Матеріал до уроку Туризм

Про матеріал
Матеріал до уроку по темі Туризм. Поняття рекреація, Чинники розвитку туризму, види туризму, культурно-історичні ресурси, сучасна індустрія туризму.
Перегляд файлу

Рекреація – це система заходів, пов’язана з використанням вільного часу людей для їхньої оздоровчої, культурної та спортивної діяльності на спеціалізованих територіях, що розташовані поза їх постійним помешканням.

  Рекреація охоплює всі види відпочинку: на спортивних майданчиках, на лоні природи, у музеї, театрі, під час туристичних подорожей, відвідування національних парків, архітектурних пам’яток тощо.

    Однією з форм рекреації є туризм.

  Туризм – вид послуг, який пов’язаний з тимчасовим виїздом особи з місця її постійного проживання з оздоровчою, пізнавальною, діловою або іншою метою без здійснення оплачуваної діяльності у місці перебування.

   Особа, яка подорожує в місцях поза межами її постійного перебування впродовж періоду, що не перевищує одного року, з метою дозвілля і відпочинку, лікування, спорту та оздоровлення, відвідання знайомих і родичів,  вирішення службових питань без здійснення будь­-якої оплачуваної діяльності, вважається туристом (від фр. tour – прогулянка). Під час мандрівки турист має право здійснювати лише діяльність, що не заборонена законом, та зобов’язаний залишити місце подорожі у заздалегідь визначений термін.

   Чинники розвитку туризму

 Вам вже відомо, що рекреаційні ресурси використовуються для відпочинку, туризму та охорони здоров’я. Вони є основним чинником для розвитку туризму.     До природно-рекреаційних ресурсів належать морські та озерні узбережжя, гірські області, території з комфортним температурним режимом. Їх використовують для таких видів туризму: пляжний (Лазуровий берег Франції, Італійська Рив’єра, Золоті піски Болгарії, острови Середземного й Карибського морів, Океанії), зимовий (Альпи, Скандинавські гори, Карпати, Піренеї, Кордильєри),

екологічний (відвідування національних парків та неосвоєних територій).

   Культурно-історичні ресурси – це пам’ятки історії та архітектури, видатні заклади культури: театри, картинні галереї, музеї.

  Важливе значення у використанні рекреаційних ресурсів в наш час має економічний потенціал території, включаючи розвинуту інфраструктуру та наявність спеціально підготовлених для обслуговування туристів трудових ресурсів. Рекреаційна інфраструктура передбачає наявність дорожньо­транспортної мережі, культурно­розважальних закладів (клубів, спортивних майданчиків, ресторанів). Обслуговувати туристів покликані медичний та технічний персонал, екскурсоводи, а також системи банків, магазинів, салонів краси, ательє. Важливі засоби комунікації: зв’язок, телебачення, Інтернет.

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s16925f0d51e7b5d4/image/ide21d22410e712fe/version/1524678346/image.png

Сучасна індустрія туризму

   Колосальне зростання туристичної сфери відбувається завдяки ряду причин, передусім механізації та автоматизації виробництва, що підвищило продуктивність праці. Це, з одного боку, задовольнило попит людей у продукції першої необхідності, а з іншого, вивільнило час для відпочинку широким верствам населення. По­-друге, зі зростанням добробуту в суспільства виникло більше можливостей витрачати кошти на задоволення духовних потреб. Й нарешті, бурхливий розвиток нових видів транспорту уможливив достатньо швидке подолання відстаней. Усе це перетворило колишні поодинокі мандрівки для обмеженого кола людей на цілу індустрію туризму для широких верств населення, яка охоплює багато видів людської діяльності. Існують спеціальні туристичні фірми та агенції, які попередньо розробляють перелік туристичних послуг, що реалізуються за визначеною ціною.

     Туристичні послуги передбачають комплекс видів:

  • транспортні (круїзні лайнери, власне для туристів яхти, автобуси)
  • готельні (готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, намети)
  • культурні (відвідування екскурсій, музеїв, театрів)
  • спортивні
  • банківські (обмін валют, одержання готівки)
  • торговельні (продаж сувенірів, супутніх побутових товарів)
  • індустрію розваг (нічні клуби, казино)
  • громадське харчування (ресторани, бари, кав’ярні, їдальні).

 Увесь цей комплекс послуг називають туристичним продуктом, який реалізується за зумовлену суму коштів. Нині також існують спеціальні навчальні заклади, де готують фахівців з туризму та готельної справи.

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
8 жовтня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку