Цікаві ігрові вправи допоможуть урізноманітнити роботу практичного психолога.
Мета: збагачувати психологічну компетентність; сприяти формуванню самоповаги, поваги до професії психолога; надати інформацію про методи профілактики та способи керування емоціями, реагування на різні емоційні ситуації засобами ігрової діяльності; розвивати фундаментальні основи психології в області емоційної сфери дитини.
Майстер – клас для практичних психологів
« Сонячний настрій – кожній дитині!»
Гра «У пошуках скарбів настрою»
Мета: збагачувати психологічну компетентність; сприяти формуванню самоповаги, поваги до професії психолога; надати інформацію про методи профілактики та способи керування емоціями, реагування на різні емоційні ситуації засобами ігрової діяльності; розвивати фундаментальні основи психології в області емоційної сфери дитини.
Завдання: створення психологічних умов для формування емоційної компетентності як життєвого ресурсу особистості; поповнення педагогічного досвіду з теми; розвиток внутрішньоособистісних і міжособистісних компетенцій; моделювання образу емоційно- компетентної людини.
Обладання: надпис « Сонячний настрій – кожній дитині», повітряні кульки з надписами 20 шт., корабель, сонечко, чайки, дівчатка – смайлики 20 шт, малюнок вулкана, фломастери, клей у шприцах 20 шт., велика пачка солі, чорний картон 20 шт., акварельні фарби 20 шт., пензлики – 20 шт.,маленькі полотенечка для витирання рук ( серветки), 20 шт. листочків – основи для малювання у техніці « граттаж»,QR – коди під номерами 1, 2, 3, 4, 5 - 20 шт., «Кубик дій», стрічки паперу А4 ( круги Мебіуса) – 40 шт., таблетки щастя – 20 шт., пігулки гарного настрою – 20 шт., дрібненькі цукерки для пігулок та таблеток, велике дзеркало, стаканчик з зубною пастою, пензлик – 1 шт., обличчя з чудовим настроєм ( у нижній частині дзеркала), смужки паперу довжиною 10 см для «Скарбнички негативних емоцій» – 20 шт., залізна коробочка – « Скарбничка негативних емоцій», сірники, воскові олівці для хвиль моря емоцій, імбирні пряники з надписом « Кращому психологу» - 20 шт., перлинки для об’єднання у пари.
Психолог: Вправа « Привітання повітряними кульками»
Приємно, що ми сьогодні зібралися. Ось чарівні кульки, виберіть кульку з привітанням і обміняйтеся нею з другом. У кожного в руках одна кулька.
(Учасники вибирають собі повітряну кульку з привітанням і обмінюються)
Психолог: Вітаю! Спочатку давайте познайомимося ближче
( презентація про мене)
Ви ніколи не замислювалися, для чого нам потрібні емоції і почуття? Саме через них душа повідомляє нам, що в ній відбувається. Відчуття - для розуміння того, що відбувається в тілі, а емоції - в душі.
У нас з вами сьогодні незвичайна зустріч, а неймовірна пригода, під час якої ми будемо шукати скарби- скарби настрою.
Психолог: ( Вправа «Індикатор настрою»): У нашому морі штиль. Тиха, гарна погода. Корабель готовий до мандрівки, але не вистачає пасажирів? Чи готові ви до подорожі? Тому займаємо місця у каютах.
За допомогою дівчинки покажіть свій настрій, нехай вона разом з нами відправляється у мандрівку.
( дівчинку – настрій садять на корабель у каюту)
Психолог: (Вправа « Метеоролог»)
Велику роль у у подорожі відіграє погода. Хороша погода – вдала подорож. Отож, я вас запрошую об’єднатися у пари( за кольором перлино). Один із вас буде грати роль « метеоролога», а інший море, по якому ми пливемо ( ваша спина). Метеоролог прогнозує,тобто робить рухи на спині, розказуючи, як змінюється погода. Наприклад, « на морі штиль, світить яскраво сонечко,чудова погода» ( легке прогладжування руками по спині). За хмари ховається сонечко, погода починає псуватися , ( кругові рухи по спині), подув сильний вітер ( жваві рухи по спині), починає накрапати дощик ( легке постукування по спині),дощ посилюється ( швидше постукування), злива ( енергійніше постукування). Поступово погода заспокоюється, на небі знову з’являється сонечко( легке прогладжування по спині).
Висновок: Ця вправа розслаблює, вчить довіряти іншим, спілкуватися.
Психолог: На наш корабель прийшло повідомлення «SOS». Його потрібно розшифрувати. Хто перший зможе це зробити?
(повідомлення – QR –код)
Емоції ми можемо отримувати скрізь: на роботі, вдома, через перегляд телепередач, прослуховування музики. Пропоную пограти у гру « Музичні емоції».
Слухаючи мелодію, ви вгадуєте емоційний стан виконавця.
Гра « Музичні емоції»
1.
2.
3.
4.
Висновок: «музичні емоції» - це, як емоції чуттєві, які відчуває слухач, так і емоції, які висловлює музика, а слухач їх, в свою чергу, оцінює.
Психолог: Триває наша подорож. Попереду « Вулкан емоцій».
( малюнок вулкана).
На фліпчарті записати, які негативні емоції можуть викликати виверження вулкану ( учасники записують)
Висновок: Емоції працюють як фільтр між потребами і реальністю. Якщо ми не реагуємо на їх сигнали, тиск всередині збільшується, рано чи пізно фільтр ламається, і вони вириваються назовні. Згодом людина або постійно вихлюпує свої емоції на оточуючих, або, навпаки, замикається в собі, втрачає інтерес до навколишнього світу
Психолог: Життя – чудова штука. Воно наповнене не тільки позитивними емоціями, але, нажаль, і негативними. Давайте на листочках паперу напишемо усе те, що викликає у нас негативні емоції Гра « Скарбничка негативних емоцій».
( роздати листочки, пишуть негативні емоції, складають у «Скарбничку негативних емоцій».Підпалюються негативні емоції).
Психолог: Емоції роблять різний вплив на діяльність. Гарний настрій - підсилює бажання працювати, підвищує продуктивність діяльності. І навпаки. У навчальній діяльності позитивні емоції стимулюють інтерес, покращують показники пам'яті, розумової діяльності.
Психолог: Коли у нас свято, то у нас і настрій чудовий.
Давайте зараз ми з вами влаштуємо і собі свято на кораблі. Які асоціації викликає у вас слово «свято»? ( Відпровіді)… і салют. Так давайте зараз намалюємо святковий салют ( малювання клеєм та сіллю)
Психолог: Це чудово, коли гарний настрій! Свято продовжуються.У техніці малювання « граттаж» зобразимо свій настрій( малювання у техніці
« граттаж»)
Психолог: Скарби попереду. Але, як діяти далі? Нам підкаже « Кубик дій».
Я пропоную вашій увазі «Кубик дій», кидаючи його, він нам підкаже, що робити далі.
Психолог: Людина за бортом! Потрібно швидко реагувати.
Гра «Рятівний круг» ( Круги Мебіуса»).
Роздаються стрічки. Проводяться експерименти.
1. Розріжте стрічку Мебіуса вкруговую по центральній лінії. Стрічка розгорнеться в довгу замкнуту стрічку, закручену вдвічі більше, ніж первісна.
2. Отриману після першого досвіду стрічку Мебіуса (закручену вдвічі більше, ніж первісна, тобто на 360 градусів) знову розріжте по її центральної лінії. У вас в руках опиняться тепер дві однакові, але зчеплені між собою стрічки Мебіуса.
3. Зробіть нову стрічку Мебіуса, але перед склеюванням поверніть її не один раз, а три рази (нема на 180 градусів, а на 540). Потім розріжте її вздовж центральної лініі.
У вас повинна вийти замкнута стрічка, завита у вузол трилисника, тобто в простий вузол з трьома самоперетинів.
4. Якщо ви зробите стрічку Мебіуса з ще більшим числом напівобертів перед склеюванням, то вийдуть несподівані і дивні фігури.
5. Якщо розрізати стрічку Мебіуса, не посередині, а відступаючи від краю приблизно на третину її ширини, то вийдуть дві зчеплені стрічки, одна - більш коротка стрічка Мебіуса, і інша - довга стрічка Мебіуса з двома півобертами.
Психолог: щоб морська хвороба нікого із нас не підкосила, я хочу вам подарувати таблетки щастя та пігулки гарного настрою.
( дарування таблеток щастя та пігулок гарного настрою)
Психолог: Я запрошую на сцену одного бажаючого…
Завдання наступне: дивлячись у дзеркало, обвівши контури свого обличчя, зобразити на цьому чарівному дзеркалі свою емоцію, яка виникла у вас від прослуховування музики, ( малювання зубною пастою).
Обговорення малюнку. Звучить музика https://zvukipro.com/strashnie/42-zvuki-prizrakov-i-privideniy.html
Психолог: дзеркало перевертаємо ( звучить музика http://5.79.69.115/sdf/ab/6f/6f/139074867_443690245.mp3?name=neizvesten-v-gostyah-u-skazki-volshebnyy-zvuk.mp3&id=35156
На іншому боці дзеркала заздалегідь намальована дівчинка з посмішкою, прикрита тканиною.
Ми малювали з вами зубною пастою.
Психолог: вірш для психологів
Психолог – це людина, що від Бога.
Якщо негайно вам потрібна допомога,
В душі немає спокою, тривога-
Вам до психолога пряма дорога.
Відкриє вашу душу, знайде ключик
І вирішить проблему допоможе,
Це сонечка ласкавого промінчик
Я впевнена- він все на світі може.
Найдобріші, уважні, терплячі,
Не байдужі і серцем гарячі.
Співчуваючі, кращії друзі
Ці слова недарма їх заслузі.
Психолог: Ось і добігають кінця пошуки скарбів. Ми довго їх шукали – і знайшли. Ось вони – це наші з вами емоції, які ми пережили разом під час мандрівки. Вони завжди поруч з нами.
Психолог: Під час пошуків скарбів чудове сонечко нам яскраво світило, морські хвилі швидко несли наш корабель до мети. І наше море емоцій надихало нас на нові подвиги.
Давайте зараз розфарбуємо хвильки у нашому морі емоцій різнокольоровими олівцями, щоб побачити яке воно було під час пошуків скарбів ( по одному виходять до корабля і роблять хвилі різнокольоровими).
Психолог:На згадку про нашу зустріч, з побажаннями гарного настрою я хочу вам подарувати сонячний настрій. Це маленьке сонечко, нехай принесе вам найкращі емоції, які тільки є у світі.
( дарування імбирних пряників у вигляді сонечка з надписом « Найкращому психологу»)