Контрольна робота № 3 Головні члени речення
Варіант 1
А Важко віддає плоди шипшина.
Б Біла Церква – моє рідне місто.
В Кілька дівчат скочило до танцю.
Г Бити байдики – улюблена справа ледарів.
А Слово, чому ти не твердая криця?
Б Скресання криги – завжди свято для дітвори.
В Весело щебетали в гайках пташки.
Г Собор збудували дуже давно.
А Я не перестаю боятися вітру.
Б Ми не покинемо працювати.
В Будуть акації привітно шуміть.
Г Маленький хлопчик став дорослим.
А Шуміла осінь жовтими садами.
Б Сьогодні я такий щасливий.
В Я хотів би літати, як птах.
Г Я прийшов провідати друга.
А Осінь я давно хвалити звик за її веселий звичай.
Б Червона осінь сіла спочивать.
В Був хліб святинею для мене.
Г Лине наді мною небо України.
6. Позначити рядок, у якому підмет виражений прикметником у значенні іменника.
А Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих?
Б Темна ніч сповила спорожніле місто.
В Величезними просторами родючих земель в Україні володіли польські магнати Потоцькі.
Г Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода.
7. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком.
А Стежка вузенька .
Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі .
В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим .
Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем.
8. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком.
А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен (О. Іваненко).
Б Стежечка вив’юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві.
В Уже стояла пополудня пора.
Г По синіх водах небес плив місяць.
9. Позначити рядки, у яких між підметом і присудком тире не вживається.
А Мова кожного народу явище давнє (Г. Нудьга).
Б Доля української мови сумна й героїчна водночас (Г. Нудьга).
В Національна мова це здобуток культури, духовної діяльності певного народу (Г. Нудьга).
Г Мова основа культури нації, найбільший її скарб (Г. Нудьга).
Д Рушники і плахти мов щемливий спогад дитинства (І. Цюпа).
10.У якому реченні допущена пунктуаційна помилка.
А Я по землі люблю ходити босим.
Б Твої очі як зорі.
В А життя це поле несходиме.
Г Говорити – річ нудна.
11. Яким членом речення є виділене слово?
А День був ясний. Б Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну. В Старий підбадьорював своїх дітей. Г Вітер весняний пісню співає. Д Я прийшов подякувати другу.
|
Синтаксична роль
4.простий присудок |
12. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів.
А Увійшло двоє . |
1 Іменник. |
13. Установити відповідність між реченнями і видами присудків, ужитих у цих реченнях.
А У народі Київ завжди був символом непохитності, непереможності і вічної слави . |
1 Простий присудок. |
14. Установити відповідність між реченнями і способами вираження іменної частини складених присудків, ужитих у цих реченнях.
А Ще років сорок тому неодмінним атрибутом українського сільського весілля була скриня (Л. Орел). |
1 Іменник у формі називного відмінка. |
15. Записати текст. Підкреслити головні члени речення (підмети і присудки).
Острозька академія була першою спробою організувати вищу школу в Україні. Передовсім князь бажав надрукувати Біблію церковнослов’янською мовою. Це була величезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти Біблії. Друкування Біблії — це була знаменна подія в усьому слов’янському світі, це був величезний труд. Над Біблією працювали найвидатніші уми в Україні. Біблія ще довгі часи була неперевершеним мистецьким твором завдяки своїм шрифтам, верстці, друкові, великій кількості заставок і різних художніх прикрас (О. Іваненко).
16. Скласти два речення так, щоб у першому підмет був виражений назвою художнього твору, у другому — присудок був виражений фразеологізмом.
Усього 40 балів
Контрольна робота №3 Головні члени речення
Варіант 2
А Кожен із нас захоплюється історією рідного краю.
Б Чумацький Шлях освітлює дорогу від Криму до Києва.
В Тут ми з Піратом і кинулись до моркви.
Г Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар.
А Десь далеко було видно вогник багаття.
Б Мета життя – зоря на людськім виднокрузі.
В Дівчина розгорнула пиріжки.
Г Шумлять пошерхлі комиші.
А Море було безбарвне.
Б Гарним був Київ цього свіжого осіннього ранку.
В Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво- наречені.
Г Гірські печери затоплені водою.
А Птахи залишилися зимувати.
Б Тетяна загадала сестрі полити квіти.
В Осінні хмари починають темніти.
Г Високі гори мають глибокі доли.
5. Складений іменний присудок ужито в реченні.
А У справедливих армій доля завжди прекрасна.
Б Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.
В Художник щоразу все мусить відкривати заново.
Г Колише хмара втомлені громи.
А Сини як зима і літо.
Б Мова не полова.
В Мова одяг думок.
Г Ти втілення добра.
11 .Яким членом речення є виділене слово.
А Непомітно для батьків син став дорослим. Б Україні, її люду хочу я служити. В Буду мріяти й жити на крилах надій. Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами. Д Жити – добро робити. |
Синтаксична роль 1 підмет 2 компонент складеного дієслівного присудка 3 компонент складеного іменного присудка 4 простий присудок |
12. Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них підметів.
Усього 40 балів
ріант 1
А3, Б1, В4, Г6, Д2, Е5 |