Kонцепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді

Про матеріал

Матеріал, поданний у презентації,реалізує міжпредметні зв'язки,урізноманітнює методи та форми навчання,підсилює інтерес учнів до знань.Може бути використанний на уроках математики в 6-9 класах

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання краєзнавчого матеріалу у формуванні математичних та ключових компетентностей учнів.

Номер слайду 2

Мета: Формування компетентностей: Математичні: процедурна – уміння розв’язувати типові математичні задачі; логічна – уміння доводити або спростовувати твердження; дослідницька - розв’язання практичних та прикладних задач; Ключові: - полікультурна – розв’язання задач історико-культурного змісту; внесок українських математиків у розвиток науки; інформаційна – пошук додаткової інформації; самоосвіта і саморозвиток – самоосвітня діяльність учнів.

Номер слайду 3

На уроках математики вчитель далеко не завжди має змогу приділяти увагу історії науки та видатним її творцям. Між тим, учень, який вивчає математику, повинен знати, що майже кожен закон, кожне правило в підручнику, здобуті ціною виснажливої праці, а інколи ціною власного здоров’я і навіть, життя. Кожному сучасному школяреві відомі імена колумбів математики Стародавньої Греції та Середньовічної Європи- це Фалес та Піфагор Самоський, Евклід, Архімед, Нікколо Тарталья, Джероламо Кардано, Франсуа Вієт, Рене Декарт, Ісаак Ньютон, Лейбніц, Леонард Ейлер…

Номер слайду 4

Наша українська земля також щедра математичними талантами. Без їх розуму й серця помітно збідніла б скарбниця Людських знань. То – наша національна гордість. Згадаємо окремі постаті Феофан Прокопович (1681-1736) Найвизначніший викладач Києво-Могилянської академії. Займався вивченням математики і вважав, що арифметика є ніби-то дверима до всіх інших математичних наук. Феофан Прокопович виконував самі важливі доручення Петра І . Він брав безпосередню участь у створенні Петербурзької академії наук. Розвиває логічне ,творче, практичне мислення учнів.

Номер слайду 5

Фальковський Іван (1762 - 1823) Народився в селі Білоцерківка біля Києва. У 1812 р. була написана робота “Нове коротке керівництво з арифметики, поєднане з початковою алгеброю”. Розробляв нові календарі Сконструював телескоп і вів астрономічні спостереження, які зафіксував у десяти томах.

Номер слайду 6

Майже чверть століття (1864 – 1889) він був керівником Петербурзької Академії наук. Як ніхто інший з академіків був відзначений імператорськими милостями. (22 нагороди) Все своє життя Буняковський присвятив математиці і поширенню її на Поділлі. Його ім’я можна зустріти на сторінках шкільного підручника з алгебри 9 класу, при вивченні теми “Нерівності з однією змінною”. Наш Подільський край широко відомий не тільки своїми письменниками, поетами, художниками, композиторами, а і математиками теж. Видатний вчений-математик “малорос” Віктор Якович Буняковський був родом з маленького провінційного містечка Бар, в якому народився у 1804 році.

Номер слайду 7

Видатний український математик І-ї половини ХХ ст. Кравчук Михайло Пилипович (1892 – 1942) Кравчук Михайло Пилипович народився в с.Човновиця Волинської області. Викладав математику у Київському політехнічному університеті. Більше 40 його праць було надруковано в математичних виданнях Торонто, Цюріха, Палермо. У 30-ті роки ХХ ст. пише ряд підручників для середньої та вищої шкіл. Пам’ятаємо, що українську інтелігенцію планомірно винищував сталінський режим. 23 вересня 1938 р. Кравчука було заарештовано та засуджено на 20 років таборів. 9 березня 1942 р. він на віки-вічні залишився у Колимській мерзлоті.

Номер слайду 8

“Моя любов – Україна і математика” Ці слова видатного вченого викарбовані на гранітному постаменті пам’ятника Кравчуку. Нехай вони стануть для наших учнів надійним дороговказом на шляху вивчення математики.

Номер слайду 9

На межі ХІХ-ХХ ст. Україна дала світові ще одного видатного математика Георгія Феодосійовича Вороного, чиї праці дали поштовх для розвитку кількох нових напрямів в аналітичній та алгебраїчній теорії чисел, що нині активно розвиваються в багатьох країнах. Мозаїки (діаграми) Вороного вивчають сучасні школярі Англії. А що ми знаємо про свого співвітчизника? - Георгій Вороний народився 28.04.1868 р. у містечку Журавка на Полтавщині. У 1885 р. закінчив Прилуцьку гімназію з відзнакою. У бібліотеці Інституту Математики АНУ зберігається підручник з геометрії, де вперше для учнів було показане використання векторів та операцій над ними. Георгій Вороний неоднаразово був нагороджений премією імені В.Буняковського У 1908 р. його життя трагічно обірвалось в результаті невдалої операції на нирці. Розвиває логічне ,творче, практичне мислення учнів.

Номер слайду 10

“Математичне безсмертя” Георгія Вороного: - розвиток сучасної комп’ютерної графіки; - розпізнавання образів; - створення штучного інтелекту; - з 1970-х років побудовані математичні об’єкти, діаграми Вороного були введені в теоретичну комп’ютерну науку.

Номер слайду 11

Діаграми Вороного надихають сучасних архітекторів та дизайнерів «Лампа – гриб» за Вороним, створена дизайнером Андре Коельо

Номер слайду 12

Торгівельно-офісна споруда, що планується до забудови у Римі (за діаграмами Вороного).

Номер слайду 13

Полиці-близнюки, що об’єднали чилійських дизайнерів і українського математика Г.Вороного.

Номер слайду 14

Яхта “Voronoi yacht”, китайський дизайнер Кім Хюн-Суок спроектував яхту, використовуючи діаграму Г.Вороного.

Номер слайду 15

Випущена монета серії “Видатні особистості України”, присвячена 140-річчю з дня народження Г.Ф. Вороного. Пам’ятаймо ж і ми нині великого вченого Георгія Вороного – одну з найяскравіших особистостей в історії математики кінця ХІХ-поч.ХХ ст.

Номер слайду 16

Крім відомостей про видатних вчених-математиків, на уроках доцільно використовувати цікаві факти про м.Вінницю, про її архітектуру, видатних вінничан-спортсменів, вчителів, лікарів, військових, про тваринний та рослинний світ міста та області.

Номер слайду 17

Авторські задачі Математика 6 – й клас. Тема уроку : “Довжина кола. Площа круга” Задача про Вінницьку водонапірну вежу. Головний символ Вінниці – це історична водонапірна вежа, будівництво якої було завершено у липні 1911 р., мав встановлений годинник з чотирма мідними циферблатами. діаметром 3,5 аршина ( 1 аршин = 71,12 см ). Знайдіть загальну площу “сонячних зайчиків”, які відбивались цими циферблатами у літній день 1911 р.

Номер слайду 18

Математика 5-й клас Тема уроку : “ Округлення десяткових дробів” Легендарний матрос Петро Кошка, чиїм іменем названа невеличка вулиця Вінниці, народився у 1828 р. в с. Ометинцях Немирівського району. Перебуваючи на військовій службі в царській армії, у 1855р. він врятував життя самому адміралу Корнілову, кинувши в котел з кашою вороже ядро, що залетіло в окоп. Знайди десяткове наближення дробу,округлене до тисячних, чисельних якого становить суму цифр року народження героя, а знаменник – вік матроса, під час здійснення ним цього дивовижного вчинку. .

Номер слайду 19

Математика 5-й клас Тема уроку: “Відсотки. Розв’язування задач” Довжина вул.Хрещатик у м. Києві дорівнює 1,2 км, що становить 75% довжини центральної вул. Соборної м. Вінниці. Знайти довжину вул.Соборної.

Номер слайду 20

Алгебра 8-й клас Тема уроку: “ Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь”. Теплохід “Ляля Ратушна” за маршрутом “Вінниця-Сабарів” пройшов 4,5 км за течією і ту саму відстань проти течії, витративши на весь шлях 48 хв. Яка власна швидкість теплохода, якщо швидкість течії річки Південний Буг становить 3 км/год.

Номер слайду 21

Геометрія 9-й клас. Тема уроку: “Просторові фігури” На початку ХХ ст. у м.Вінниця з’явилось багато гарних архітектурних споруд. Досить відомим будинком був будинок для вчителів, що на вулиці Соборній. Він був прикрашений 15 гарними бетонними кулями, діаметром 50 см. Скільки кілограм фарби було витрачено на пофарбування поверхонь цих куль, якщо відомі витрати на один кв. см – 20 г.

Номер слайду 22

Геометрія 11- й клас Тема уроку: “ Площа поверхні кулі”. Приміщення Вінницького планетарію, який був заснований у 1965 р., має вигляд півкулі. Площа сферичної поверхні якої 72 П кв.м. Знайти діаметр основи купола планетарію.

Номер слайду 23

Висновки: Такі задачі необхідно розв’язувати на уроках математики у різних класах. Можна учням пропонувати самостійно складати подібні задачі, та такі, які містять цікаві факти з життя відомих українців. Це сприяє національно-патріотичному вихованню учнів, їх знання поповнюються цікавими історичними відомостями про рідний край, розвивається і вдосконалюється їх математична мова, увага, самостійне творче мислення, підвищує їх інтерес до вивчення предмета математики.

ppt
Додано
18 лютого
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку