Прямолінійний рівнозмінний (рівноприскорений та рівносповільнений) рух, а також рух під дією сили тяжіння є складним для учнів, вимагає великої кількості формул (як на думку учнів).
Мета: Показати взаємозв'язок між основними формулами рівнозмінного руху, отриманням конкретних формул для розв'язування задач різних типів, формування навичок аналізу, алгоритмізації, порівняння.
До матеріалів включені: алгоритм - зразок розв'язування задач з теми "Прямолінійний рівнозмінний рух", в якому розписані основні кроки розв'язування та оформлення задач, а також узагальнюючий опорний конспект, в якому наведені як базові формули, так і отримані під час спрощення або проектування векторів формули для розв'язування задач різних типів та умов. При роботі над задачею учні повинні відштовхуватися від базових формул та вміти отримувати формули для конкретної задачі та умови. Опорний конспект виступає як пам'ятка узагальнення вивчених формул ( і учні можуть доповнити їх), так і інструмент перевірки отриманих під час розв'язування задач формул для задач конкретного типу або умов.
При розв’язуванні задач кінематики треба дотримуватися такого алгоритму:
1) точку відліку;
2) напрям координатних осей;
3) показати необхідні моменти часу ;
4) показати вектори швидкості, прискорення, переміщення;
5) показати проекції названих векторів;
Приклад задачі: Скільки часу падало тіло, якщо за останні 2 секунди падіння воно пролетіло 60 м? Падіння вважати вільним.
Дано: Рух рівноприскорений
Sn=60 м
t= 2 c
g = 10 м/с V0=0
t - ?
Відповідь: тіло падало 4 с.
Узагальнення формул прямолінійного руху. ОК – 22
Не треба вчити 44(!) формули!
Просто навчись проектувати основні формули та співвідносити умову та позначення!!!