Матеріали до уроку " РЗМ №5. Складання та розігрування діалогу - обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури"

Про матеріал
Матеріали до уроку " РЗМ №5. Складання та розігрування діалогу - обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури" із посиланнями на відео до теми (фільму та передачі), історичною довідкою та детальним описом споруди.
Перегляд файлу

12 жовтня понеділок

План-конспект дистанційного уроку

ПІБ та посада викладача

вчитель української мови та літератури

 Бесараб Марія Олексіївна

 

Назва предмету

Українська мова

Дата. Клас

12 жовтня  8мх 

Базовий підручник

О.П.Глазова. Українська мова 8клас

Цілі уроку

  • повторити матеріали про особливості опису пам’яток історії та культури, а також  вимоги до складання діалогу;
  • формувати вміння відтворювати  опис пам’ятки (або фрагменти) в діалозі  й переказувати його зі збереженням стильових вимог вихідного зразка;
  • після перегляду матеріалів, присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури,  стимулювати учнів до обміну думками та враженнями від телепередач;
  •  розвивати логічне й образне мислення, пам’ять, культуру мовлення;
  •  сприяти збагаченню словникового запасу учнів;
  • виховувати любов і повагу до культурної спадщини свого народу;
  • удосконалювати вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.

Тема уроку

17)  Урок мовленнєвого розвитку №5. Складання та розігрування діалогу -  обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури

 

Необхідне технічне обладнання

Комп’ютер, телефон

Тези та зміст

Сьогодні ми продовжимо мову про пам’ятки історії та культури, які залишили нам у спадщину предки.

Бесіда.

 У чому відмінність слів пам’ятка і  пам’ятник?
 Які з відомих українських пам’яток архітектури ви можете назвати? (Софійський собор, Києво-Печерська лавра, Почаївська лавра).

 Чи легко доводилось вам описувати сучасні будівлі, історичні споруди?

Над описом пам’ятки історії та культури працюватимемо протягом кількох уроків. Сьогодні у нас складання та розігрування діалогу -  обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури

 

Ознайомлення учнів з відео (за вибором)
https://youtu.be/AJ5TCdk1bBk - Зберегти не можна зруйнувати (2018) документальний фільм.(Перегляд фільму до початку уроку або уривків на уроці) – 45хв
https://youtu.be/YmFXGsG8z60 - про фільм Зберегти не можна зруйнувати (2018) – 3хв
https://youtu.be/x_gFES5AyDM  Спадок у руїнах Києва – 32хв  (1-6хв)
Додатково можна прочитати про Будинок Підгорського:
1) https://www.secretland.info/dom-podgorskogo/ -
2)https://vechirniy.kyiv.ua/news/10-naykrasyvishykh-mayetkiv-u-kyyevi
 

Історична довідка.

У 1990 році ЮНЕСКО надала статус об’єктів всесвітньої спадщини собору Святої Софiї та ансамблю Києво-Печерської лаври.

Вони мають і охоронювані зони – так звані буферні.

Це означає, що частина Києва навколо цих пам’яток забезпечує збереження історичного середовища пам’ятки ЮНЕСКО – наприклад, у цих зонах заборонене нове будівництво, не пов’язане з історичною забудовою. А про всі дії, стан та наміри щось робити у буферній зоні треба інформувати спеціальний комітет ЮНЕСКО.​

До цієї зони належить і, наприклад, будинок Підгорського на Ярославовому Валу. Кияни знають його як «Замок Барона», але це історична плутанина.

 

Садиба Підгорського (так званий «Замок барона») у центрі Києва на вулиці Ярославів Вал, № 1 входить у 10 найкрасивіших маєтків у Києві.

Будинок кінця XIX століття.

Однієї з найкрасивіших пам’яток Києва могло б і не бути. Адже саме на його місці спершу запланували звести Володимирський собор, але потім плани змінилися. У середині XlX століття польський шляхтич Михайло Підгорський  перекупив ділянку 17 листопада 1892 року .

 Він вирішив вразити містян і замовив проект такого будинку, який би був схожий чимось на французькі романтичні замки.
        У ті часи на місто насувалась знаменита «будівельна лихоманка». Новий власник у лютому 1895 року та в січні 1897-го оформлює в Київському земельному банку дві довгострокові позики під заставу нерухомості на суму 117 тис. руб. Відтак поруч зі скромним наріжним особнячком піднісся екзотичний чотириповерховий прибутковий будинок, споруджений 1896–1897 рр. за проектом інженера М. М. Добачевського.
Але! Жоден власник, який володів цим майном, тут не жив…

Ніколи не мешкали тут і теперішні власники – бізнесмен-мільйонер, екс-депутат Київської міської ради Олександр Лойфенфельд та його дочка Інна. Історична будівля перейшла до рук сучасного мільйонера типовим способом: від 1990-х років він почав скуповувати квартири в будинку одну за одною. За документами, ця будівля досі житлова.

    Але дім  зараз стоїть закритий, не використовується, перебуває в незадовільному технічному стані. Мабуть, чекає на остаточне занедбання…

У 2014 році Верховний суд України і визнав, що будинок нібито не є пам’яткою. Мер Києва Віталій Кличко назвав позбавлення історичного будинку статусу пам’ятки неприпустимим і пообіцяв «у стислі терміни» розібратися.
Але будинок досі не занесений до Державного реєстру нерухомих пам’яток України.

Архітектура

Складний план ділянки на вигині вулиці, обмеженість наявними на час спорудження двоповерховими доволі скромними сусідніми будинками зумовили незвичність архітектурного образу, здавалося, звичайного за структурою секційного житлового будинку. Однак ця неординарність походила й від особистості зодчого, його високого творчого обдарування, художнього смаку і, можливо, бажання продемонструвати свої творчі можливості поміж строкатого київського архітектурного загалу, де неординарність мислення була доволі рідкісним явищем.

Відтак навіть на початку третього тисячоліття не можна не відзначити, що будинок вражає казковою романтичністю, архітектурною виразністю, пластичністю об'ємів і фантастичним поєднанням романо-готичних та ренесансних форм та деталей. Парадний вхід улаштовано не просто з вулиці, а через браму, франковану постатями крилатих демонів, що тримають еркер.

 

 

 

Проїзд на двір враховував габарити кінних екіпажів, через це бачимо обабіч підвищення, що обмежували рух коліс відносно брами.

 

 

 

 

 

Привертає увагу артистичне ліпне склепіння в проїзді та важкі набірні стулки воріт і парадних дверей. На порозі гостей зустрічає вітальний надпис «Salve», Salveзроблений у мозаїчній підлозі в техніці «терацо». Широкий просторий об'єм парадних сходів розкрито на всю висоту. Впадає в око опорядження сходів з алебастровими фігурними балясинами. Таких сходів, як і другого такого будинку в Києві просто не існує.

  https://i1.wp.com/www.secretland.info/wp-content/uploads/2020/05/dom_barona24.jpg?fit=600%2C900&ssl=1https://i1.wp.com/www.secretland.info/wp-content/uploads/2020/05/dom_barona28.jpg?fit=600%2C900&ssl=1

На другому й третьому поверхах розміщувалися десятикімнатні квартири.

 https://i2.wp.com/www.secretland.info/wp-content/uploads/2020/05/dom_barona18.jpg 

Їхні стелі прикрашала ліпнина.

Особливою ж окрасою квартир були кахляні груби виробництва київської фабрики Й. Анджейовського.

 https://i1.wp.com/www.secretland.info/wp-content/uploads/2020/05/dom_barona15.jpg  Печь в доме Подгорского бік двору виходили приміщення для прислуги, згруповані в двох рівнях, з невисокими стелями й маленькими віконечками. Ці «служби» з кухнями мали окремі чорні сходи,

 якими заносили продукти, дрова для опалення і кухонних плит, виносили сміття і золу. З цього боку будинок має сім поверхів.

https://i1.wp.com/www.secretland.info/wp-content/uploads/2020/05/dom_barona12.jpg

 

Прибутковий будинок Підгорського, Київ — фото, опис, адреса

 

Словникова робота.

Лексико-стилістична робота.

— Поясніть лексичне значення незрозумілих слів.

 

Лексико-орфографічна робота.

— Запишіть власні й загальні назви, терміни, ужиті у відео. Поясніть їх правопис, значення.

 

Практичне завдання

-Повторення.
- Перегляньте відео.
-  Визначте його тему й основну думку.

-  Вдумайтеся в суть теми, запропонованої для роздумів.

- Визначте  стиль і тип мовлення.

-  Випишіть слова-терміни., власні й загальні назви.

-  Складіть план бесіди (на чому б ви акцентували увагу).
- Складання та розігрування діалогу -  обміну думками та враженнями від перегляду телепередачі.
 

Домашнє завдання

Завершити роботу над діалогом.
Підготуватися до контрольної роботи.

 

docx
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
10647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку