І. Мозкова атака.
- Які побутові казки ти знаєш?
- Що відображалося у легендах?
- З якими народними піснями ти знайомий?
- Чого навчають прислів’я?
- Що допомагає відгадати загадку?
- Чим відрізняється прислів’я від загадки?
ІІ. Добудуй асоціативний кущ.(Легенди, скоромовки, думи, притчі).
Пісні |
|
Мирилки, лічилки |
|
Приказки, прислів’я |
|
Казки
|
Загадки |
|
ІІІ. Гра «Вибух».
(Використовується інтерактивний метод «ігри для перегляду змісту». Об’єднуються учні у групи за допомогою фрагментів однієї картинки. Завдання: скласти малюнок).
- Три команди одержують картинку, що містить категорію і вісім відповідей. Називається вголос тільки категорія, інші дві команди по черзі називають казки, які, на їхню думку, можуть бути в цій категорії. Команда занотовує відповіді, що співпадають із запропонованими. За кожну правильну відповідь команди отримують очко. Час – три хвилини, потім слово передається іншій команді
Картка 1 |
Категорія «Побутові казки» |
«Дідова дочка і бабина дочка» |
«Багатий та бідний » |
«Язиката Хвеська» |
«Калиточка» |
«Мудра дівчина» |
«Три брати» |
«Царівна жаба» |
«Дванадцять місяців» |
Картка 2 |
Категорія «Казки про тварин» |
«Цар-Лев» |
«Лебідь, щука і рак» |
«Лисичка-кума» |
«Коза-дереза» |
«Вовк і семеро козенят» |
«Солом’яний бичок» |
«Кривенька качечка» |
«Ріпка» |
Картка 3 |
Категорія «Авторські казки» |
«Червона шапочка» (Ш. Перро) |
«Пригоди Буратіно» (О. М. Толстой) |
«Малюк і Карлсон» (А. Ліндгрен) |
«Снігова королева»(Г.-Х. Андерсен) |
«Дюймовочка» (Г.-Х. Андерсен) |
«Гидке каченя» (Г.-Х. Андерсен) |
«Казка про золоту рибку»(О. С.Пушкін) |
«Золотий гусак»(Брати Грімм) |
ІV. Гра «Вузлики».
(Використовується інтерактивний метод «вузлики», дітей класу об’єднуємо у групи в залежності підрівня знань, умінь і навичок).
- При використанні карток розширюється кут зору під час читання.
- Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.
№1. (Хто дбає, той і має). №2. (Хто не працює, той не
їсть).
І У Р Х М У С Т Р І О С М |
П З Д К Б О З А П О Є К , |
І С Ц Т Н С Л О Ц Й Н І Л |
Ж О С К М І Ф О К Ж С М Ф |
В Б Н М Р Б Х А Н Є В Р Х |
П В К С Х У Т К У О С В П |
М К М Т Н У Е К Р Т У Р |
Ш П Б Р Л А Ш Ц Ю Є Б Л, |
Б З Е Ж Т У О Е Й З Ж Б У |
Я С М Ф Н С Е К М К Ф Я |
Ч О Ї Г Н С Ч Т Ь О Г Н |
Н З Л Н Х М Т Л П О П |
Н Х К Н О С К Б Ч С Е Б |
О Б С І Л Р Ь С Ш Р Е |
Ш В М Ч У А В Ш Т Ч И У, |
Е Т К О Ж С М Е К У Ж С |
Н Т В О Р В Е Н О Б А |
Р М Н З А В Н Л О В Р З |
В Н С К П У Н В А К Т И У |
№ 3 «Хто хоче більше мати, тому менше треба спати»
V. Рольова гра «Ведемо репортаж із Всесвітнього центру пісень».
- У нас в гостях ведучі-спеціалісти: мами, які співали своїм немовлятам «Колискові», журливі, страждальні пісні; учні, які співали пісні, в яких оспівувалось почуття любові, уславлення героїв.
- Представник від кожної групи дає «інтерв’ю».Спостерігачі слухають і дають запитання.
VІ. Розвинь в собі творчі здібності!
Спробуй скласти загадки про різні явища природи: вітер, дощ, іній, сніг, град, сонце, блискавку і т. д.
- Що допомагає знайти відгадку