Матеріали для уроку української мови у 8 класі. Тип уроку: узагальнення та систематизація теми «Однорідні члени речення. Узагальнювальні слова»
Метод «Кубування».
Правила:
-
Учні по черзі кидають гральний кубик і отримують завдання різного рівня складності (залежно від грані кубика, від 1 до 6)
-
Оцінюються завдання відповідно: від 1 до 6 балів (при правильному виконанні)
-
Після виконання завдання, учень кидає кубик знову і отримує наступне
-
У кінці уроку підбиваються підсумки набраних балів за виконані завдання і виставляються оцінки
Завдання 1 рівня складності: виправити помилки в реченні
-
Магазину потрібні продавці овочів і картоплі.
-
Він добре знав поведінку не тільки звірів, а й голоси птахів.
-
Громадяни пасажири! Не ставте речі, валізи й сумки на ескалатор.
-
Я поважаю і захоплююся своїми батьками.
-
На виставці дитячої творчості представлено як роботи зовсім юних художників, так і тих, кому виповнилося 13-15 років.
-
У зоопарку можна побачити різних звірів: тварини, риби, птахи, пітони.
-
Художник-портретист зобразив відомих поетів, письменників, композиторів, науковців.
-
Я люблю плавання і стріляти з лука.
-
Ця книжка виховує у підлітків любов до Батьківщини, мрію про майбутнє.
-
Нещодавно я побував на Житомирщині та Білорусі.
-
Оксана робить не тільки добре уроки, а й із задоволенням малює.
-
Я люблю квіти і щоб ти приходив до мене частіше.
-
Парк – місце відпочинку жителів, дітей і молоді міста.
Завдання 2 рівня складності: поставити пропущені розділові знаки
-
Практично не залишилося ні самих пам’яток народного будівництва 13-17 століття ні відомостей про них.
-
На це вплинула монгольська навала і набіги татар і війни.
-
Населення тікало в Карпати чи Полісся а в роки затишку поверталось у рідні домівки.
-
На Поліссі будували найпростіші зрубні споруди кліті стебки однокамерні хати.
-
У плані це або квадрат або наближений до нього прямокутник.
-
Кліть це і будинок і кімната і келія і комора.
-
Необхідним атрибутом побуту була дерев’яна окована скриня.
-
Скрині були як мальовані так і різьблені.
-
Дівчина складала у скриню вбрання вінок рушники прикраси чарівне зілля.
-
Ніхто не мав права зазирати до скрині ні мати ні батько ні сестра.
-
Скриня була спогадом про дівоцтво і батьківську хату звичаї і духовні й моральні засади.
Завдання 3 рівня складності: скласти речення з однорідними членами та узагальнювальними словами
-
Льодовики, полярні пустелі, тундра, тайга, мішані ліси.
-
Сталь, чавун, дюралюміній, бронза латунь.
-
Епітет, метафора, гіпербола.
-
Музика, архітектура, живопис, література.
-
Українські художники.
-
Новинні сайти.
-
Вітчизняні спортсмени.
-
Лікарські рослини.
-
Ріки України.
Завдання 4 рівня складності: скласти речення за схемами
-
О, О
-
і О, і О
-
О і О, О і О
-
О, а О
-
не тільки О, а й О
-
У, а саме: О, О
-
О і О
-
ні О, ні О
Завдання 5 рівня складності: виконати повний синтаксичний розбір речення
-
У кімнаті стояли столи, стільці, шафи.
-
Я люблю малювати і читати.
-
Я читаю не тільки газети, а й журнали.
-
Поет знайомиться з фольклором і уважно його вивчає.
-
Його фотографія була всюди: у газетах, журналах, на плакатах.
-
З вагону виходили радісні люди з сумками.
-
Нас зустріли хлопці та дівчата.
-
Ми читали твори таких письменників: Всеволода Нестайка, Олеся Ільченка, Євгена Гуцала.
Завдання 6 рівня складності: скласти твір, вживаючи однорідні члени речення та узагальнювальні слова
-
Мова – втілення думки.
-
Земля не вибачає байдужості.
-
Людина створила культуру, а культура – людину.
-
Мистецтво як засіб творення особистості.
-
Як я розумію дружбу.
-
Що робить людину великою?