Кожна мова має свою граматику. Граматики української і англійської мов мають деякі схожі риси, але багато в чому відрізняються одна від одної. Подібне в граматиках іноземної та рідної мов допомагає оволодівати іноземною мовою, а відмінності створюють труднощі під час вивчення мови. Тому особливу увагу слід приділити тим особливостям граматики іноземної мови, яких ми не знаходимо в рідній мові. Саме ігрові види роботи дають змогу учням засвоювати граматику англійської мови легше, швидше і веселіше.
Grammar games
Назва гри: Have You A Pet ?
Практична мета: Тренувати учнів у вживанні лексики, назви тварин, загальних питань з дієсловом to be.
Хід гри: На столі розкладені іграшки – звірі (a cat, a bird, a dog, a pig, a parrot). Кожен учень вибирає собі одну й ховає її за спину. Ведучий виходить до дошки і ставить по одному питанню кожному учневі: - Is your pet a duck ? - Is your pet a bird ? Якщо ведучий не вгадав, яку іграшку тримає за спиною учень, останній відповідає: - No, it is not. Якщо ведучий правильно назвав іграшку, він отримує відповідь: - Yes, it is, - і його місце займає учень, чию іграшку він вгадав.
Назва гри: Who Is This ?
Практична мета: Правильно назвати форму 3-ї особи однини дієслова to be та присвійний відмінок.
Хід гри: Кожен учень отримує по одній іграшці (всі іграшки - звірі). Учитель пропонує придумати ім’я кожному звірові. Учні називають свою іграшку : My cat’s name is Leopold. Після цього вчитель відбирає іграшки, кладе їх на стіл і каже : «Я опишу вам одного звіра. Ви повинні здогадатися, хто це. Той, хто відгадає, зможе описувати іншого звіра». Далі вчитель продовжує: This is an animal. He is big ( funny, small, black, white, brown, red, yellow, grey, pink, green, blue).
Назва гри: Where Is The Cat ?
Практична мета: Тренувати учнів у вживанні прийменників.
Хід гри: Ця гра проводиться з однією іграшкою, наприклад, з іграшковим котом. Хтось із учнів виходить до дошки. Стоячи спиною до класу, він повинен здогадатися, де знаходиться кіт. Учні вибирають місце і кладуть туди іграшку. Учень біля дошки запитує: - Is the cat on the floor ? - Is the cat on the desk ? - Is it in your hand ? - Is it under the desk ? Учні хором відповідають : “ No , it is not”, - доки учень не вгадає місце, де знаходиться кіт. Тоді всі хором кажуть : - Yes, it is.
Назва гри: Numerals
Практична мета : Повторити числівники.
Хід гри: Гра складається з карток та фішок з цифрами. Фішок повинно бути стільки, скільки чисел на картках. Кожен учень повинен мати картки з цифрами. Ведучий показує фішку з цифрою. Якщо учень має таку цифру на картці, він називає її та одержує фішку, якщо назвав правильно.
Назва гри: Verbs
Практична мета: Тренувати вживання дієслівних форм.
Хід гри: Учні отримують картки, де написані дієслова на англійській мові. Вчитель називає дієслово на українській мові. Учень повинен знайти його на картці, правильно прочитати на англійській мові і назвати його основні форми.
Назва гри: Adjectives
Практична мета: Повторити ступені порівняння прикметників.
Хід гри: Вчитель називає прикметник на українській мові, а учень перекладає та каже цей прикметник у вищому та найвищому ступенях порівняння. Перемагає той, хто назве найбільше правильно прикметників.
Назва гри: Have you got ?
Практична мета: Тренувати учнів у вживанні загальних запитань з дієсловом have got .
Хід гри: На столі вчителя лежать різні предмети. Учням пропонується уважно подивитися та запам’ятати їх. (Попередньо можна повторити з учнями слова англійською мовою). Після цього учні відвертаються, а ведучий бере предмет зі столу й ховає за спиною. Решта предметів закривається газетою. Учні повертаються й ставлять ведучому запитання : Have you got a cat? Have you got a pen? Have you got a pencilbox? Той, хто відгадав, стає ведучим.
Назва гри : Who Has The Best Memory ?
Практична мета: Активізувати вживання присвійного відмінка в усному мовленні.
Хід гри: Учням роздаються іграшки. Учитель просить всіх уважно подивитися та запам’ятати, в кого яка іграшка. Потім він забирає всі іграшки та, показуючи їх по черзі, питає: Whose toy is it ? Відповідає той, хто першим підніме руку : This is Ann’s toy. Перемагає той, хто дав більше правильних відповідей. Можна розділити клас на дві команди, і тоді переможцем буде не один учень, а команда.
Назва гри : What Do You Do Every Morning ?
Практична мета: Вживання моделі «запитання - відповідь».
Хід гри: М’яч кидають одному з учнів і задають запитання : What do you do every morning? Учень повинен дати відповідь. Той, хто повторив запитання, або відповідь, вибуває з гри.
Назва гри : What Can You Do ?
Практична мета : Тренувати учнів у вживанні питальної, заперечної та стверджувальної форм модального дієслова can.
Хід гри: Клас ділиться на дві команди. Одна загадує якесь речення з дієсловом can. (Наприклад: We can write.) Члени другої команди намагаються відгадати його, ставлячи по черзі запитання : - Can you read? - Can you speak English? - Can you speak Ukrainian? На запитання дають такі відповіді : -No, we can’t. -Yes, we can. Як тільки речення вгадано, команди міняються місцями.
Назва гри: What Are You Doing ?
Практична мета : Активізувати в мові учнів вживання Present Continuous.
Хід гри: Ведучий виходить до дошки й засобами пантоміми показує різні дії. Інший учень запитує : What is he doing? Діти намагаються відгадати, відповідаючи по черзі : Is he writing? Is he drawing? Той, хто відгадав, стає ведучим.
Назва гри : Complete the Sentences
Практична мета : Тренувати учнів у вживанні дієслів to be, to have.
Хід гри: Учитель говорить речення, пропускаючи дієслова to be, to have. This …. a ball . We …. in the classroom . При цьому, він робить паузу після першого слова і кидає м’яч комусь із учнів. Той, хто спіймає його, повинен сказати речення повністю, вставивши правильне дієслово. Гравець, який допустив помилку, вибуває з гри.
Назва гри : What is There in the Bag ?
Практична мета : Засвоєння вживання іменників у множині.
Хід гри: Учитель бере мішок і наповнює його предметами, англійські назви яких вже відомі дітям. Далі відбувається діалог між учителем і учнем. Учитель : What is there in the bag? Учень : There is a pen in the bag. Учитель : You are right, Kate, there is a pen in the bag. Here it is. Учитель дістає названий предмет і кладе його на стіл. Якщо у мішку є декілька зразків одного і того самого предмета , вчитель запитує : “How many pens are there in the bag?” (У такий спосіб школярі засвоюють множину іменників.) Гру продовжують до тих пір, поки не будуть названі всі предмети.
Назва гри : Memory Game (Present Perfect)
Практична мета : Закріпити навички правильного вживання Present Perfect Tense.
Хід гри: Учитель забирає зі столу деякі предмети, додає нові чи змінює їх розташування на столі після того , як учень, якого викликали, відвернувся, а потім запитує : Учитель: What has changed on the table? Учень : You have taken the pen of the table. You have put a watch on the table. You have written a word on the paper.
Назва гри : Sentence Change
Практична мета : Повторити часові форми.
Хід гри: Учитель називає речення в теперішньому неозначеному або тривалому часі. Учні повинні трансформувати речення в теперішньому неозначеному часі у речення в минулому неозначеному часі, а речення в теперішньому тривалому часі – у речення в минулому тривалому часі, додаючи необхідні обставини часу. T : I’m reading now. P : I was reading yesterday.
Назва гри : Ask Me a Question
Практична мета : Закріпити вживання спеціальних запитань.
Хід гри: Клас розподіляється на групи по троє – четверо учнів. Учитель демонструє картку з одним із питальних слів і називає його. Та група , яка першою правильно складе запитання з поданим словом, отримує один бал. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів. T : Where! Team A : Where did you go this summer? T : What! Team В : What did you do in the country?