Мета: за допомогою ігор розвивати уміння запам’ятовувати з допомогою класифікації; вчити уважно вислуховувати завдання, активно запам’ятовувати необхідну інформацію, самостійно пригадувати забуту інформацію; познайомити з результатами дослідження.
Гра “Пари картинок”.
Показують п’ять (10) “основних” картинок. Діти уважно їх розглядають. Потім показую ще 5(10) “додаткових” картинок, кожна з них має певний смисловий зв’язок з якою-небудь “основною картинкою”
Прошу дітей підібрати до “основних”картинок” додаткові” так, щоб пара мала зв’язок. Після цього, як пари підібрані, забираю “додаткові” картинки і прошу пригадати їх, використовуючи “основні “. Пари діти записують в зошит.
Можливі такі пари: олівець-альбом: вишня-малина: книга-окуляри; ложка-ніж, машина-потяг, земля-лопата, приймач-музика, сані- сніг, небо- сонце, міст-річка.
ІЛЮСТРАЦІЇ:
“ Слово і картинка”.
Замість “основних” картинок використовую слова. Сім. (10) слів і стільки ж “додаткових картинок”
Я називаю слова, діти одразу підбирають “додаткові картинки” (які вже вони бачать). Потім забираю картинки, говорю слово, а дитина пригадує картинку і записує пару слів в зошит.
Можливі такі пари:
Слова- чайник, світло, паличка, цегла, дерево, вогонь, мило, шайба, морква, шпак.
Картинки- кран (з якого капає вода), настільна лампа, книга, будинок, кленовий листок, плита, рушник, клюшка, заєць, шпаківня.
Ілюстрації:
Гра “Картинка допомагає картинці”
Розставляю 8-10 “основних картинок”. Ставлю перед дітьми мету: Вам треба запам’ятати ці картинки, але, щоб вам було легше їх запам’ятати, можете до кожної картинки дібрати пару з “додаткової групи”.
Пари підбирають протягом 1-2 хвилин. Після цього забираю всі “основні”картинки, а діти пригадують їх, орієнтуючись на “додаткові”, і записують пари в зошит.
Можливі такі пари: костюм-тканина, будинок-цегла, велосипед-хлопчик, стільчик-дерево, пшениця-хліб, ковбаса-ніж, око-окуляри, губи-губна помада, вухо-телефон, клубок ниток-вівця.
Ілюстрації:
Гра “Картинка допомагає слову”.
Можна замість “основних” картинок використовувати слова.
Читаю послідовно 10 слів, а діти підбирають картинку. Після цього прошу дітей ще раз уважно подивитися на картинки і пригадати слова, зв’язані змістом з цією картинкою (1-2 хвилини). Потім прошу записати слова, які діти запам’ятали, при цьому користувалися “додатковими” картинками.
Можливі такі пари:
Слова- вікно, телевізор, молоко, цвях, ручка, курчата, кружка, кіт, пилка, шишка.
Картинки- будинок, око, корова, молоток, пенал, курка, чайник, миша, колода, ялинка.
Ілюстрації:
Гра “Пригадай слова”
Гра така сама, як і попередня, тільки треба забрати картинки. Дитина пригадує слова без допомоги картинок.
Можливі такі пари:
Слова-книжка, цукор, яблуко, бджоли, машина, молоко, яйце, сірники, вудка, пензлик.
Картинки-портфель, чай, яблуня (дерево), мед, світлофор, морозиво, сковорідка, свічка, риба, фарби.
Ілюстрації:
Після кожної гри проводиться аналіз. Якщо діти роблять помилки треба вказувати на них і підказувати, як треба їх уникати.