Матеріали до уроку "Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника(Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка) з використанням дієприкметників та дієприкметникових зворотів у художньому стилі »
З фотоматеріалами до завдання, рекомендаціями, як складати твір-опис зовнішності людини в художньому стилі, як працювати над твором за картиною, подано орієнтовний план твору-опису зовнішності людини, «Словничок частин тіла» і табличку прикметників до деталей портрету
23 листопада понеділок
План-конспект дистанційного уроку
ПІБ та посада викладача |
вчитель української мови та літератури Бесараб Марія Олексіївна
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Назва предмету |
Українська мова |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дата. Клас |
23 листопада 7т |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Базовий підручник |
О.П.Глазова. Українська мова 7 клас |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Цілі уроку |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема уроку |
33 - 34) Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка) з використанням дієприкметників та дієприкметникових зворотів у художньому стилі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Необхідне технічне обладнання |
Комп’ютер, телефон,ZOOM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тези та зміст |
Перш ніж почати працювати над твором за картиною, спробуємо описати когось зі знайомих... Опишіть свого друга (свою подругу, мама, тата…) чи відому особистість. Для цього рекомендую поради Олександра Авраменка з його підручника «Українська за 20 уроків», де він подає потрібні матеріали для опису зовнішності людини.
Щоб уникнути русизмів, використайте ще такий «Словничок частин тіла»
Давайте згадаємо , що варто враховувати, складаючи твір-опис зовнішності людини в художньому стилі! 2.Доберіть художні засоби, що допоможуть описати зовнішність зображеної людини. 3.Розкажіть про передній план картини. 4.Опишіть головного героя картини: його портретні риси, одяг, взуття, позу, в якій його зображено. 5.Назвіть особливі деталі, використані художником для розкриття образу героя. 6.Відтворити опис спочатку подумки, а потім — в усній або писемній формі.
Памʼятка “Як працювати над твором за картиною» 2. Прочитайте назву картини, що свідчить про задум художника, підкреслює, що він виокремлює в картині як головне. 3. Уважно розгляньте картину, вдумайтеся в її зміст (що і з якою метою зображено). 4. Уявіть, що було до зображеного художником моменту і що буде потім. 5. Подумайте, хто буде адресатом вашого висловлювання, кого, в чому і як ви переконуватимете. 6. Сформулюйте тему й основну думку твору, доберіть заголовок, який не збігається з назвою картини. 7. Продумайте, які типи мовлення поєднуватимуться у вашому творі, котрий із них буде основним. 8. Поміркуйте над композицією твору і складіть план. 9. Додержуйте співмірності частин твору, зосереджуючи увагу на основному — змісті самої картини, а не на розмовах про неї. 10. Задля повнішого і глибшого розкриття змісту картини доречно включити у твір елементи роздуму, оцінні судження. 11. Напишіть чернетку твору; після перевірки і виправлень перепишіть роботу начисто.
Орієнтовний план твору-опису зовнішності людини: I. Хто ця людина. II. Її зовнішність. 1. Що найперше впадає у вічі. 2. Зріст, постава людини. 3. Волосся, зачіска. 4. Риси та вираз обличчя. Міміка, жести. 5. Одяг. III. Що подобається (запам'ятовується) в зовнішності людини.
Тепер розгляньте, будь ласка, картини відомих українських художників ( автопортрети Т.Шевченка, М.Пимоненка, О.Мурашка), оберіть ту, яку хотілося б описати, яка припала вам до душі.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Практичне завдання |
Опрацювати матеріал у підручнику
С.186 – 188. Словникова робота (фото). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домашнє завдання |
Завершити роботу над твором. |