Шановні колеги, пропоную до вашої уваги зразки підсумкових контрольних робіт ДПА відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань. Атестаційні матеріали містять підсумкові контрольні роботи з української мови та читання і математики у двох варіантах.
Підсумкова контрольна робота з математики
І комбінація підсумкової контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.
Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з математики
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Задача на три дії |
1 |
по 3 бали* |
3 бали |
2. |
Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
3. |
Порівняння чисел і величин та перетворення величин |
2 |
по 1 балу |
2 бали |
4. |
Знаходження частини від числа |
1 |
по 1 бали |
1 бал |
5. |
Геометричний матеріал |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
6. |
Творче завдання або завдання з логічним навантаженням |
1 |
по 2 бали |
2 бали |
Разом |
7 |
- |
12 балів |
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
І варіант
1 варіант
Катруся і Василько вийшли разом з музичної школи і пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 8 хв відстань між ними була 904 м. Василько рухався зі швидкістю 65 м/хв. З якою швидкістю йшла додому Катруся?
34 048 : (407 ∙ 34 – 13 782) =
1 год 12 хв □ 72 хв
968 дм □ 9 м 7 дм
Перетворити величини.
2 хв = … с 7 кг 500 г = … г
Побудуй два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 18 см.
У двох класах 68 учнів. В одному класі на 4 учні більше, ніж в іншому. Скільки . учнів у кожному класі?
2 варіант
Соломійка та Марко вийшли разом з книжкової виставки й пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 7 хв відстань між ними була 798 м. Марко йшов зі швидкістю 64м/хв. З якою швидкістю йшла додому Соломійка ?
27 807 : (508 ∙ 37 – 18 727) =
6 хв 3 с □ 603 с
7 км 35 м □ 735 м
Перетворити величини.
2 доби = … год 7 км 500 м = … м
Побудуй два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 14 см.
Маса коробки із цукерками становить 420 г. Коли третю частину цукерок з’їли, . маса коробки із цукерками стала 300 г. Яка маса порожньої коробки?
ВІДПОВІДІ
1 варіант
968 дм > 9 м 7 дм
2 хв = 120 с
2) 798– 448 = 350 (м) – пройшла Соломійка; 3) 350 : 7 = 50 ( м/хв) Відповідь: Соломійка йшла додому зі швидкістю 50 м/хв.
2. 27 807 : (508 ∙ 37 – 18 727) = 403 . 1) 508 ∙ 37 = 18796; . 2) 18796 – 18 727 = 69; . 3) 27 807 : 69 = 403 . 3. 6 хв 3 с < 603 с . 7 км 35 м > 735 м . 2 доби = 48 год . 7 км 500 м = 7 500 м
ІІ варіант підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.
Завдання для до формування змісту ІІ варіанту підсумкової контрольної роботи з математики
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів *** |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
2. |
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами*** |
2 |
по 2 бали** |
4 бали |
3. |
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю *** |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
4. |
Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю |
1 |
по 3 бали** |
3 бали |
Разом |
8 |
- |
12 балів |
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з позначених *** пунктів.
ІІ варіант
1 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
А 4 цифри
Б 3 цифри
В 2 цифри
А 50 000 + 3000 + 40 + 6
Б 500 000 + 3000 + 40 + 6
В 503 000 + 40 + 6
А 45
Б 125
В 25
Установи відповідність між записами або їх послідовність
а ∙ 101 – а, якщо а = 460 ● ● 0
43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058 ● ● 4 600
(1730 + b) : 28 ∙ (467 – 467) , якщо b=1070 ● ● 46 000
У фермерському господарстві за день зібрали 12 ящиків полуниці й 9 ящиків малини, усього – 279 кг ягід. Маса одного ящика з полуницею – 12 кг. На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?
□ На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?
□ Яка маса усіх ящиків з полуницею?
□ Яка маса одного ящика з малиною?
□ Яка маса всіх ящиків з малиною?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
58 838 : (307 ∙ 89 – 27 250) =
Бабка пролетіла 135 м за 15 с. Метелик 2/3 цього шляху подолав за 30 с. На скільки швидкість бабки більша за швидкість метелика?
2 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
А 4 цифри
Б 3 цифри
В 2 цифри
А 600 000 + 40 000 + 400 + 6
Б 600 000 + 40 000 + 40 + 6
В 600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6
А 245
Б 45
В 35
Установи відповідність між записами або їх послідовність
805 ∙ 10 + (5078 – с) : 6, якщо с = 2078 ● ● 85 500
(850 – b) ∙ (3 800 : 10 +20), якщо b= 850 ● ● 8 550
а ∙ 99 + а , якщо а = 855 ● ● 0
За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?
□ На скільки дорожчий набір шахів за набір шашок?
□ Яка вартість усіх наборів шахів?
□ Яка ціна набору шашок?
□ Яка вартість усіх наборів шашок?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
408 ∙ (395 – 19 712 : 64) =
Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?
ВІДПОВІДІ
1 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
Б 500 000 + 3000 + 40 + 6
А 45
Установи відповідність між записами або їх послідовність
а ∙ 101 – а, якщо а = 460 ● ● 0
43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058 ● ● 4 600
(1730 + b) : 28 ∙ (467 – 467) , якщо b=1070 ● ● 46 000
4) На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею? 1) Яка маса усіх ящиків з полуницею? 3) Яка маса одного ящика з малиною? 2) Яка маса всіх ящиків з малиною?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
1) 135 : 15 = 9 (м/с) – швидкість бабки; . 2) 135 : 3 ∙ 2 = 90 (м) – подолав метелик; . 3) 90 : 30 = 3 (м/с) – швидкість метелика; . 4) 9 – 3 = 6 (м/с)
Відповідь: на 6м/с швидкість бабки більша за швидкість метелика.
2 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
Б 3 цифри
В 600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6
Б 45
Установи відповідність між записами або їх послідовність
805 ∙ 10 + (5078 – с) : 6, якщо с = 2078 ● ● 85 500
(850 – b) ∙ (3 800 : 10 +20), якщо b= 850 ● ● 8 550
а ∙ 99 + а , якщо а = 855 ● ● 0
За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?
4 На скільки дорожчий набір шахів за набір шашок? 1 Яка вартість усіх наборів шахів? 3 Яка ціна набору шашок? 2 Яка вартість усіх наборів шашок? Виконай завдання з повним записом розв'язання
Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?
1) 276 : 4 = 69 (км/год) – швидкість ластівки; . 2) 276 : 6 ∙ 5 = 230 (км) – подолав чиж; . 3) 230 : 5 = 46 (км/год) – швидкість метелика; . 4) 6 9 – 46 = 23 (км/год)
Відповідь: на 23 км/год швидкість ластівки більша за швидкість чижа.
Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній. |
1 |
по 1 балу* |
1 бал |
2. |
Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
3. |
Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи** |
1 |
по 3 бали** |
3 бали |
4. |
Завдання до тексту для перевірки мовних знань |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
5. |
Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень |
1 |
по 2 бали*** |
2 бали |
Разом |
9 |
- |
12 балів |
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
Контрольна робота № 1
Варіант 1
Прочитай уважно текст.
ТАЄМНЕ ТОВАРИСТВО БОЯГУЗІВ, АБО ЗАСІБ ВІД ПЕРЕЛЯКУ № 9
( Скорочено ) Розділ 1. Кактус показує колючки
Ми із Сашком завжди були однакові на зріст, і сили в нас були рівні. Але після літніх канікул я побачив Кактуса й просто остовпів. Розумієте, раніше Сашко був невеличкий і худий, волосся в нього стирчало на всі боки, як колючки в кактуса - через це його так і прозвали: Кактусом. А тепер він став схожий на гібрид жирафа з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й накачав м'язи, як у Шварценеґґера*! І перша ж наша сутичка скінчилася тим, що я зрозумів: ось що відчувають альпіністи, потрапивши під гірську лавину!
Після цього, коли стикався десь із Сашком, то просто тікав, як звичайний боягуз. Ось і зараз Кактус мене помітив, ошкірився й почав підманювати пальцем. При цьому він ще й приказував:
– Киць-киць, не бійся, я тебе трохи поб'ю, по-сусідськи.
Я відчув, що втягую голову в плечі, як черепаха, і щодуху побіг геть подалі від Сашка і від його нахабного переможного реготу. По ногах мене бив футляр ( від скрипки: я саме повертався з уроку музики, і це, здається, смішило Сашка найдужче. Адже він дражнив мене Поганським Паганіні. Хоча справжнє моє ім'я Клим Джура.
Серце в мене калатало, як скажене, я задихався й відчував, що Кактус ось-ось схопить мене за шкірки й почне лупцювати. Але тут сталося щось (( дивне й незрозуміле: люк, на який я наступив, раптом почав м'яко вгинатися під моїми ногами. Я шкереберть полетів у чорну прірву.
Розділ 2. Я стаю піддослідним кроликом
(На)вколо панувала темрява. Я почав навпомацки просуватися (в)перед, усе ще не розуміючи, що сталося. Оста(н,нн)є, що я пам_ятав, було паді(нн,н)я. І ще – я зовсім (не)злякався. Почувався ((( так, ніби дивлюся кіно, а все, що (зі)мною відбуває(ця,ться), це якась комп_ютерна гра. Варто натиснути (на)кнопку – і все закінчи(ться,ця). Світло (с,з)палахнуло зн(и,е)нацька.
Виявляється, я стояв посеред великої абсолютно порожньої зали. З невеличкого отвору в стіні вискочила таця з бутербродами і склянкою томатного соку.
– Смачного, шановний Климе Миколайовичу! Раді вітати вас у секретній лабораторії ТТБ (310 сл.).
За Лесею Вороникою __----------------------- Арнольд Шварценеґґер - американський культурист, актор австрійського походження, бізнесмен, політик.
Виконай завдання.
1. Вибери, про що розповідається в частині твору, яку ти прочитав (прочитала).
А Про ворожнечу й бійки між двома хлопчиками -сусідами.
Б Про те, як ворожнеча між однолітками переросла в нахабство одного і боягузтво
іншого.
В Про проблеми у стосунках між двома однолітками та способи вирішення їх.
□ Усе здавалося йому якоюсь комп'ютерною грою. □ Він не розумів, що з ним сталося. □ Зовсім не злякався. □ Клим нічого не пам'ятав.
3. Запиши прізвище, ім'я та по батькові героя твору, від імені якого ведеться розповідь, та повну назву секретної лабораторії ТТБ. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Запиши назву музичного інструменту та добери до нього спільнокореневі слова. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________5. Випиши з першого абзацу всі займенники, визнач особу та число. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6. З'єднай стрілочкою звукову модель кожного слова. ім'я ● ● [ ̶ ○ | ꞊ ○ | ꞊: ○] падіння ● ● [ ̶ ○ | ̶ ○ | ꞊: ○] волосся ● ● [ ○ ̶ | ꞊ ○ ] 7. Яке продовження визначають заголовок твору, назва та останнє речення другого розділу? Пофантазуй, склади й запиши своє продовження історії. (4-5 речень). ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прочитай уважно текст,
ТАЄМНИЦЯ ЛЕСИКОВОЇ СКРИПКИ
(Уривок)
Біжить Лесик до діда і махає руками: – Жнива прийшли! – Діду, а хто придумав хліб? – Ніхто цього не знає, Лесику. Із сивої давнини лине притча про мудре зернятко пшениці.
Давно то було, так давно, що на землі ще й кордонів не існувало. Люди могли вільно ходити з краю в край.
Жив тоді в Карпатах старий мудрець, такий старий, що ніхто й не знав, скільки йому років.
(В)ночі в хатинку до мудр(и,е)ця постукав подорожній і попросив кус(е,і)н_ хліба. Рад би мудрец_ нагодувати гостя, але в самого – ні скоринки. Усього його бага(цт,тст)ва – єдина зернина, яка л(и,е)жала на дні череп_яного горщика. А (з,с)правжня щирість – (по)ділитися з голодним і стражде(н,нн)им оста(нн,н)ім, що маєш. Так мудрець учив людей, так і сам вчинив.
Обережно взяв він зернину і поклав на долоню подорожньому:
«Посади в землю, доглядай, поливай водою, щоб не засохло стебло – через рік колосок виросте. Збереш колосок, розітреш у долоні, зігрієш зернята – і знову посій ( у землю».
Не сказав мудрець тільки одного, що зернина та була всім його багатством.
Збігло кілька років, зашуміла колоссям уся земля, і в хату мудреця знову зайшов подорожній. Гарно вдягнений, веселий, здоровий, а надворі стояли вози, повні пшениці й усякого добра.
«Це все для тебе, славного мудреця, щоб ти ще довго міг учити (( мудрості наш народ, як навчив мене» – і вклонився господареві. Та мудрець узяв з усього багатства тільки одну зернину і обняв молодого хлібороба:
– Мені, чоловіче, дороге не багатство, а пам'ять про мене. Радий урожаєві, але беру з нього тільки зернятко, бо пшеничне зерно – мудре. Воно несе в собі знак роду і народу та береже його навічно. А (решту зернят роздай людям. Хай засіють усю землю, і ти станеш найбагатшою людиною. Бо тільки те твоє, що ти віддав людям.
Виконав молодий хлібороб заповіт свого вчителя. Люди обнесли довкола землі пшеничне зернятко, і виріс колос-богатир. І народилися з одного зерняти мільйони пшеничних зерен, і в усьому світі зашуміли пшеничні поля (311 сл).
Ярема Гоян
Виконай завдання.
хліба.
А Він віддав останній кусень хліба, бо вчив людей ділитися останнім, що маєш.
Б У нього не було навіть скоринки, а лише єдина зернина, яку він віддав гостю.
В Мудрець навчив подорожнього, як із зернини виростити хліб.
2. Які мудрі поради дав мудрець подорожньому під час першої зустрічі? Пронумеруй у клітинках їхню послідовність.
□ Доглядай, поливай - через рік колосок виросте. □ Зігрій зернята - і знову посій у землю. □ Посади зернятко в землю. □ Збери колосок, розітри в долоні.
3. Випиши з тексту речення, у якому зосереджено основну думку притчі. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4. Запиши хто постукав в хату до мудреця та добери до нього спільнокореневі слова. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Випиши з виділеного абзацу всі займенники, визнач особу та число. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6. З'єднай стрілочкою звукову модель кожного слова. щирість ● ● [ ○| ̶ ̶ ○ | =: ○ ̶ ] пам'ять ● ● [ ̶ ̶ ○ | ꞊= ○ = = ] останнім ● ● [ ̶ ○ ̶ | = ○ = ] 7. Запиши, як ти розумієш слова мудреця: «Пшеничне зерно ̶ мудре. Воно несе в собі знак роду і народу та береже його навічно» (4-5 речень). ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВІДПОВІДІ
Варіант 1
1. Вибери, про що розповідається в частині твору, яку ти прочитав (прочитала).
Б Про те, як ворожнеча між однолітками переросла в нахабство одного і боягузтво
іншого.
□ 4 Усе здавалося йому якоюсь комп'ютерною грою. □ 1 Він не розумів, що з ним сталося. □ 3 Зовсім не злякався. □ 2 Клим нічого не пам'ятав.
3. Запиши прізвище, ім'я та по батькові героя твору, від імені якого ведеться розповідь, та повну назву секретної лабораторії ТТБ.
Клим Миколайович Жура; Таємне товариство боягузів.
4. Запиши назву музичного інструменту та добери до нього спільнокореневі слова. Скрипка, скрипаль, скрипічний, скрипочка, скрипить.
5. Випиши з першого абзацу всі займенники, визнач особу та число.
Ми(1ос., мн.), нас(1 ос., мн.), я(1ос.,одн.) , нього(3ос.,одн.), його(3ос.,одн.), він(3ос.,одн.)
6. З'єднай стрілочкою звукову модель кожного слова. ім'я ● ● [ ̶ ○ | ꞊ ○ | ꞊: ○] падіння ● ● [ ̶ ○ | ̶ ○ | ꞊: ○] волосся ● ● [ ○ ̶ | ꞊ ○ ]
7. Яке продовження визначають заголовок твору, назва та останнє речення другого розділу? Пофантазуй, склади й запиши своє продовження історії. (4-5 речень).
Клим став боягузом. Його поведінка зацікавила членів ТТБ. Вони почали випробовувати героя в секретній лабораторії . Климові було нелегко, але він довів свою сміливість гідним вчинком і навчився протистояти нахабству. Потім його повернули додому, і Кактус більше ніколи до нього не чіплявся.
Варіант 2
хліба.
В Мудрець навчив подорожнього, як із зернини виростити хліб.
2. Які мудрі поради дав мудрець подорожньому під час першої зустрічі? Пронумеруй у клітинках їхню послідовність.
□ 2 Доглядай, поливай - через рік колосок виросте. □ 4 Зігрій зернята - і знову посій у землю. □ 1 Посади зернятко в землю. □ 3 Збери колосок, розітри в долоні.
3. Випиши з тексту речення, у якому зосереджено основну думку притчі. Бо тільки те твоє, що ти віддав людям. 4. Запиши хто постукав в хату до мудреця та добери до нього спільнокореневі слова.
Подорожній, подорож , подорожувати,подорожник.
5. Випиши з виділеного абзацу всі займенники, визнач особу та число. Мені(1ос.,одн.), мене(1ос.,одн.), нього(3ос.,одн.), воно(3ос.,одн.), ти(2ос.,одн.), собі(1ос.,одн.), його(3ос.,одн.). __________________________________________________________________________________________________ 6. З'єднай стрілочкою звукову модель кожного слова. щирість ● ● [ ○| ̶ ̶ ○ | =: ○ ̶ ] пам'ять ● ● [ ̶ ̶ ○ | ꞊= ○ = = ] останнім ● ● [ ̶ ○ ̶ | = ○ = ] 7. Запиши, як ти розумієш слова мудреця: «Пшеничне зерно ̶ мудре. Воно несе в собі знак роду і народу та береже його навічно» (4-5 речень).
У кожній хлібній зернині живе пам'ять про найпершу зернину і всіх тих, хто сіяв хліб. Зернина – джерело життя. Вона здатна нагодувати багатьох людей. Хто береже і вирощує хліб, вкладає в цю справу свою душу і передає нащадкам. Доки на світі є хліб, доти є життя і світло.
ІІ варіант підсумкової контрольної роботи з української мови відрізняється від І варіанту тим, що для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом та для перевірки навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь розробляють тестові завдання закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань). Змістове наповнення цих завдань добирається відповідно до наданих рекомендацій до І варіанту підсумкової контрольної роботи.
Завдання для до формування змісту ІІ варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220-250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній. |
1 |
По 1 балу* |
1 бал |
2. |
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом |
1 |
по 1 балу |
1 бал |
3. |
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом |
1 |
по 1 балу |
1 бал |
4. |
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом |
1 |
по 1 балу |
1бал |
5. |
Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи |
1 |
по 3 бали** |
3 бали |
6. |
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки мовних знань |
1 |
по 1 балу |
1 бал |
7. |
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами для перевірки мовних знань |
1 |
по 1 балу |
1 бал |
8. |
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю для перевірки мовних знань |
1 |
по 1 балу |
1 бал |
9. |
Творче завдання: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень** |
1 |
по 2 бали*** |
2 бали |
Разом |
9 |
- |
12 балів |
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
Контрольна робота №2 Варіант 1
Прочитай уважно текст.
ЖИТТЯ ТА ПРИГОДИ САНТА-КЛАУСА Повість-казка
Розділ сьомий. Клаус покидає Дику Пущу
Якось, повертаючись із мандрів, Лісовий Господар завітав у Дику Пущу. Про малюка, котрого з його дозволу всиновила Нецилія, Ак згадав аж тоді, коли побачив широкоплечого ставного юнака.
Ак тихенько підкликав Клауса до себе й промовив:
– Я вирушаю в далеку подорож і беру тебе з собою.
Клаус зрадів, почувши це. Коли вони вийшли на невеличку лісову галявину, Лісовий Господар сказав Клаусові:
– Схопись рукою за мій пояс, і хай там що, не відпускай його, бо ми полетимо
попід самими хмарами. Ми політаємо над світом, і ти побачиш там краї, населені людьми, до яких і сам належиш.
За мить юнак відчув, як вони стрімко несуться високо над землею. Невдовзі Ак призупинив свій політ, спустився на землю. Вони опинилися просто на міській вулиці.
– Поки ти тримаєшся за мій пояс, – сказав Господар Усіх Лісів, – ніхто з людей тебе
не бачить. А якщо відпустиш, то навіки розпрощаєшся зі мною і Дикою Пущею.
Клаус тіл_ки міцніше схопився за пояс. Він пил_но вд(и,е) влявся ( в обли(ч,чч)я людей, що чуд(и,е)рнацьким хороводом пролітали перед ним: сумні й в(и,е)селі, л(и,е)гковажні, й с(е,и)рйозні, добродушні й при(йе,є)мні. Та найбільше йому сподобалися діти.( С)початку Клаус поз(е,и)рав на них із цікавістю, потім – з радістю, а насамкінець уже просто обожнював цих мален_ких істот.
– Дитинство – найбезтурботніша пора у житті людини, – сказав Ак.
– Усі діти гарні (( та привабливі, – замріяно промовив Клаус.
– Поки вони залишаються дітьми – так, – охоче погодився Ак. – От минуть роки, і тоді ці діти зрозуміють, що життя – це боротьба й вічні клопоти.
Клаус трохи помовчав, а тоді запитав:
– Як трапилося так, що я виріс у лісі?
Тоді Ак розповів Клаусові і про те, як людське немовля покинули побіля лісу, і про те, як добра німфа Нецилія врятувала його від загибелі, і про те, як він ріс під її опікою та став улюбленцем усіх безсмертних.
Вони побували в багатьох селах і містечках, розкиданих у найрізноманітніших куточках світу. І де б вони не були, Клаус ніде не залишався байдужим до дітей.(312 сл.).
Ліман Френк Баум
Переклад з англійської Анатолія Сагана
Виконай завдання.
А господар Усіх Лісів Б господар світу В господар природи
Дитинство – • • усі обдарування залишаться з тобою. Життя – • • найбезтурботніша пора у житті людини. А щоб тобі гаразд велося, • • це боротьба й вічні клопоти.
3. Чому Клаус ніде не залишався байдужим до малюків? Чого він прагнув? Допиши речення про це.
Клаусу запали в душу слова Ака про те, що й він був колись _____________________.
Тепер йому над усе хотілося______________________________________________ .
А Пущею, із цікавістю
Б Акові, Аку
В на вулиці, у житті
Клаус тільки міцніше схопився за пояс.
6. З виділеного абзацу випиши речення з однорідними членами, підкресли їх. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Запиши своє пояснення того, яким чином Клаус, людське дитя, став безсмертним (4-5 речень). ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Варіант 2
Прочитай уважно текст.
ДИВНІ ХИМЕРИКИ, АБО ТАЄМНИЦЯ СТАРОВИННОЇ СКРИНЬКИ
Розділ 2
Наступного дня тато з мамою до міста поїхали. А Ляля, як і зазвичай, залишилася у бабці на Різдвяні свята.
Протягом дня бабусю навідували сусіди, а ввечері Ляля з бабусею пішли на вечерю до родини Колодіїв.
Ляля витьохкувала колядку біля порогу хати Колодіїв. Співала якомога старанніше, але кутиком ока до вітальні поглядала, бо там її найкращі друзі: Славко, Костик та мала Настуся реготали з неї, за животи тримаючись. А чого його реготати?
Хлопці були справжніми бешкетниками, тож Ляля приїжджаючи на канікули, бралася за їхнє виховання. Проте козаки не дуже піддавалися.
Ляля, отримавши від вусатого дядька Юрка за колядку повну пригорщу цукерок, побігла до вітальні. Ото радості! У вітальні на всіх уже чекав святково накритий стіл. Чого там тільки не було: і вареники з різноманітними начинками, і пиріжки, і пампушки, і риба, і юшка й узвар.
За мить у вітал_ні з_явилася тітка Олеся з великою глиняною мискою в руках. Тітка постав(и,е)ла миску на св_ятковий стіл, котрий за ( традиці(йо,є)ю вист(и,е)лила соломою та накрила накрохмал(е,и)ною білою скатертиною. Усі сіли до столу. Дя(т,д)ько Юрко сказав молитву, потім узяв свою улюбл(и,е)ну дерев_яну ло(ш,ж)ку, набрав( за)пашної куті й підкинув до стелі. Хлопці зар(е,и)готали.
– Цитьте! От невиховані! Вчиш вас, вчиш... – тихо зупинила їх тітка Олеся. – То ж на урожай. У Колодіїв вірили, що коли (( кутя прилипне до стелі, то урожай буде щедрим і багатим.
– Ух! – вигукнув дядько Юрко, милуючися прилиплою до стелі пшеницею. – Матимемо, що збирати восени!
Господарі радо всміхнулися.
– Налітай, командо, – глянув дядько Юрко на хлопців і, перевівши погляд на Лялю та бабусю Марію, додав: – І вас, гості дорогі, прошу до вечері!
Діти наминали смакоту за обидві щоки, а дорослі, куштуючи святкових страв, провадили між собою розмову: про врожаї, традиції та сімейний затишок. Ляля смакувала варениками та пампушками.
В той час все ж і до розмови дорослих дослухалася. Усе їй було цікаво. Побачила Ляля, як тітка Олеся кутю за родинною традицією готувала, виймала з печі готову пшеницю.(310 сл.).
Оксана Лущевська
Виконай завдання.
А голосно співала Б витьохкувала колядку
В дзвінко промовляла слова колядки
У Колодіїв вірили, що коли кутя ________________________________, то урожай буде _______________ і __________________.
4. Познач в якому рядочку записано іменники в орудному відмінку множини
А вареники, пиріжки
Б варениками, пампушками
В за животи, на хлопців
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВІДПОВІДІ
ім. дієсл.
Клаус тільки міцніше схопився за пояс. -------- ====== 6. З виділеного абзацу випиши речення з однорідними членами, підкресли їх. Невдовзі Ак призупинив свій політ, спустився на землю.
7.Запиши своє пояснення того, яким чином Клаус, людське дитя, став безсмертним (4-5 речень). Клаус виріс серед чарівних істот лісу, його виростила німфа. Юнака всі любили за добру вдачу. Тому Господар Ак подарував хлопцеві безсмертя. Можливо, це сталося, коли Ак узяв його із собою в політ. Усі чарівні обдарування залишилися з Клаусом довіку.
Варіант2
Б витьохкувала колядку
Б варениками, пампушками
ім. дієсл.
Ляля витьохкувала колядку біля порогу хати Колодіїв. ------ ========== 6. З виділеного абзацу випиши речення з однорідними членами, підкресли їх. Побачила Ляля, як тітка Олеся кутю за родинною традицією готувала, виймала з печі готову пшеницю.
7. Вибери одного персонажа з прочитаної частини твору й напиши про нього (4 – 5 речень): який він (вона), вік, характер, поведінка тощо. Ляля – школярка,живе в місті з мамою й татом. Любить бабусю Марію,знає колядки і вміє гарно їх співати,вихована й чемна. Дружить із сусідськими дітьми і виховує їх. Дівчинка цікавиться народними традиціями та вміє слухати.