12 жовтня понеділок
План-конспект дистанційного уроку
ПІБ та посада викладача |
вчитель української мови та літератури Бесараб Марія Олексіївна
|
Назва предмету |
Українська мова |
Дата. Клас |
12 жовтня 8мх |
Базовий підручник |
О.П.Глазова. Українська мова 8клас |
Цілі уроку |
|
Тема уроку |
17) Урок мовленнєвого розвитку №5. Складання та розігрування діалогу - обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури
|
Необхідне технічне обладнання |
Комп’ютер, телефон |
Тези та зміст |
Сьогодні ми продовжимо мову про пам’ятки історії та культури, які залишили нам у спадщину предки. Бесіда.
— У чому відмінність слів пам’ятка і пам’ятник? — Чи легко доводилось вам описувати сучасні будівлі, історичні споруди? Над описом пам’ятки історії та культури працюватимемо протягом кількох уроків. Сьогодні у нас складання та розігрування діалогу - обміну думками та враженнями від телепередач , присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії і культури
Ознайомлення учнів з відео (за вибором) Історична довідка. У 1990 році ЮНЕСКО надала статус об’єктів всесвітньої спадщини собору Святої Софiї та ансамблю Києво-Печерської лаври. Вони мають і охоронювані зони – так звані буферні. Це означає, що частина Києва навколо цих пам’яток забезпечує збереження історичного середовища пам’ятки ЮНЕСКО – наприклад, у цих зонах заборонене нове будівництво, не пов’язане з історичною забудовою. А про всі дії, стан та наміри щось робити у буферній зоні треба інформувати спеціальний комітет ЮНЕСКО. До цієї зони належить і, наприклад, будинок Підгорського на Ярославовому Валу. Кияни знають його як «Замок Барона», але це історична плутанина.
Садиба Підгорського (так званий «Замок барона») у центрі Києва на вулиці Ярославів Вал, № 1 входить у 10 найкрасивіших маєтків у Києві. Будинок кінця XIX століття. Однієї з найкрасивіших пам’яток Києва могло б і не бути. Адже саме на його місці спершу запланували звести Володимирський собор, але потім плани змінилися. У середині XlX століття польський шляхтич Михайло Підгорський перекупив ділянку 17 листопада 1892 року .
Він вирішив вразити містян і замовив проект такого будинку, який би був схожий чимось на французькі романтичні замки. Ніколи не мешкали тут і теперішні власники – бізнесмен-мільйонер, екс-депутат Київської міської ради Олександр Лойфенфельд та його дочка Інна. Історична будівля перейшла до рук сучасного мільйонера типовим способом: від 1990-х років він почав скуповувати квартири в будинку одну за одною. За документами, ця будівля досі житлова. Але дім зараз стоїть закритий, не використовується, перебуває в незадовільному технічному стані. Мабуть, чекає на остаточне занедбання…
У 2014 році Верховний суд України і визнав, що будинок нібито не є пам’яткою. Мер Києва Віталій Кличко назвав позбавлення історичного будинку статусу пам’ятки неприпустимим і пообіцяв «у стислі терміни» розібратися. Архітектура Складний план ділянки на вигині вулиці, обмеженість наявними на час спорудження двоповерховими доволі скромними сусідніми будинками зумовили незвичність архітектурного образу, здавалося, звичайного за структурою секційного житлового будинку. Однак ця неординарність походила й від особистості зодчого, його високого творчого обдарування, художнього смаку і, можливо, бажання продемонструвати свої творчі можливості поміж строкатого київського архітектурного загалу, де неординарність мислення була доволі рідкісним явищем.
Відтак навіть на початку третього тисячоліття не можна не відзначити, що будинок вражає казковою романтичністю, архітектурною виразністю, пластичністю об'ємів і фантастичним поєднанням романо-готичних та ренесансних форм та деталей. Парадний вхід улаштовано не просто з вулиці, а через браму, франковану постатями крилатих демонів, що тримають еркер.
Проїзд на двір враховував габарити кінних екіпажів, через це бачимо обабіч підвищення, що обмежували рух коліс відносно брами.
Привертає увагу артистичне ліпне склепіння в проїзді та важкі набірні стулки воріт і парадних дверей. На порозі гостей зустрічає вітальний надпис «Salve», зроблений у мозаїчній підлозі в техніці «терацо». Широкий просторий об'єм парадних сходів розкрито на всю висоту. Впадає в око опорядження сходів з алебастровими фігурними балясинами. Таких сходів, як і другого такого будинку в Києві просто не існує.
На другому й третьому поверхах розміщувалися десятикімнатні квартири.
Їхні стелі прикрашала ліпнина. Особливою ж окрасою квартир були кахляні груби виробництва київської фабрики Й. Анджейовського. бік двору виходили приміщення для прислуги, згруповані в двох рівнях, з невисокими стелями й маленькими віконечками. Ці «служби» з кухнями мали окремі чорні сходи, якими заносили продукти, дрова для опалення і кухонних плит, виносили сміття і золу. З цього боку будинок має сім поверхів.
Словникова робота. Лексико-стилістична робота. — Поясніть лексичне значення незрозумілих слів.
Лексико-орфографічна робота. — Запишіть власні й загальні назви, терміни, ужиті у відео. Поясніть їх правопис, значення.
|
Практичне завдання |
-Повторення. - Вдумайтеся в суть теми, запропонованої для роздумів. - Визначте стиль і тип мовлення. - Випишіть слова-терміни., власні й загальні назви.
- Складіть план бесіди (на чому б ви акцентували увагу). |
Домашнє завдання |
Завершити роботу над діалогом. |