Дати уявлення про судовий процес у кримінальній справі та про права та обов'язки її учасників.
ХІД ГРИ
Розподіл на групи
1-2 групи — учасники судового процесу.
3-я група — експерти.
Підготовка до основної частини
Групи 1-2 отримують статті Кримінально-процесуального кодексу та ситуативні задачі і готуються на їх підставі розіграти судовий процес, розподіливши ролі (потерпілий, підсудний, свідок(ки) (за бажанням), суддя, прокурор, захисник) та їхні дії.
Група 3 також отримує текст статей Кримінально-процесуального кодексу й опрацьовує їх, щоб потім проаналізувати змодельовані групами 1-2 ситуації.
Тема: Кримінальний процес та його учасники
Рольова гра «Суд з кримінальної справи»
Мета: дати уявлення про судовий процес у кримінальній справі та про права та обов'язки її учасників.
ХІД ГРИ
Розподіл на групи
1-2 групи — учасники судового процесу.
3-я група — експерти.
Підготовка до основної частини
Групи 1-2 отримують статті Кримінально-процесуального кодексу та ситуативні задачі і готуються на їх підставі розіграти судовий процес, розподіливши ролі (потерпілий, підсудний, свідок(ки) (за бажанням), суддя, прокурор, захисник) та їхні дії.
Група 3 також отримує текст статей Кримінально-процесуального кодексу й опрацьовує їх, щоб потім проаналізувати змодельовані групами 1-2 ситуації.
Основна частина
Групи 1—2 демонструють підготовлені ситуації, після чого група експертів оцінює переглянуте.
Підбиття підсумків
Клас повинен коротко вказати основні етапи судового процесу,права та обов'язки його учасників.
ІНФОРМАЦІЙНІ УЧНІВСЬКІ ПРОЕКТИ
Мультимедійний проект
Тема. Правилаізакониунашомужитті
Мета: познайомити учнів з видами правил суспільного життя; з ознаками правової норми, закону, підзаконного акта; з поняттям «конституція» та її відмінностями від інших законів; набути навичок роботи у малій групі, колективного обговорення питань навчання; складання й виконання правил колективного життя; аналізувати правову ситуацію; формувати розуміння необхідності дотримання законів і правил суспільного життя; виховувати в учнів активну громадянську позицію.
Підготовка проекту до презентації
У ході підготовки, учні об'єднуються у малі групи для роботи над окремими аспектами загального завдання. Передбачається об'єднання зусиль школярів, учителів, родини.
1-а група. Готує матеріал на тему: «Що таке правила, коли вони виникли і чому їх необхідно дотримуватися? Якими повинні бутиправила. (у формі електронної презентації).
2-а група. Готує матеріал на тему: «Правила співіснувавші людей у суспільстві. Класифікація правових норм».
3-я група. Готує матеріал на тему: «Закони та підзаконні акти. Хто приймає закони? Ознаки законів. Що таке конституція?»
Після презентації та обговорення напрацьованого матеріалу запропонувати групам скласти проект малої конституції своєї школи, придумати захист свого проекту.
Що потрібно для захисту?
1. Папка документів.
2. Матеріали, які розкривають зміст проблеми.
3. Опис.
4. Презентація науково-теоретичного узагальнення обраної проблеми.
5. Демонстраційний стенд, який складається з декількох планшетів, кожний з яких відповідно ілюструє етани роботи над проектом.
Представлення матеріалів дослідження
Може виконуватися у різних формах: виступ перед учнівським колективом; розігрування рольової гри; видання правового журналу.
Завдання проекту
Проінформувати аудиторію про важливість обраної проблеми;
познайомити присутніх з результатами етапу збору та аналізу
інформації;
розповісти про практичну діяльність у ході реалізації проекту.
Правила представлення результатів проекту
1. Для усних повідомлень відводиться 4-5 хв., протягом яких по дається найважливіша інформація одного з етапів вирішення проблеми з використанням папки документів, демонстраційного стенду.
2. Під час представлення необхідно у загальних рисах охарактеризувати зміст демонстраційного стенду або папки документів.
3. У представленні проекту беруть участь всі учасники дослідження, це буде переконливим свідченням того, що всі учні разом працювали над ним.
4. Під час виступу можна використовувати наперед підготовлен: записи, але не бажано ними користуватися, відповідаючи ні поставлені питання.
5. Представляючи проект, слід використовувати ті матеріали, як: розміщені на стенді або знаходяться у папці.
Критерії оцінювання проекту
1. Значущість та актуальність порушених проблем.
2. Коректність запропонованих методів дослідження і методів об робки отриманих результатів.
3. Активність учасників проекту відповідно до їхніх індивідуаль них здібностей.
4. Характер відносин та взаємодопомоги учасників.
5. Глибина дослідження проблеми.
6. Уміння аргументувати свої висновки, лаконічність відповідей.
7. Завершеність. (Чи містить кожний розділ зібраних матеріалі] достатню кількість інформації необхідної для розв'язання проблеми?)
8. Зрозумілість, (Чи логічно розміщені матеріали? Чи забезпечує усвідомлення змісту форма представлення матеріалів?)
9. Інформативність. (Чи достовірна інформація? Чи важлива інформація, зібрана для розуміння проблеми?)
10. Доказовість, (Чи використовували учні різноманітні джерела інформації? Чи доповнюють документи основні тези кожного розділу?)
11. Наочність. (Чи відображають демонстраційні матеріали специфіку теми? Чи інформативні вони? Чи є у коленого матеріалу назва?)
12. Естетичне оформлення результатів виконаного проекту.