Майстер - клас . Акмеологічна стратегія творчого пошуку «Альпініст»

Про матеріал

На уроках проблема, що потребує вирішення, асоціюється з високою гірською вершиною, від думки про необхідність подолання якої закрадаються сумнів і острах. Для того, щоб подолати ці відчуття і відчути необхідну для творчого пошуку внутрішню свободу, образ високої вершини – проблеми не потрібно відкидати. В цьому й полягає методика стратегії творчого пошуку «Альпініст».

Перегляд файлу

Майстер – клас

Акмеологічна стратегія творчого пошуку «Альпініст»

         Математика – це точна наука. Її  покликання саме навчати думати. Для того щоб в майбутньому  дитина була успішною в житті, вона повинна мати добре розвинене творче мислення, знаходити шляхи ефективних рішень. Що потрібно робити для цього на уроках математики? На мою думку, необхідно впроваджувати у свої уроки щось незвичайне, несподіване. Те, що викликає природну живу зацікавленість дітей. Намагатися систематично на кожному уроці відводити хоч невеликий час для “неалгоритмичних”  задач, що будять уяву, фантазію, розвивають мислення, інтуіцію, а не просто формують рутинні уміння і навички. І в цьому нам допоможе акмеологічна стратегія творчого пошуку «Альпініст». У чому її суть?
        На уроках проблема, що потребує вирішення, асоціюється з високою гірською вершиною, від думки про необхідність подолання якої закрадаються сумнів і острах. Для того, щоб подолати ці відчуття і відчути необхідну для творчого пошуку внутрішню свободу, образ високої вершини – проблеми не потрібно відкидати.  В цьому й полягає методика стратегії творчого пошуку «Альпініст».

      Але не слід думати, що можеш досягти «вершини» з «першого разу». Потрібно діяти згідно стратегії альпініста, який підходить до підніжжя гори з думкою про те, як подолати перші кілька метрів підйому, не дивлячись і не думаючи про вершину. Потрібно на уроці дивитись, щоб кілька метрів підйому було подолано. До «вершини» ще далеко. Спираючись на здобутий досвід (знання), розпочинаємо пошук нових засобів та методів.

      Таким чином, із заглибленням у проблему ми поступово розширюємо зону творчого пошуку і у нас появляється все більше і більше засобів, методів, прийомів для досягнення поставленої мети. Образно кажучи, ми все вище і вище піднімаємося до своєї «вершини». Появляються почуття задоволення  та радості.

А зараз я Вам пропоную на 15-20 хвилин побути у ролі учнів. Попрацюємо у групах. Завдання: бути активними і правильно виконувати всі завдання . Пригадаємо правила роботи у групах.

1.Уважно читати завдання

2. Говорити по черзі,не перебивати одне одного.

3. Дотримуватися відведеного часу.

4. Презентувати роботу може командир групи.

5. Дотримуватися правила піднятої руки.

6. Працювати так, щоб не заважати іншим.

 

Практична робота

1Завдання 1.

 Вправа «Будинки і колодязі». 
На аркуші паперу вам видана карта села «Х», в селі 5 будинків. Усі вони пронумеровані, для кожного будинку адміністрація села побудували певний колодязь, і дозволяли їм користуватися, якщо доріжки від колодязя до будинку не будуть перетинатися. Необхідно допомогти жителям села і з'єднати будинку і колодязі так, що б доріжки не перетиналися.

 

Для вирішення цього завдання, досить було відійти від стереотипів, що будь-яка доріжка пряма  і змінити пряму траєкторію  на криволінійну. Спроби побудувати доріжки прямими, ознака стереотипного мислення, і в цій задачі нам не друг. Подібних ситуацій в житті - безліч. І ефективності їх розв'язання і полягає основна проблема

 

 

 

 

Завдання 2

  1. «Геометричний ланцюжок».

Розгляньте геометричні фігури, подані на екрані.

Робота за сходинками складності:

перша — назвати кожну геометричну фігуру;

друга — визначити закономірність, за якою змінюється ознака в цьому ряді фігур;

третя — продовжити ряд.

 

   

Завдання 3

Розвяжи задачу

В квартирах  1,  2,  3 мешкали три кошеня: білий, чорний і рудий. В  квартирах  1 та  2 мешкало не чорне кошеня. Біле кошеня мешкало не в  квартирі  1. У якій квартирі мешкало кожне кошеня?

Аналізується задача, складається таблиця. Розв’язуючи задачу, ми вилучаємо варіанти, які суперечать умови задачі.

 

 

№1

№2

№3

біле

 

+

 

чорне

 

 

+

руде

+

 

 

Відповідь: чорне кошеня мешкало в квартирі № 3, біле кошеня – в квартирі № 2, а риже кошеня – в квартирі № 1.

 

 

 

 

Завдання 4

Віднови розвязання

У 4 класі ми ознайомилися з алгоритмом та вивчили тему «Письмове ділення на одноцифрове число». Але зараз вам пропонуються незвичайні приклади. Спираючись на здобутий досвід (знання), розпочинаємо пошук нових шляхів відновити розвязання прикладів.

8**  : 4=816

9*4  : *=3**

ВИСНОВОК

Таким чином, із заглибленням у проблему ми поступово розширюємо зону творчого пошуку і у нас появляється все більше і більше засобів, методів, прийомів для досягнення поставленої мети. Образно кажучи, ми все вище і вище піднімаємося до своєї «вершини». Появляються почуття задоволення  та радості. Ми разом піднялися до самої вершини. А завдяки чому?( за рахунок своїх знань, умінь та навичок). А ми з вами, педагоги , за рахунок чого піднімаємося все вище і вище до вершини у своїй професії? ( за рахунок майстерності). Я дуже вдячна вам, що ви сьогодні були не просто альпіністами, а педагогами – майстрами своєї справи.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
30 червня 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку