Займенник як частина мови.

Про матеріал
Завдання на повторення, закріплення вивченого про займенник, з особливостями займенників , їх роллю у мовленні, вчити розпізнавати займенники як в усном та і писемному мовленні.
Перегляд файлу

image
Тема: Займенник як частина мовиimage

imageМета: Ознайомити учн•в з новою частиною мови займенником, з особливостями займенник•в , тх роллю у мовленн•, вчити розпвнавати займенники як в усному так I в писемному мовленн',• розвивати словотворч' вм'ння штей, усне мовлення; виховувати любов до природи, до рщноТ мови.

I. image класу.

image1. Вступне слово учителя.

Станьте, imageI до сонцяimage

доimage

Один одному imageimageужеimage

Час розпочати нам урок! щоб урок пройшов немарно,

imageimageТреба piBH0 й гарно, Дарма часу не втрачати,

Думати треба i працювати!

--Хто з вас хоче багато знати?

--Я рада, що знайшла так багатоimage

II. Кал•графична хвилинка.

imageзошит СВ1й я розгортаю, Навскоси його кладу.

imageimageРучку я ось так тримаю, сяду рвно, не з•гнусь. Буду я писати гарно, до роботи я бе imageу ь!

1.словниковий диктант

Зелений, асфальт, йорж, молотьба, елеватор, н1гт1, грибник.

Завдання:

пояснити орфограми:

назвати частини мови:

розбрати за будовою слово грибник; з перших лпер ко»кного слова та суфкса останнього утворити слово займенник

image2. Кајмграф•чна стежинка З з займ енник

Займенник

image

III. Пов•домлення теми мети уроку

сьогодни ми побуваемо в царств' ще однкт частини мови - скромного

Займенника. щоб двнатися на що BIH вказуе I чому так називаеться, послухайте казку.

imageУ великому мисти УкраТнськоТ Мови на одний вулици »кила соби сим'я тленниюв. А чи знайогъ•11 ви з ними? Що таке 1менник?

imageПо сусщству з ним жила с•м'я Займенниюв, з якими ми сьогодни ближче познайомимосы 1менники пишались тим, що саме вони дають таена вспл предметам.

imageМи дуже важлив• - хвалилися вони.

А Займенники були маленью скромн•. коли говорили 1менники, вони imageмовчали. та одного разу сталась пригода. Застудились 1менники, у них пропав голос. що ж робити? що станеться з мовою? (показую малюнки предметив. Хто це? що це?)

image

imageI тут на допомогу своТм сусщам прийшли скромн! Займенники. Вони хоч I не могли називати предмети, але могли вказати на них. I сталося диво.

Замкть хворого лаенника «двчинка» у реченни став Займенником

image«вона», замкть хлопчика «в'н». А як легко вказували Займенники на себе I на своТх друз•в.

image

-       Я, ми, ти, ви! - весело вигукували вони.

1менники звнались, що цю роботу вони б нколи не змогли так добре виконати. З того часу 1менники дру»кать в Займенниками, допомагають тм будувати речення.

image

imageimageА кратна УкраТнська Мова стала ще кращою та багатшою. Юлы«сть займенниюв в Укратнсы«й Мови невеликаг але в»киваються вони дуже ч сто.

чи сподобалась вам казка? хто сподобався? Чому? л:

Вщгадування загадок

-Яки слова зтлнили видгадку?

-       яку роль виконують займенники?

imageimageimage1. Стало било навкруги Я розтрушую сн1ги,

Наганяю холоди, води сковую в льоди,

В дружб• з д•тьми я вс•ма.

Здогадались? Я.... (Зима)

image

2.Вродились ми з вош.

Легенью, мов пушиночки,

Спустилися сюди.

imageimageми хмарою носилися imageподиху зими

I весело крутилися

Метелицею ми. (сн1жинки)

imageЗ. По гиткахя все стрибаю, шишки гриби збираю.

imageА сушу свот грибки, Наколовши на гитки. вже й горжив нанесла, Теж на зиму запасла.

Склала все: гриби шишки, А також CMa l-'Hl горпшки.

imageУ дупл• всього сповна.

зима в»ке не страшна.(билка)

4.Лто й ос1нь я старався Досхочу я натдався.

мед, малину, груш• тв,

Рибу та мишей ловив.

Натдавсь на повний ротик.

Бач, який товстий животик !

I тепер аж до весни

Будуть сниться гарни сни ! (ведмщь) Прочитай речення, ставлячи займенники, що в дужках, у потрибному вщм:нку. спиши речення, розкриваючи дужки. Постав знак наголосу над image займенниками.

image

imageВалер!й написав (я, ти, BlH, вона) листа.

Оленка запитала (я, вин) про (вона, вони). Оксанка потлилася з (ти, BIH, вона, вони) книжками.

Тетянка була вдячна (вин, вона, вони) за потздку. В цирку смялися (BIH, вона, вони).

image

Прочитайте текст. Як• недолки ви помпили в ньому? Виправте тх за допомогою займенниюв I запиш•ть текст.

Високо вгори дзв!нким передзвоном курличуть >куравли. Журавли прямують на пвдень, посппшають. десь перегукуються над нами

I дию гуси. На п1вноч1 вже холодно гусям.

На ппцаних косах ррчок жирують I пивн!чн! качки, ц•лими величезними табунами. Качки дуже сторожю I близько не imageпщпускають мисливц1в. (За ОЛ<опиленком)

л: image

imageПрисл•в'я та приказки допоможуть при ВИВченн• займенниюв

дай земли, то вона тоби дасть.

image

                                         image  Заступи природу дверима, то вона тоб1 вкном.

Прислв'я, мов комариний носок, а мудрост в ньому ц•ле озеро.

Шануй батька матир твоТх - добре тоби буде, довго житимеш на земл•.

добР1 дити - батькам в•нець, 3JII дити - тм юнець. Яка еава в воду, така вона з води.

image

image

imageНажм•ть на будиночок imageвиконайте тестimage

4

Пщсумок уроку

image

Интерактивна вправа ”Мозковий штурм”

imageimage Ha3BiTb oc060Bi займенники, що складаються з

image

imageimageHa3BiTb займенники, починаються з однаковоТ

imageдва займенники заважають Тздити поimage

imageЩо треба робити двом займенникам, аби вийшов BiH0k?

imageзайменники допомагають стати чистою?

Домашне згвдання

аг.ЛНИТИ займенник 1-07 особи займенником 3-07 особи або таенником (хлопчик син, Вася).

imageМе е за все жнття нжто ще не карав. Батько не тильки, не чипав мене пальцем, оли поганого слова. Тепер мене мучило тяжке imageпочуття.

Н>реШт' мене покликали до батька, в каб•нет. Я зайшов несмиливо зупинивсА, при входи. Батько сидив у своему кр•сли, перед портретом матер: не повертався imageдо мене. Я слухав тривожне биття свого серця. (В. кброленко).image

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
9 січня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку