Інтегрований інтелектуальний конкурс (українська мова, зарубіжна література, англійська мова)
Мета: ознайомити учнів зі скарбами рідної мови, виховувати патріотичні почуття, інтерес до історичного минулого, мистецьких надбань нашого народу, прищеплювати любов і повагу до української мови, толерантне ставлення до інших мов.
Мовно-літературний турнір “Мови – це важливо!”
Мета: ознайомити учнів зі скарбами рідної мови, виховувати патріотичні почуття, інтерес до історичного минулого, мистецьких надбань нашого народу, прищеплювати любов і повагу до української мови, толерантне ставлення до інших мов.
Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозапис конкурсних пісень, надруковані завдання для команд.
ХІД ЗАХОДУ
Учитель. “Мови – це важливо!” – цей вислів обрано ЮНЕСКО гаслом Міжнародного дня рідної мови.
21 лютого представники всіх націй і народностей світу відзначають Міжнародний день рідної мови (або, як його ще називають Міжнародний день материнської мови (англ. International Mother Language Day) . Свято було започатковано у листопаді 1999 року на тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО у Парижі. Про «підтримку мовного та культурного різноманіття та багатомовності» - звучало у заголовку документа.
Оскільки з 6 000 розмовних мов світу близько половині загрожує зникнення, ЮНЕСКО прагне підтримувати мову як ознаку культурної приналежності особи. Окрім того, організація вважає, що вивчення іноземних мов та багатомовність є ключами до взаєморозуміння та взаємоповаги.
Тому саме в цей день ми спробуємо з вами з’ясувати, наскільки ми володіємо цими рисами.
(Клас поділено на 3 команди. Кожна з команд обирає собі назву і капітана)
Конкурс „Літературна ідентифікація”
(команді надається текст із описом характерних рис літературних героїв англійською мовою, вони мають назвати літературного героя)
Конкурс „Мистецька подорож”
(за описом назвати, який письменник пов’язаний із цією місцевістю)
Командам роздаються короткі описи різноманітних місцевостей англійською мовою і портрети письменників.
Конкурс „Мовні заморочки”
( на дошці фразеологізми в картинках, необхідно вгадати, який фразеологізм і підібрати його відповідник іншою мовою(виділене—варіант, який мають підібрати учні))
|
українською |
англійською |
|
Голодний як вовк |
Hungry as a hunter |
|
Крутитися як білка в колесі |
Busy as a bee. |
|
Грошей кури не клюють |
Rolling in money |
|
Коли рак на горі свисне |
When pigs fly |
|
Ллє як із відра |
Raining cats and dogs |
|
Ні пуху ні пера |
Break a leg |
Пісенний конкурс
(вгадати, яка пісня зашифрована в перекладі)
And thank you for what I understood
Those things that are not explained even in books.
Let there always a guardian be angel near you
And I'll wander around here sometime,
In order not to measure our lives in phone calls.
Mom, who have we prayed?
How many children will it take
not your war?
wrote a desire for one thing only
But you did not know the address where to send.
He kissed you, you kissed him
He loved you, you did not love him
You were afraid of saying the truth, in order not to offend him.
Не безмовна молитва для занепалих духом.
Я не збираюся бути просто особою в натовпі,
Ти почуєш мій голос,
Коли я голосно прокричу.
(якщо не здогадаються, відкрити далі)
Це моє життя,
Зараз або ніколи,
Я не збираюся жити вічно,
Я просто хочу жити, поки живий.
(Це моє життя)
Моє серце, як відкрита дорога.
Як сказав Френкі:
«Я зробив по-своєму».
Я просто хочу жити, поки я живий,
Це моє життя.
А сьогодні я не уявляю свого життя без них.
О, я вірю у вчорашній день.
Несподівано я став вже не тим, ким був раніше,
Зневіра опанувала мною,
О, вчора настало так раптово
Я говорю все, що думаю
Я запальний і втомився від звичного стану речей
Звичного стану речей
Друга річ
По-друге, не говори мені, ким ,я,по-твоєму, можу бути
Я в самотньому плаванні, господар мого моря
Господар мого моря
(якщо не здогадаються, відкрити далі)
Біль!
Ти зробив мене, зробив мене віруючим,віруючим
Біль, біль
Ти зламав мене, зібрав назад, віруючий,віруючий
Біль
Нехай кулі летять, нехай падають,
Моя удача, моя любов, мій Бог прийшли від
Болі!
Ти зробив мене, зробив мене віруючим,віруючим
„Лексичний каламбур”
(дітям прикріплюються літери, побудувати задане слово)
|
Українські слова |
Англійські слова |
1 команда |
Марко корма |
Cream care |
2 команда |
Волос слово |
Break bake |
3 команда |
Шкода дошка |
Ocean once |
„Who I am”
(одному представнику команди на спині (можна з допомогою обруча закріпити на голові) прикріплюють слово-іменник, команда формулює речення англійською мовою (для українських слів — українською), не використовуючи саме слово, так, щоб учень вгадав це слово. За вгадане з першого пояснення слово — 5 балів, за кожне наступне питання — мінус бал. Кожній команді необхідно пояснити і вгадати по 2 слова кожною мовою.
1 команда |
Teacher playwright |
Література книга |
2 команда |
Journalist portrait |
Оповідання герой |
3 команда |
Encyclopedia language |
Епітет твір |
ДОДАТОК 1
Літературний герой
ДОДАТОК 2
Мистецька подорож
|
|
Іван Карпенко-Карий |
Конан Дойл
|
|
|
|
Ліна Костенко
|
|
|
О’Генрі |
Вільям Шекспір |
ДОДАТОК 3
Пісенний конкурс
І дякую тобі за то, шо я розумів
Ті речі, яких не пояснюють навіть в книжках.
Хай буде біля тебе завжди ангел-хранитель
І я десь тут поряд буду також бродити,
Шоб не міряти наше життя в телефонних дзвінках. (Скрябін „Мама”)
Мама, кому ж ми молилися?
Скільки іще забере вона
Твоїх дітей, не твоя війна? (Океан Ельзи „Не твоя війна”)
Написала бажання одне-єдине,
Але не знала адреси, куди відправити.
Він тебе цілував, ти його цілувала,
Він тебе кохав, ти його не кохала,
Боялась правду сказати, щоб його не образити. (Ірина Білик & ТІК - Не Цілуй)
Н.М.Скореднова, вчитель української мови і літератури, вчитель методист
В.М.Гордійчук, вчитель англійської мови, вчитель вищої категорії
Політехнічний ліцей НТУУ „КПІ” м.Києва
1