В даній розробці викладені матеріали, якими користуються учні на уроках при вивченні теми "Рух під дією кількох сил" : алгоритм розв'язування задач та опорний конспект до цього розділу.
Мета: формування обчислювальних навичок, навичок аналізу, алгоритмізації та базових навичок розв'язування задач з теми. Підбір матеріалу, задач за різними рівнями складності покладається на учителя. Учні повинні побачити основні кроки в розв'язуванні задач, їх оформленні, повторити матеріал з математики (проектування векторів, розв'язування рівнянь та систем рівнянь), навчитися аналізувати відповідь та її реальність. також опорний конспект та алгоритм розвязування задач може виступати як підказка або ключовий момент перевірки своїх розрахунків для учня.
При розв’язуванні задач динаміки треба дотримуватися такого алгоритму:
Приклад задачі: Автомобіль масою 4 т рухається в гору з прискоренням 0,2 м/с2. Кут нахилу , коефіцієнт тертя 0,04. Обчислити силу тяги автомобіля.
Дано: СІ
m= 4 т 4000 кг
Відповідь: сила тяги дорівнює 3,2 кН.
ОК – 24. Узагальнення. Рух тіла під дією кількох сил.
Прочитайте параграф 35 підручника та розгляньте опорний конспект ОК – 24. Згадайте алгоритм розв’язування задач динаміки.
№ з/п |
Креслення |
Векторне рівняння |
Рівняння в проекціях |
1. |
|
|
N = mg; a= F/m |
2. |
|
|
N = mg; ma= F- mg |
3. |
Y1
Y0
|
|
|
4. |
|
|
X: ma = F +mg sin- Fтр
Y: N =mg cos
|
5. |
Рух вгору
|
|
X: ma = F- mg sin-Fтр. Y: N = mg cos.
|
7. |
|
|
|
8. |
|
= + + + +тр.
|
|
Дайте відповіді на наступні питання: