На конкурс розробок "Вчительська десятка". Матеріал міститьконспект уроку конспект уроку з української мови 8 клас "Узагальнення з теми : «Види односкладних речень та неповні речення».
Тема: Тренувальні вправи. Повторення вивченого. Узагальнення з теми : «Види односкладних речень та неповні речення».(8 клас)
Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про види односкладних речень та неповні речення, перевірити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосовувати знання на практиці; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: підручник, картки, дидактичний матеріал.
Хід уроку.
I.Оголошення теми й мети уроку.
II. Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу.
3.У фінікійському алфавіті не було голосних, їх пізніше додали греки. Розшифруйте фінікійський запис, додавши голосні
ЗНЧН-СБВ (означено-особове).
Додайте префікс, щоб ваша мова йшла про односкладне речення, в якому особа, що виконує дію, невизначена. (неозначено-особове).
4.Словникова робота
Нехтувати, незчутися, недочувати, недобачати, не цвісти, не допомагати, не здужати ( не змогти), не писана, не метена; не вигадана, а правдива; недопечений, не почувши, не слухаючи, ненавидячи, не зупинившись, незабаром, негайно, непорушно, невисоко, небагато.
Взаємоперевірка.
5.Гра «Кмітливий».
Випишіть у табличку спочатку номери неозначено-особових речень, а потім- означено-особових.
1.Нехай утрем дрібні сльози, заплакані очі…
2.Не ховайте скарби ваші, нерозумні люди, не закопуйте у землю.
3. Бо й тут, мабуть, не спитають про матінку рідну.
4.Ой тобі ж бо, зоре, на небі сіяти, не у синіх горах доленьки шукати.
5.Обкрутили ланцюгами та й забрали до команди.
6.Згадаю тебе до схід сонця в неділеньку рано.
7. Тепер не мають, і коли про теє споминати.
Речення |
|
|
|
|
|
|
|
Буква |
|
|
|
|
|
|
|
1-е, 2-р, 3-г, 4-л, 5-о, 6-а, 7-в.
(3571246 Говерла) Підставте букви і прочитаєте назву найвищої гори в Україні.
6.Зробити фонетичний розбір слова сльози.
7.Творче завдання.
За поданим малюнком скласти односкладні речення.
Відредагуйте речення, уникаючи невиправданих повторів слів і ставлячи, де можливо, на місці пропущених членів речення тире. Укажіть неповні речення.
Неправильно |
Правильно |
Перевернути сторінку |
Перегорнути сторінку |
Отримувати оствіту |
Здобувати освіту |
Оплачувати за проїзд |
Платити за проїзд |
Визивати лікаря |
Викликати лікаря |
Я вибачаюся |
Вибачте мене |
Відкрити очі |
Розплющити очі |
III. Підсумок уроку.
Рефлексія.
-Чим відрізняються односкладі речення між собою?
- Де вони використовуються?
- На що треба звернути увагу при підготовці до контрольної роботи?
-Заповніть таблицю.
знаю |
вмію |
Слід повторити |
|
|
|
|
|
IV.Домашнє завдання.
Виконати вправу, підготуватися до контрольної роботи.