Майтер клас " Інтерактивні технології, як засіб розвитку творчих здібностей учнів на уроках в початкових класів".
Тема мого майстер – класу : Інтерактивні технології, як засіб розвитку творчих здібностей учнів на уроках в початкових класів»
Мета : - популяризувати свій досвід роботи;
Пропоную дітям утворити пару разом із сусідом по парті. Учень, що сидить праворуч ставить свою долоньку і промовляє ввічливе слово.
Інший учень ставить свою долоньку зверху і промовляє своє ввічливе слово. Тоді перший учень ставить зверху свою долоньку і промовляє інший ввічливе слово. Якщо вже поставили 4 долоньки, тоді учень, чия долонька найнижче, виймає її і говорить наступне слово і ставить долоньку зверху.
Увага ! Ввічливі слова не повинні повторюватися.
Такі вправи рекомендую проводити вже з 1 класу. Тут можна називати слова на ту чи іншу букву, також можна використовувати на уроках математики під час вивчення нумерації. На уроках природознавства, вивчаючи тему «Рослини». Згодом і в інших класах, під час вивчення частин мови.
На мою думку такі вправи привчають дитини працювати в парі.
Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. В.Сухомлинський писав, що «читання» - це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.
Читання – настільки складний процес, що його важко чи й неможливо визначити однозначно. Та навчити по-справжньому добре читати справді непросто. Оскільки ця навичка характеризується правильністю, усвідомленістю, швидкістю, виразністю і формується з неабиякими труднощами. Як подолати ці труднощі ? Як зробити так, щоб в дітей читання книги викликало задоволення ? Такі шляхи навички удосконалення шукала і я. Тому створила таку казкову вулицю «Читайлики», а кожній дитині відвела ось такий казковий будинок. Як бачите, будинок білий. А кожен господар повинен собі розмалювати будинок, якщо виконає завдання – прочитана 1 сторінка казки – це розмальована 1 цеглинка в будинку. Скажу відверто, така робота в моєму класі працює, діти читають, а результати роботи бачать на своїх будинках.
Мабуть, ні для кого не секрет, що диктанти писати – це нецікава і одноманітна справа. Вивчивши ряд літератури, я запропонувала своїм учням, такі види диктантів.
Учитель пише текст диктанту на дошці, але пропустивши слова. Тоді читає текст і пропонує записати лише ті слова, які пропущені на дошці. Після такої роботи, витираю слова на дошці і пропоную записати весь диктант.
Учитель ділить клас на групи . Текст диктанту записую на окремих аркушах кожній групі, при цьому кожне речення даного диктанту записую іншим кольором . Це означає, що учасник, прибігши до тексту, повинен прочитати і продиктувати учасникам своєї групи лише одне речення відповідного кольору. Тоді учитель ставить тексти диктантів кожній групі в іншому місці. І пропонує першому учаснику прибігти до тексту, прочитати речення і, повернувшись до своєї групи, диктує членам команди, вони записують. А тоді таку ж роботу робить наступний учасник. Мета даної вправи : написати правильно диктант.
5. Вправа «Обери позицію»
Під час вивчення теми : « Ознаки зими. Зимові явища в природі.» пропоную своїм учням таку вправу. Діти, як ви думаєте зима – це добре чи
погано. Будь ласка, хто вважає , що зима добре – створіть групу « Добре», хто вважає, що зима погано – створіть групу «Погано». Тоді пропоную довести свою думку. Якщо учень захоче перейти з однієї групи в іншу, я дозволяю це зробити, лише потрібно пояснити свою точку зору.
Сьогодні я хочу вам запропонувати одну із своїх вправ « Диктант - бігунець» .
Отож, налаштовані на позитивну роботу ?
Сьогодні ми з вами потрапимо в казковий ліс і з нами сьогодні Зайчик, Ведмедик та Сова. До них в гості прилетіла бджілка Мая. У неї скоро Д. н. Вона запросила гостей на свято та полетіла готуватися . А наші друзі замислилися… Адже на Д. н. ми хочемо привітати дорогу нам людину.
Ваше завдання – написати Лист Святому Миколаю, текст якого я поставлю групі з червоною квіточкою - справа від себе, групі з синьою квіточкою - зліва. По моєму сигналу Зайчик біжить до тексту, читає один рядок привітання, запам’ятовує, і прибігши до Сови каже йому, що там написано. Тоді Сова диктує це Ведмедю, а Зайчик знову біжить до привітання і читає наступний рядочок. Завдання – написати Листа Святому Миколаю.
Виграє та група, яка в написаному диктанті допустить менше помилок.
Святий Миколаю !
Прийди до нас з раю.
Принеси гостинці
Кожному в торбинці.
А зараз обміняйтеся листівками і перевірте помилки в листівці іншої групи.
Виграла група з ______________ квіточкою, тому давайте їм поаплодуємо.
І ось тепер наші друз можуть сподіватися на подарунки від Святого Миколая.
Всі такі вправи я використовую у своїх уроках адже