Майстер - клас для практичних психологів " Сонячний настрій - кожній дитині"

Про матеріал

Цікаві ігрові вправи допоможуть урізноманітнити роботу практичного психолога.

Мета: збагачувати психологічну компетентність; сприяти формуванню самоповаги, поваги до професії психолога; надати інформацію про методи профілактики та способи керування емоціями, реагування на різні емоційні ситуації засобами ігрової діяльності; розвивати фундаментальні основи психології в області емоційної сфери дитини.

Перегляд файлу

 

Майстер – клас для практичних психологів

« Сонячний настрій – кожній дитині!»

Гра «У пошуках скарбів настрою»

Мета: збагачувати психологічну компетентність; сприяти формуванню самоповаги, поваги до професії психолога; надати інформацію про методи профілактики та способи керування емоціями, реагування на різні емоційні ситуації засобами ігрової діяльності; розвивати фундаментальні основи психології в області емоційної сфери дитини.

Завдання: створення психологічних умов для формування емоційної компетентності як життєвого ресурсу особистості; поповнення педагогічного досвіду з теми; розвиток внутрішньоособистісних і міжособистісних компетенцій; моделювання образу емоційно- компетентної людини.

Обладання:  надпис « Сонячний настрій – кожній дитині», повітряні кульки з надписами 20 шт.,  корабель, сонечко, чайки, дівчатка – смайлики 20 шт, малюнок вулкана,  фломастери, клей у шприцах 20 шт., велика пачка солі, чорний картон   20 шт.,  акварельні фарби 20 шт., пензлики – 20 шт.,маленькі полотенечка для витирання рук ( серветки), 20 шт. листочків – основи для малювання у техніці « граттаж»,QR – коди під номерами 1, 2, 3, 4, 5 - 20 шт., «Кубик дій», стрічки паперу А4 ( круги Мебіуса) – 40 шт., таблетки щастя – 20 шт., пігулки  гарного настрою – 20 шт., дрібненькі цукерки для пігулок та таблеток, велике дзеркало, стаканчик з зубною пастою, пензлик – 1 шт., обличчя з чудовим настроєм ( у нижній частині дзеркала), смужки паперу довжиною 10 см для  «Скарбнички негативних емоцій» – 20 шт., залізна коробочка – « Скарбничка негативних емоцій», сірники, воскові олівці для хвиль моря емоцій, імбирні пряники з надписом « Кращому психологу» - 20 шт., перлинки для об’єднання у пари.

Психолог:  Вправа « Привітання повітряними кульками»

Приємно, що ми сьогодні зібралися. Ось чарівні кульки, виберіть кульку з привітанням і обміняйтеся нею з другом. У кожного в руках одна кулька.

(Учасники вибирають собі повітряну кульку з привітанням і обмінюються)

Психолог:  Вітаю! Спочатку давайте познайомимося ближче

( презентація про мене)

Ви ніколи не замислювалися, для чого нам потрібні емоції і почуття? Саме через них душа повідомляє нам, що в ній відбувається. Відчуття - для розуміння того, що відбувається в тілі, а емоції - в душі.

У нас з вами сьогодні незвичайна зустріч, а неймовірна пригода, під час якої ми будемо шукати скарби- скарби настрою.

Психолог: ( Вправа «Індикатор настрою»):  У нашому морі штиль. Тиха, гарна погода. Корабель готовий до мандрівки, але не вистачає пасажирів? Чи готові ви до подорожі? Тому займаємо місця у каютах.

За допомогою дівчинки покажіть свій настрій, нехай вона разом з нами відправляється у мандрівку.

( дівчинку – настрій садять на корабель у каюту)

Психолог:   (Вправа « Метеоролог»)

Велику роль у у подорожі відіграє погода. Хороша погода – вдала подорож. Отож, я вас запрошую обєднатися у пари( за кольором перлино). Один із вас буде грати роль « метеоролога», а інший море, по якому ми пливемо                ( ваша спина). Метеоролог прогнозує,тобто робить  рухи на спині, розказуючи, як змінюється погода. Наприклад, « на морі штиль, світить яскраво сонечко,чудова погода» ( легке прогладжування руками по спині). За хмари ховається сонечко, погода починає псуватися , ( кругові рухи по спині), подув сильний вітер ( жваві рухи по спині), починає накрапати дощик ( легке постукування по спині),дощ посилюється ( швидше постукування), злива ( енергійніше постукування).  Поступово погода заспокоюється, на небі знову зявляється сонечко( легке прогладжування по спині).

Висновок: Ця вправа розслаблює, вчить довіряти іншим, спілкуватися.

Психолог: На наш корабель прийшло повідомлення «SOS». Його потрібно розшифрувати. Хто перший зможе це зробити?

(повідомлення – QR –код)

  Емоції ми можемо отримувати скрізь: на роботі, вдома, через перегляд телепередач, прослуховування музики. Пропоную пограти у гру « Музичні емоції».

Слухаючи мелодію, ви вгадуєте емоційний стан виконавця.

Гра « Музичні емоції»

1.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D7Am5AEPHd6k&4&0

2.  

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DoJsp9S2EfE4&4&0

3.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D_YeN5cg5KLE&4&0

4. 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Diiy5Js2QTbk&4&0

Висновок: «музичні емоції»  - це, як емоції чуттєві, які відчуває слухач, так і  емоції, які висловлює музика, а слухач їх, в свою чергу, оцінює.

 

Психолог: Триває наша подорож. Попереду « Вулкан емоцій».

( малюнок вулкана).

На фліпчарті записати, які негативні емоції можуть викликати виверження вулкану ( учасники записують)

Висновок: Емоції працюють як фільтр між потребами і реальністю. Якщо ми не реагуємо на їх сигнали, тиск всередині збільшується, рано чи пізно фільтр ламається, і вони вириваються назовні. Згодом людина або постійно вихлюпує свої емоції на оточуючих, або, навпаки, замикається в собі, втрачає інтерес до навколишнього світу

Психолог:  Життя – чудова штука. Воно наповнене не тільки позитивними емоціями, але, нажаль, і негативними.  Давайте  на листочках  паперу напишемо усе те, що викликає у нас негативні емоції Гра « Скарбничка негативних емоцій».

( роздати листочки, пишуть негативні емоції, складають у «Скарбничку негативних емоцій».Підпалюються негативні емоції).

Психолог: Емоції роблять різний вплив на діяльність. Гарний настрій - підсилює бажання працювати, підвищує продуктивність діяльності. І навпаки. У навчальній діяльності позитивні емоції стимулюють інтерес, покращують показники пам'яті, розумової діяльності.

Психолог:  Коли у нас свято, то у нас і настрій чудовий.

Давайте зараз ми з вами влаштуємо і собі свято на кораблі.  Які асоціації викликає у вас слово «свято»?   ( Відпровіді)… і салют. Так давайте зараз намалюємо святковий салют ( малювання клеєм та сіллю)

Психолог: Це чудово, коли гарний настрій! Свято продовжуються.У  техніці малювання « граттаж» зобразимо свій настрій( малювання у техніці

« граттаж»)

Психолог:  Скарби попереду. Але, як діяти далі? Нам підкаже « Кубик дій».

 Я пропоную вашій увазі «Кубик дій», кидаючи його, він нам підкаже, що робити далі.

Психолог:  Людина за бортом! Потрібно швидко реагувати.

Гра «Рятівний круг» ( Круги Мебіуса»).

Роздаються стрічки. Проводяться експерименти.

1. Розріжте стрічку Мебіуса вкруговую по центральній лінії. Стрічка розгорнеться в довгу замкнуту стрічку, закручену вдвічі більше, ніж первісна.

2. Отриману після першого досвіду стрічку Мебіуса (закручену вдвічі більше, ніж первісна, тобто на 360 градусів) знову розріжте по її центральної лінії. У вас в руках опиняться тепер дві однакові, але зчеплені між собою стрічки Мебіуса.

3. Зробіть нову стрічку Мебіуса, але перед склеюванням поверніть її не один раз, а три рази (нема на 180 градусів, а на 540). Потім розріжте її вздовж центральної лініі.

У вас повинна вийти замкнута стрічка, завита у вузол трилисника, тобто в простий вузол з трьома самоперетинів.

4. Якщо ви зробите стрічку Мебіуса з ще більшим числом напівобертів перед склеюванням, то вийдуть несподівані і дивні фігури.

5. Якщо розрізати стрічку Мебіуса, не посередині, а відступаючи від краю приблизно на третину її ширини, то вийдуть дві зчеплені стрічки, одна - більш коротка стрічка Мебіуса, і інша - довга стрічка Мебіуса з двома півобертами.

Психолог: щоб морська хвороба нікого із нас не підкосила, я хочу вам подарувати  таблетки щастя та пігулки  гарного настрою.

( дарування таблеток щастя та пігулок гарного настрою)

Психолог: Я запрошую на сцену одного бажаючого…

Завдання наступне: дивлячись у дзеркало, обвівши контури свого обличчя,  зобразити на цьому чарівному дзеркалі  свою емоцію, яка виникла у вас від прослуховування  музики, ( малювання зубною пастою).

Обговорення малюнку. Звучить музика https://zvukipro.com/strashnie/42-zvuki-prizrakov-i-privideniy.html

Психолог: дзеркало перевертаємо  ( звучить музика http://5.79.69.115/sdf/ab/6f/6f/139074867_443690245.mp3?name=neizvesten-v-gostyah-u-skazki-volshebnyy-zvuk.mp3&id=35156

На іншому боці дзеркала заздалегідь намальована дівчинка з посмішкою, прикрита тканиною.

Ми малювали з вами зубною пастою.

Психолог: вірш для психологів

Психолог – це людина, що від Бога.

Якщо негайно вам потрібна допомога,

В душі немає спокою, тривога-

Вам до психолога пряма дорога.

Відкриє вашу душу, знайде ключик

І вирішить проблему допоможе,

Це сонечка ласкавого промінчик

Я впевнена- він все на світі може.

Найдобріші, уважні, терплячі,

Не байдужі і серцем гарячі.

Співчуваючі, кращії друзі

Ці слова недарма їх заслузі.

Психолог: Ось і добігають кінця  пошуки скарбів. Ми довго їх шукали – і знайшли. Ось вони – це наші з вами емоції, які ми пережили разом під час мандрівки. Вони завжди поруч з нами.

 Психолог: Під час пошуків скарбів  чудове сонечко нам яскраво світило, морські хвилі  швидко несли наш корабель до мети. І наше море  емоцій надихало нас на нові подвиги.

Давайте зараз розфарбуємо хвильки у нашому  морі  емоцій різнокольоровими  олівцями, щоб побачити яке воно було під час пошуків скарбів ( по одному виходять до корабля і роблять хвилі різнокольоровими).

Психолог:На згадку про нашу зустріч, з побажаннями гарного настрою я хочу вам подарувати сонячний настрій. Це маленьке сонечко, нехай принесе вам найкращі емоції, які тільки є у світі.

( дарування імбирних пряників у вигляді сонечка з надписом « Найкращому психологу»)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берізка Городок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
2481
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку