Матеріали для інструктивно-методичної наради щодо викладання іноземних мов у 2021-2022 навчальному році

Про матеріал

Матеріали для проведення інструктивно-методичної наради щодо викладання іноземних мов у 2021-2022 навчальному році

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інструктивно-методична нарада вчителів іноземних мов з питань викладання предмету в 2021-2022 навчальному роціГавронська О. В..

Номер слайду 2

1. Закон України «Про освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-192. Закон України «Про повну загальну середню освіту»https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-203. Лист МОН України від 11.08.2020 № 1/9 – 430 Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році. https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-metodichnih-rekomendacij-pro-vikladannya-navchalnih-predmetiv-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-20202021-navchalnomu-roci Нормативно – правове забезпечення організації навчального процесу

Номер слайду 3

Наказ МОЗ №2205 від 25.09.2020  “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти”Наказ МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224 “Деякі питання організації дистанційного навчання”Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.05.2021 № 498 “Деякі питання проведення у 2022 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти”Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. № 813 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”

Номер слайду 4

- Положення про сертифікацію педагогічних працівників (зі змінами від 24.12.2019 р.)Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти. Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників. Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». - Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з іноземних мов. Лист Міністерства освіти і науки України від 09.08.2021 № 1/9-404 “Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році”. https://imzo.gov.ua/2021/08/10/lyst-mon-vid-09-08-2021-1-9-404-pro-pereliky-navchal-noi-literatury-ta-navchal-nykh-prohram-rekomendovanykh-ministerstvom-osvity-i-nauky-ukrainy-dlia-vykorystannia-v-osvitn-omu-protsesi-zakladiv-osvit/

Номер слайду 5

Для учнів 1-4 класів – за новим Державним стандартом початкової освіти, затвердженим Постановою КМУ від 1.02.2018 №87, «Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко» та «Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна»;Для учнів 5-9 класів – за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженим Постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392 та Типовою освітньою програмою закладів середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), розробленою на виконання Закону України «Про освіту» та затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 408;Для учнів 10-11 класів – за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою КМУ від 23.11.2011 № 1392 та Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня ( профільна середня освіта), розробленою на виконання Закону України «Про освіту» та затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407. Державні стандарти та освітні програми

Номер слайду 6

Відповідно до нового Закону України Типова освітня програма визначає :- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою; - загальний обсяг навчального навантаження;- орієнтовну тривалість і можливі взаємозв'язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які подані в рамках навчальних дисциплін. Типова освітня програма включає:- варіанти типових навчальних планів;- перелік модельних навчальних програм;рекомендовані форми організації освітнього процесу;- опис інструментарію оцінювання.

Номер слайду 7

Як і в минулі роки інваріантна складова навчального плану основної школи (1-11класи) забезпечує реалізацію змісту іншомовної освіти на рівні Державного стандарту. Предмети та курси за вибором визначаються закладами освіти у межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням інтересів та потреб учнів, а також рівня навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу. Звертаємо увагу на те, що як і у попередні роки заклад освіти має право вибору щодо вивчення другої іноземної мови. Рішення про запровадження вивчення другої іноземної мови приймається, залежно від умов для такого вивчення, закладом освіти самостійно.

Номер слайду 8

Календарне та поурочне планування. Планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних стандартів таких документів у межах закладу загальної середньої освіти району чи області є неприпустимим.

Номер слайду 9

Автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання. Вчитель має право на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників.

Номер слайду 10

Наскрізні змістові лінії«Екологічна безпека та сталий розвиток»;«Громадянська відповідальність»;«Здоров'я і безпека»;«Підприємливість і фінансова грамотність».

Номер слайду 11

Відповідно до загальних вимог ведення класного журналу, записи в ньому ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис уроку та завдання додому мовою вивчення предмета. Зошити підписуються іноземною мовою, яка вивчається. Ведення шкільної документації

Номер слайду 12

Учнівські зошити, в яких виконуються класні та домашні роботи з іноземних мов , перевіряються : У 2-4 класах – після кожного уроку в усіх учнів із виставленням оцінок та виправленням помилок;У 5-9 класах - один раз на тиждень; У 10-11 класах – перевіряються найважливіші роботи один раз на місяць. Результати перевірки робочих зошитів не враховуються при виставленні тематичного або семестрового балу!

Номер слайду 13

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземної мови у системі загальної освіти (1-4 класи)Згідно наказу МОН від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»Оцінування грунтується на принципах: дитиноцентризму, об'єктивності, доброчесності, справедливості, неупередженості, систематичності, критеріальності, гнучкості, перспективності, диференційованості, конфіденційності, плановості, чіткості, прозорості, відкритості, доброзичливості.

Номер слайду 14

Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формування суджень про результати навчання здійснюються у процесі : Формувального оцінювання (розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно, оцінюється вербально);Підсумкового оцінювання. З урахуванням мети оцінювання змінено підходи до вираження оцінки. Задля уніфікації термінів та зручності їх використання в практичній діяльності пропонують оцінювальне судження називати вербальною оцінкою, а оцінювальне судження із зазначенням рівня результату – рівневою оцінкою. Вербальну і рівневу оцінки можуть виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендують визначати з урахуванням динаміки його досягнень та позначати буквами : П - «початковий» , С - «середній», Д - «достатній», В – «високий»Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендують виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкою за вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педагогічної ради.

Номер слайду 15

У межах формувального оцінювання за результатами опанування певної програмової теми/частини чи розділу протягом навчального року рекомендовано проводити тематичні діагностувальні роботи. З предметів мовно-літературної галузі (мова вивчення) система тематичних діагностувальних робіт може містити такі навчальні завдання : аудіювання (1-4 кл.), читання (2-4 кл.), говоріння (1-4 кл.), письмо (2-4 кл.) Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель може здійснювати самостійно. Оцінювальні судження за результатами тематичного оцінювання фіксувати у зошитах для тематичних діагностувальних робіт, на аркушах з роботами учнів до наступного уроку з того предмета вивчення, на якому виконували роботу, та повідомляти учням та їх батькам. Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після повернення він НЕ пише діагностувальної роботи. На наступному уроці після діагностувальної роботи рекомендовано організовувати аналіз виконаних завдань та роботу над виправленням і попередженням помилок. Інформація

Номер слайду 16

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учня/учениці за рік. Основою результатів навчання за рік можуть бути результати виконанн тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотнього звязку з батьками , спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. У разі виявлення бажання учнів(їхніх батьків) покращити отримані результати, учитель може запропонувати їм індивідуалізовану діагностувальну роботу з виявлення стану сформованості тільки тих результатів, які учень хоче покращити. Підсумкову (річну) оцінку рекомендують визначати з урахуванням індивідуалізованої діагностувальної роботи (якщо така проводилася) і за умови. Якщо така робота мала кращий результат. Підсумкову (річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів. Підсумкове оцінювання

Номер слайду 17

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземної мови у системі загальної освіти (5-11 класи)Основні види оцінювання :- поточне;- тематичне;- семестрове;- річне;- підсумкова державна атестація.

Номер слайду 18

Семестрове оцінювання з іноземної мови : - Проводиться один раз наприкінці семестру за 4-ма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо);- Проводиться 2 рази протягом навчального року;- Завдання для проведення семестрового контролю складаються на основі програм, охоплюють найбільш актуальні розділи й теми вивченого матеріалу, розробляються вчителем з урахуванням рівня навченості, що дозволяє реалізувати диференційований підхід до навчання;- В журналі робиться, наприклад, такий запис:

Номер слайду 19

Дистанційне навчання. Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224. Види навчання:- Синхронне;- Асинхронне.

Номер слайду 20

Дякую за увагу. Всі фотоматеріали отримані з джерел з вільним доступом

pptx
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
3712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку