Майстер-клас«Подолання освітніх втрат з української мови та літератури для здобувачів освіти НУШ у 5-6 класах»
Номер слайду 2
Завдання:
Номер слайду 3
"Ланцюжок знань"
Номер слайду 4
Правила зустрічіЗавдання. Кожна група записує правила на аркуші паперу А1, презентує їх та прикріплює на фліпчарт-дошці. Добровільно брати участь у виконанні завдань. Бути активним. Говорити ясно, логічно й послідовно. Працювати творчо і креативно. Обґрунтовувати власні думки. Поважати думки інших.
Номер слайду 5
«Дерево очікувань»Завдання. Учасники пишуть на стікерах свої очікування від майстер-класу, потім підходять до фліпчарту, читають вголос та прикріплюють до дерева.
Номер слайду 6
Мета майстер-класу:розробка практичних підходів та методик, які допоможуть подолати освітні втрати та забезпечити здобувачам освіти якісну та повноцінну освіту. Українська мова та література – це дисципліни, які формують не лише знання, але й світогляд та культурну ідентичність наших дітей.
Номер слайду 7
Педагогічний словничок. Освітні втрати - це прогалини у знаннях та навичках здобувачів освіти, які виникають внаслідок різних чинників.
Номер слайду 8
Гронування «Причини освітніх втрат з української мови та літератури»Завдання. Створити схему-гроно у групах.
Номер слайду 9
Основні причини освітніх втрат з української мови та літератури:перехід на дистанційне навчання: обмежена взаємодія з вчителем;недостатня кількість навчальних годин;індивідуальні труднощі учнів: проблеми з розумінням матеріалу, низький рівень базових знань;відсутність мотивації до навчання;соціально-економічні фактори;недостатній рівень володіння інформаційно-комунікаційними технологіями: не всі учні мають вдома необхідні технічні засоби та доступ до Інтернету, що ускладнює процес дистанційного навчання;психотравмуючі воєнні події.
Номер слайду 10
Особливості освітніх втрат з української мови та літератури:
Номер слайду 11
Методи та прийоми для подолання освітніх втрат з української мови та літератури
Номер слайду 12
Педагогічні інструменти діагностування освітніх втратпедагогічне спостереження;невербальний та вербальний зворотний зв’язок від учнів;усне опитування;аналіз учнівських робіт (виконання завдань на різноманітних платформах, письмові роботи);самооцінювання і взаємооцінювання.
Номер слайду 13
Використання ігрових методик та інтерактивних завдань для підвищення мотивації
Номер слайду 14
Використання інтерактивних програм та додатків. Платформа «Всеукраїнська школа онлайн» (http://surl.li/bhuhx) Мобільний застосунок "Вивчаю - не чекаю". EDUC. COM. UA - український освітній портал, містить цікаві завдання з української мови та літератури;https://urok.osvita.ua/ Форум педагогічних ідей «Урок»http://metodportal.net/ Методичний порталhttp://chytanka.com.ua/ Читанкаhttp://ostriv.in.ua/ Острів знаньhttps://naurok.com.ua/journal Освітній проект «На урок»https://vseosvita.ua/Всеосвітакурс “Лайфхаки з української мови. Підготовка до ЗНО” на платформі Ed. Era теж має тести, допоміжні матеріали та інтерактивні конспекти;тренажер із правопису української мови пропонує різні вправи для закріплення та перевірки тем;Learning. Apps;Канал на Youtube #Живі письменники; Word It Out .
Номер слайду 15
Інтелект-карта як метод навчання для подолання освітніх втрат з української мови та літератури
Номер слайду 16
Приклади використання інтелект-карт на уроках української мови та літератури. Аналіз літературного твору. Інтелект-карта може допомогти учням аналізувати літературний твір. Наприклад, у центрі карти можна розмістити назву твору, а від нього відходять гілки, що представляють основні елементи: сюжет, персонажі, теми, стиль, символіка тощо. Вивчення біографії письменника. Для вивчення біографії письменника можна створити інтелект-карту, де в центрі буде ім'я письменника, а навколо – гілки з важливими подіями життя, основними творами, впливами та здобутками. Граматика та лексика. Інтелект-карти ефективні для вивчення граматичних правил чи нових лексичних одиниць. Наприклад, у центрі карти може бути граматичне правило, а від нього відходять приклади, винятки, вправи для закріплення тощо.
Номер слайду 17
Як створити інтелект-карту?
Номер слайду 18
Колективна вправа для педагогів «Інтелект-карта»Завдання. скласти інтелект-карту для діагностики знань або підведення підсумків за темами:1 група – «Текст» (українська мова у 5 класі).2 група – Казка «Запорожці» Івана Нечуй-Левицького (українська література у 5 класі).3 група – Ірина Жиленко «Жар-Птиця» (українська література у 6 класі).4 група – «Будова слова. Орфографія» (українська мова у 6 класі).
Номер слайду 19
Використання формувального оцінювання для виявлення прогалин у знаннях: Формувальне оцінювання є потужним інструментом для виявлення та подолання освітніх прогалин. Воно забезпечує постійний зворотний зв'язок, допомагає адаптувати навчальний процес під потреби учнів і сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Впровадження цього методу в освітній процес робить навчання більш ефективним і орієнтованим на досягнення кожного учня.
Номер слайду 20
Висновок Подолання освітніх втрат — це системний процес. Доцільно практикувати і циклічні повторення. Наприклад, кожного уроку виділяти 10 хвилин на повторення раніше вивченого, або вкраплювати завдання на повторення в домашні, самостійні і контрольні роботи. Зацікавлюють учнів і проєктні роботи, що спрямовані на повторення раніше вивченого матеріалу. Таким чином, подолання освітніх втрат з української мови та літератури - це складне завдання, яке потребує комплексного підходу. Використання запропонованих методів та прийомів допоможе вчителям зробити навчальний процес більш ефективним та допомогти учням подолати прогалини у знаннях.