Ціна ≠ Вартість
• Ціна – кількість грошових знаків, які потрібно заплатити, щоб отримати товар чи послугу.
• Вартість – кількість витрачених на виготовлення товару або надання послуги ресурсів у перерахунку на грошові знаки.
• Собівартість продукції — являє собою грошовий вираз витрат підприємства на виробництво та реалізацію продукції.
• Це комплексний економічний показник, який об'єднує в собі витрати на обладнання, сировину, комунальні послуги, податки і витрати на оплату праці.
• Від собівартості продукції залежить кінцевий показник діяльності підприємств — прибутковість.
• Планування витрат — це попередній розрахунок всіх витрат для виготовлення товару або розвитку підприємства.
• Амортизація обладнання
• Технологічний процес
• Кваліфікація працівників
• Реклама
• Патенти або ліцензії
• Якість сировини
• Ціна — це грошовий вираз вартості + прибуток та додаткові витрати.
• Одночасно ціна відображає споживчі властивості (корисніть) товару, купівельну спроможність грошової одиниці, ступінь рідкісності товару, силу конкуренції, економічну поведінку ринкових суб'єктів та інші моменти.
• Ціноутворення — це процес обґрунтування, затвердження та перегляду цін і тарифів, визначення їх рівня.
• Корисність
• Мода
• Зміни ціни на товари-комплементи і товари субститути
• Технологічні новинки
Ціна = собівартість товару + постійні витрати + змінні витрати + витрати на рекламу + прибуток.
Собівартість одиниці товару – вартість матеріалів
Постійні витрати – заробітна плата працівників, комунальні послуги, оренда приміщення, амортизація обладнання, транспорт, податки тощо
Змінні витрати – додаткові властивості товару, оновлення технологічного процесу, реклама, акції
• Вартість закупівлі товару
• Зберігання
• Податки
•
• Транспорт + логістика
• Оплата праці працівникам
• Обладнання
• Ризики протермінування або втрати корисності товару
• Реклама + акції
• Прибуток