Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих компетентностей учнів під час вивчення та повторення теми «Вектори на площині»; зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв´язки між математикою та іншими сферами життя; виховувати наполегливість та активність.
Скарбничка математичних ідей
Геометрія 9 клас.
Вектори на площині.
Підготувала
вчитель математики Шеремет В.П.
Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів під час вивчення та повторення теми «Вектори на площині»; зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв´язки між математикою та іншими сферами життя; виховувати наполегливість та активність.
******************
Пропонований матеріал містить різні види діяльності на уроках геометрії у 9 класі,які можна використати при вивченні, повторенні та систематизації знань учнів з теми «Вектори на площині».
Математика не тільки приготує учня до вивчення природничих наук, не тільки навчить його мислити правильно й послідовно: вона ще, крім того, виховає в ньому безстрашного працівника, для якого праця і нудьга стануть взаємно несумісними поняттями. Д.І.Писарєв.
****************************
Математики мають особливий склад мислення. Але його можна виховати практично в кожної людини. Тільки починати треба рано. В.І.Арнольд.
***********************
Історична довідка:
Назву «вектор» (той, що несе) запровадив ірландський математик У. Гамільтон(1805-1865). Позначення для напрямленого відрізка вперше використав у 1806 р. швейцарський математик Ж.Арган(1768-1822). Починаючи з 1853 року вектор стали позначати однією буквою.
Термін «модуль» походить від латинського слова modulus – міра. Вперше використав англійський математик Р. Котес(1682-1716). Знак модуля ввів у 1841 році німецький математик Вейєрштрасс(1815-1897).
Термін «колінеарний» походить від латинського сполучення:co(cum) - разом, спільно, lineo – лінія.
Термін «скалярний» походить від латинського scalaris,що означає – східчастий. Вперше його використав У. Гамільтон.
«Занурення в тему»(Основні поняття теми):векторні та скалярні величини, модуль вектора, одиничний вектор(орт), колінеарні вектори, протилежно напрямлені та однаково напрямлені вектори, правило трикутника, правило паралелограма, нульовий вектор, координати вектора, довжина вектора, скалярне множення, скалярний добуток векторів, скалярний квадрат вектора,
Вважай нещасним той день і ту годину, в які ти не засвоїв нічого нового або не додав до своєї освіти. Монтеск´є.
********************
«Перевір себе».
Тестові завдання:
«Хай живе теорія!»
Пам´ятайте! Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо заходьте у воду, а якщо хочете навчитися розв´язувати задачі, то розв´язуйте їх! Д. Пойа.
«Мозковий штурм».
Не достатньо опанувати премудрість, потрібно ще вміти нею користуватися. Цицерон.
*********************
ВЕСЕЛІ СЛОГАНИ ПРО СЕРЙОЗНІ РЕЧІ:
*Не відкладай життя на завтра, будь першим сьогодні!
*Кожна тема з математики неповторна! Відкрий для себе її секрети!
*Змінюється все – досконалість математики незмінна! Відчуй задоволення від досконалості!
Людина може пізнати свої здібності лише застосувавши їх на справі. Сенека.
*********************
«Практика – велика сила!»
1.Знайдіть координати вектора , якщо С(-1;3),К(3;6). |
2.Знайдіть модуль вектора (9;12). |
3. Знайдіть координати вектора =2-, якщо (3;-7), (-1;5). |
4.При якому значенні х вектори з задами координатами (3;-2) і (х;8) колінеарні? |
5.Знайдіть значення у, при яких вектори з координатами (у-4;3) і (2;1-2у) колінеарні? |
6. Знайдіть скалярний добуток векторів (1;3) і (4;0). |
7.Знайдіть кут між векторами з координатами (3;0) і (2;2). |
8. При якому значенні а вектори з координатами (4;а) і (-5;2) перпендикулярні? |
****************
Термінологічне завдання:
Практична робота:
Контрольна робота
Література
1