youtube.com/watch?v=4ijoSCF4O0g
2. Обговорення екскурсії:
- які пори року ви побачили на цьому відео?
- які квіти квітнуть весною?
- назвіть літні квіти, що цвітуть на шкільних клумбах?
- чим дивує нас осінь?
- чи радують нас польові квіти?
Слайд 8.
3.Весела руханка. Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA
4.Вправа «Поділися враженнями».
Складання розповіді на основі зображень із використанням однорідних членів речення з узагальнювальними словами, які стоять в різних позиціях.
Слайд 9.
У нас весна.
Слайд 10.
Барвисте літо.
Слайд 11.
Чарівна осінь.
Слайд 12.
Польові чарівники.
Слайд 13.
5.Укладання плану побудови висловлення-роздуму.
Слайд 14.
6.Робота учнів з ментальною картою «Обирай план дій», у ході якої вони вибирають оптимальний для кожного варіант побудови висловлення «Квіти на шкільному подвір’ї» з використанням речень з однорідними членами та узагальнювальними словами.
https://ru.padlet.com/nochovnakatya1/vdeo31tdclh5
V. РЕФЛЕКСІЯ.
Здійснюється з використанням інтерактивної он-лайн дошки Padlet, що є інструментом для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео, аудіо в інтерактивний формат.
Узагальнювальна бесіда.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Написати висловлення «Квіти на шкільному подвір’ї».
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ