Матеріали до уроку "Двокрапка й тире в реченнях з узагальнювальними словами при однорідних членах речення"

Про матеріал

Матеріали до уроку узагальнення та систематизації з теми "Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова" у 8 класі. Пропонований метод допоможе цікаво підготуватись до контрольної роботи та здійснити фронтальну перевірку знань у класі.

Перегляд файлу

Матеріали для уроку української мови у 8 класі. Тип уроку: узагальнення та систематизація теми «Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова»

Метод «Кубування».

Правила:

  1. Учні по черзі кидають гральний кубик і отримують завдання різного рівня складності (залежно від грані кубика, від 1 до 6)
  2. Оцінюються завдання відповідно: від 1 до 6 балів (при правильному виконанні)
  3. Після виконання завдання, учень кидає кубик знову і отримує наступне
  4. У кінці уроку підбиваються підсумки набраних балів за виконані завдання і виставляються оцінки

 

Завдання 1 рівня складності: виправити помилки в реченні

  1. Магазину потрібні продавці овочів і картоплі.
  2. Він добре знав поведінку не тільки звірів, а й голоси птахів.
  3. Громадяни пасажири! Не ставте речі, валізи й сумки на ескалатор.
  4. Я поважаю і захоплююся своїми батьками.
  5. На виставці дитячої творчості представлено як роботи зовсім юних художників, так і тих, кому виповнилося 13-15 років.
  6. У зоопарку можна побачити різних звірів: тварини, риби, птахи, пітони.
  7. Художник-портретист зобразив відомих поетів, письменників, композиторів, науковців.
  8. Я люблю плавання і стріляти з лука.
  9. Ця книжка виховує у підлітків любов до Батьківщини, мрію про майбутнє.
  10. Нещодавно я побував на Житомирщині та Білорусі.
  11. Оксана робить не тільки добре уроки, а й із задоволенням малює.
  12. Я люблю квіти і щоб ти приходив до мене частіше.
  13. Парк – місце відпочинку жителів, дітей і молоді міста.

 

Завдання 2 рівня складності: поставити пропущені розділові знаки

  1. Практично не залишилося ні самих пам’яток народного будівництва 13-17 століття ні відомостей про них.
  2. На це вплинула монгольська навала і набіги татар і війни.
  3. Населення тікало в Карпати чи Полісся а в роки затишку поверталось у рідні домівки.
  4. На Поліссі будували найпростіші зрубні споруди кліті стебки однокамерні хати.
  5. У плані це або квадрат або наближений до нього прямокутник.
  6. Кліть це і будинок і кімната і келія і комора.
  7. Необхідним атрибутом побуту була дерев’яна окована скриня.
  8. Скрині були як мальовані так і різьблені.
  9. Дівчина складала у скриню вбрання вінок рушники прикраси чарівне зілля.
  10. Ніхто не мав права зазирати до скрині ні мати ні батько ні сестра.
  11. Скриня була спогадом про дівоцтво і батьківську хату звичаї і духовні й моральні засади.

 

Завдання 3 рівня складності: скласти речення з однорідними членами та узагальнювальними словами

  1. Льодовики, полярні пустелі, тундра, тайга, мішані ліси.
  2. Сталь, чавун, дюралюміній, бронза латунь.
  3. Епітет, метафора, гіпербола.
  4. Музика, архітектура, живопис, література.
  5. Українські художники.
  6. Новинні сайти.
  7. Вітчизняні спортсмени.
  8. Лікарські рослини.
  9. Ріки України.

 

Завдання 4 рівня складності: скласти речення за схемами

  1. О, О
  2. і О, і О
  3. О і О, О і О
  4. О, а О
  5. не тільки О, а й О
  6. У, а саме: О, О
  7. О і О
  8. ні О, ні О

 

Завдання 5 рівня складності: виконати повний синтаксичний розбір речення

  1. У кімнаті стояли столи, стільці, шафи.
  2. Я люблю малювати і читати.
  3. Я читаю не тільки газети, а й журнали.
  4. Поет знайомиться з фольклором і уважно його вивчає.
  5. Його фотографія була всюди: у газетах, журналах, на плакатах.
  6. З вагону виходили радісні люди з сумками.
  7. Нас зустріли хлопці та дівчата.
  8. Ми читали твори таких письменників: Всеволода Нестайка, Олеся Ільченка, Євгена Гуцала.

 

Завдання 6 рівня складності: скласти твір, вживаючи однорідні члени речення та узагальнювальні слова

  1. Мова – втілення думки.
  2. Земля не вибачає байдужості.
  3. Людина створила культуру, а культура – людину.
  4. Мистецтво як засіб творення особистості.
  5. Як я розумію дружбу.
  6. Що робить людину великою?
docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку