Конспект уроку з української мови 8 клас з теми:"Узагальнення і систематизація вивченого про однорідні члени речення." (8 клас)

Про матеріал

На конкурс розробок "Вчительська десятка". Матеріал містить конспект уроку української мови з теми : "Узагальнення і систематизація вивченого про однорідні члени речення." (8 клас)

Перегляд файлу

Тема:Узагальнення і систематизація вивченого про однорідні члени речення. (8 клас)

Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами, доцільно використовувати їх у мовленні; розвивати вміння  узагальнювати й систематизувати матеріал; виховувати культуру усного й писемного мовлення.

Обладнання: підручник, картки, дидактичний матеріал.

                                           Хід уроку.

I.Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

II.Оголошення теми і мети уроку.

III.Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. Бесіда.

-Які члени речення називаються однорідними?

-Чи є різниця між членами речення і словосполученнями?

-Які члени речення можуть бути однорідними?

-Як поєднуються однорідні члени речення?

-З якою інтонацією вони вимовляються7

-Які розділові знаки ставляться, коли в реченні при однорідних членах речення є узагальнюючі слова?

- Що таке ряд однорідних членів речення? Чи може бути в реченні кілька таких рядів?

-Назвіть умови, за яких означення бувають однорідними. З якою інтонацією вони вимовляються?

А коли означення є неоднорідними?

-Яка роль однорідних членів речення7

2. Завдання учням.

1)  Синтаксичне моделювання.

а) Подані пари слів ввести в речення в ролі однорідних членів:

- Гори й ліси, поля й степи, міста й села.-1ряд

- Розумні й дотепні, сміливі й горді.- 2 ряд

- Учора й сьогодні, завтра й завжди.- 3 ряд

б) Скласти речення за схемами:   

УС: О,О,О-….

ОіО, ОіО, ОіО- УС.

2) Творча робота: скласти твір-мініатюру "Зимова казка”, (5-7 речень), використовуючи речення з однорідними членами.

3) Дидактична гра "Кола на воді". Учні вибирають довільне слово. Воно записується на дошці стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів – речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку, веселу історію, вірш.

С - сніжок - настав ранок, прокинулась сніжинка;

Т - танок - закружляла у веселому танку;

І - іней - іней вкрив усе навкруги;

Н - небо - небо посилало сонячне проміння;

А - акація - сніжинка сіла на акацію перепочити.

4)Гра «редактор».

Відредагувати речення. ( В зошитах )

1. На городі ростуть картопля, морква, овочі, помідори.

 2. Всі речовини доводять: вчені складаються з молекул і атомів.

3. У лісі безліч дерев росте: троянди, соняшники, дуби, клени, осики, берези.

 4. Як добре те, що маю багато сестричок: Улю, Оленку й Тетянку, тітку Галю, Оксанку.

5)Перекладіть з російської мови на українську.

Степь

 Вдруг замечаю изумрудный стебель аира. Жизнеспособное растение выглядывает издали из кустов, охотно улыбается волшебной охапкой соцветий. Очарованная, превосходная, привлекательная степь!

Українською:

 Степ

 Раптом помічаю малахітове стебло. Життєдайна рослина виглядає здалеку з кущів, охоче посміхається чарівним оберемком суцвіть. Зачарований, прекрасний, захоплюючий степ!

ж)Пояснювальний диктант з додатковим завданням.

— Виконайте повний синтаксичний аналіз виділеного речення.

У XV ст. традиційні торгівельні шляхи в Азію через Середземне море блокувала могутня Османська імперія. Європа виявилася відрізаною від пряностей, барвників і пахощів Сходу. Особливо відчутним був розрив зв'язків з Індією, звідки поставлялися перець, імбир, гвоздика, мускатний горіх, кориця, кардамон. Схід для Європи — це і шовкові, і бавовняні тканини, і килими, і предмети розкоші. Одним словом, пошук нових шляхів в Індію став необхідністю для європейців. Проект, що визрівав багато років, мав потребу в засобах для його здійснення. Навряд чи Колумб припускав на початку 80-х років, що його Одисея по королівських дворах Європи виявиться настільки тривалою і малоефективною. Король Португалії Жоан засумнівався в ідеях мореплавця, він наказав «експертам»: єпископу і двом космографам, перевірити докази Колумба. Висновок комісії був тяжким: в основі проекту лежить чиста фантазія... Не увінчалася успіхом і поїздка брата Колумба Бартоломе з тією ж метою в Англію.

(З книги «Сто великих мандрівників»)

IV.Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

-Вважаю, що я готовий (готова) до контрольної роботи…….

V.Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи. Повторити правила розділу, виконати вправу.

 

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
5417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку