16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Матеріал до уроків виробничого навчання з теми: "Особливості організації обслуговування іноземних туристів в закладах ресторанного господарства" для учнів професії "Офіціант".

Про матеріал

Матеріал до уроків виробничого навчання з теми: "Особливості організації обслуговування іноземних туристів в закладах ресторанного господарства" для учнів професії "Офіціант".

Перегляд файлу

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ ІНОЗЕМНИХ

ТУРИСТІВ У ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА.

Харчування є одним із головних видів послуг, наданих іноземним туристам, що цілком або частково включається в туристське обслуговування.               Особливу увагу слід приділяти сервісу сніданків, тому що із сніданку починається день споживачів, і від його організації багато в чому залежить їх самопочуття і настрій.

Розрізняють  різні види сніданку: європейський (континентальний), розширений, буфетний («шведська лінія»), повний (у тому числі англійський) (додаток 1).

  Іноземні туристи обслуговуються групами чи індивідуально. Обслуговування груп туристів здійснюється за класами «люкс», «перший», «туристський». Крім того, є ще здешевлені та шкільні тури. Індивідуальні туристи обслуговуються за класами «Ві-ай-пі», «люкс-апартамент», «люкс», «перший», «туристський» і «кемпінг». Важливим видом послуг, що надаються іноземним туристам, є харчування, яке становить приблизно 25-30% загальної вартості, наприклад, пізнавального туру.

Організація харчування іноземних туристів здійснюється здебільшого в ресторанах, барах, кафе класів «люкс», «вищий» та «перший». Туристичні фірми заздалегідь подають підприємствам громадського харчування місячні або декадні графіки перебування іноземних туристів із зазначенням класу обслуговування та національності туристів, а не пізніше ніж за добу – замовлення на обслуговування кожної групи туристів.

У ресторанах,  де обслуговуються групи іноземних туристів, повинні бути спеціальні журнали для реєстрації відпуску харчування із зазначенням дати, країни, з якої прибули туристи, номери повідомлення, класу обслуговування, виду харчування (сніданок, обід, вечеря), кількості туристів за замовленням і фактично охоплених харчуванням, вартості харчування Меню повинно бути різноманітним за днями тижня. У меню потрібно включати не менше п’яти-шести фірмових страв і страв на замовлення. Необхідно також враховувати національні звичаї і смаки туристів. На прохання туристів підприємства харчування зобов’язані замінювати страви з урахуванням наявності на підприємстві сировини, у тому числі забезпечувати дієтичними і вегетаріанськими стравами.

Дітям від двох до дванадцяти років, які подорожують у складі груп іноземних туристів або із сім’ями, харчування надається за спеціальним меню у межах 50% вартості харчування відповідного класу обслуговування.

Меню сніданку для всіх туристів може передбачати так званий європейський сніданок. Таке меню складається з фруктового або ягідного соку, холодної закуски (сир, масло вершкове, шинка), гарячої закуски або легкої другої страви – яєчня або сирники, варення або джем, булочка, гарячий напій – кава або чай. До сніданку подають також хліб або тост, цукор.

Обід, як правило, складається із холодної закуски, супу, другої гарячої страви, десерту, кави. На вечерю подають холодну закуску, другу гарячу страву, десерт, гарячий напій. На обід і вечерю подають мінеральну або фруктову воду, пиво.

Меню обіду і вечерю складають не менш ніж у двох варіантах на кожен день і напередодні пропонують для вибору керівнику групи туристів. У меню вказують назву ресторану, клас харчування, назву страв, їх вихід і ціни. Меню підписує керівник підприємства, завідувач виробництва, метрдотель (адміністратор).

Рекомендуються такі орієнтовані інтервали харчування: сніданок – з 8 до 10 години (у туристичний сезон – з 7 до 10 години); обід – з 12 до 15 години; вечеря – з 17 год. 30 хв. До 20 години.

Якщо окремі туристи виявили бажання залишитись у ресторані після вечері, їх обслуговують за додаткову плату. В окремих випадках, за узгодженням представника туристичної організації з адміністрацією підприємства харчування, вечеря може бути організована в буфетах на поверхах готелю за скороченим меню.

У залі, призначеній для харчування груп іноземних туристів, на одному зі столів (звичайно першому за ходом) ставлять на підставці національній прапорець країни, з якої прибули туристи. Прапорці допомагають туристам краще зорієнтуватися в залі і безпомилково займати місця за своїми столами.

Групи туристів у зв’язку з обмеженим у них часом на споживання їжі обслуговуються таким чином. Для всіх туристів подається єдиний сніданок певної вартості, меню якого щоденно змінюється. До приходу туристів на стіл подаються холодні закуски, соки, хлібобулочні вироби, води чи пиво, фрукти і солодкі страви (крім морозива).

До сніданку й обіду на стіл обов’язково подається кип’ячена охолоджена вода зі шматочками льоду. Холодні, гарячі закуски (сосиски, сардельки з гарніром тощо) і другі гарячі страви, виготовлені порційними шматками (біфштекс, лангет та інші), подаються як у мілких столових тарілках, так і в загальних блюдах з розкладанням їх на столі.

Перші страви подаються в супових мисках (крім страв, які подаються в бульйонних чашках). Сервірування столу чашками з блюдцями і ложками для гарячих напоїв здійснюється шляхом розкладання їх групами з торців столу або на приставному столі.

За харчування групи туристів представник туристичної організації видає метрдотелю (офіціанту) підтвердження виконання замовлення установленої форми. Воно є документом суворої звітності .

Індивідуальних іноземних туристів забезпечують триразовим харчуванням (сніданок, обід, вечеря).

У ресторанах сніданок може подаватися за безготівковим розрахунком. Його вартість входить у вартість туристичних документів. На окремих підприємствах сніданок відпускають за готівковий рахунок.

Кожному туристу вручають візитну картку (яка може бути і пропуском у готель) зі штампом «Сніданок».

Сніданок для індивідуальних іноземних туристів може бути організований в окремій залі ресторану, за спеціально виділеними столами у загальному залі за типом «шведського столу», а за бажанням туриста – у номері, де він мешкає. На столах, виділених для обслуговування індивідуальних іноземних туристів, повинна бути спеціальна табличка з надписом «Зарезервовано».

Обіди і вечері індивідуальним іноземним туристам відпускають згідно з меню страв на замовлення, яке повинно бути віддруковане українською, російською, англійською, німецькою або французькою мовами.

Для іноземних туристів може бути рекомендоване обслуговування за типом «шведського столу» й іншими прогресивними формами, що прискорюють процес обслуговування і забезпечують високу його якість. За бажанням туристів (головним чином індивідуальним) харчування подається в номер готелю, за що стягається додаткова плата.

У вечірній час туристи можуть скористатися послугами барів, коктейль-холів, подивитися концертно-естрадні програми, послухати музичні ансамблі.

При обслуговуванні груп туристів кожний офіціант повинен обслуговувати 10-15 чоловік, при обслуговуванні індивідуальних туристів – не більше 8.

Меню обіду і вечері для групових туристів складається не менше, ніж у двох варіантах на кожен день.

Персонал ресторану, що обслуговує іноземних туристів, повинен знати іноземні мови в межах мінімуму, необхідного для роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

ВИДИ ТА СКЛАД   НАЦІОНАЛЬНИХ СНІДАНКІВ.

Національний сніданок

Складові елементи

Австрійський 1-й (о 600)

Кава з вершками або молоком, булочка.

Австрійський 2-й не пізніше

1000-1100

Холодні закуски (ковбаса, відварене м'ясо), гарячі страви (тушкована або запечена яловичина, обсмажена печінка), мінеральна вода, кава.

Англійський

 

Чай або кава (можливо гарячий шоколад), булочні вироби, тости, масло, джем, мед, страви із яєць (яєчня або омлет з наповнювачами, гарніром), рибні страви, страви з круп (вівсяні та інші).

Голландський

 

Кава, чай, молоко, голландські анісові сухарики, голландський сир, вівсяна каша, млинчики з начинкою, м’ясне асорті, оселедець.

Іспанський і португальський ранній

Кава, булочка і мармелад або гарячий шоколад з печивом

Іспанський і португальський пізній

(1000-1100)

Овочі, рибні та яєчні страви

Італійський

Свіжі фрукти, міцна кава з молоком, тости, булочки з мармеладом, медом, маслом

Німецький 1-й (близько 600)

Кава з молоком або вершками, булочки з мармеладом або джемом, можливі бутерброди з сиром і маслом

Німецький ранній

(близько 600)

Кава з молоком чи вершками, булочки з мармеладом чи джемом, можливі бутерброди з твердим сиром та вершковим маслом (маргарином)

Німецький пізній (1000-1100)

Холодні та гарячі закуски, супи, другі гарячі страви, десерт

Польський ранній (близько 600)

Чай, кава з молоком, булочка, мармелад чи варення

Польський пізній (1000-1100)

Холодні та гарячі закуски, десерт, кава, чай з молоком

Скандинавський

Рибні та м’ясні страви, хрусткі хлібці

Фінський

Гарячий напій з молоком, булочка

Французький ранній

 (близько 600)

Дуже міцна кава з великим обсягом молока, масло вершкове, асортимент сирів різних сортів, хліб, булочки, круасани з наповнювачем та без них

Французький пізній

(1000-1100)

Холодні закуски (бутерброди канапе, різноманітні салати із свіжих та консервованих овочів, птиці, риби, масла вершкового, нерибних морепродуктів), гаряча овочева закуска, рибні чи м’ясні гарячі страви з гарніром із овочів, фрукти, кава

Швейцарський ранній

(близько 600)

Кава з молоком, булочка

Швейцарський пізній

(1000-1100)

Сир твердий різних сортів, м’ясне асорті, вівсяна каша, рибні чи м’ясні гарячі страви, булочка, мед, чай, кава з молоком (вершками) чи без них

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку