Тема. "Вживання звуків [р] [р’] у діалогічному мовленні."

Про матеріал

Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р'] у діалогічному мовленні: розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; створювати задоволення від правильної вимови.

Перегляд файлу

Тема. Вживання звуків [р] [р’] у діалогічному мовленні.

Мета: формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків [р] [р’] у діалогічному мовленні: розвивати фонематичний слух, звукобуквений аналіз; створювати задоволення від правильної вимови.

Обладнання: набір предметних картинок, схеми, фішки, набір ігор, різноманітний мовленнєвий матеріал.

Хід заняття:

І.Організаційний момент.

ІІ.Основна частина.

1.Повідомлення мети заняття. Бесіда логопеда.

2.Логопедична зарядка.

2.1.Складання речень за поданими словами.

Логопед дає дітям картинки із зображенням тварин, квітів, дерев, у назвах яких є звуки [р] [р’]. Кожній дитині потрібно скласти по п´ять речень, використовуючи подані малюнки.

2.2.Послухайте і перекажіть оповідання "Петрусь і подарунки".

Бабуся приїздила до Петруся часто. І завжди привозила іграшки, цукерки, черешні або великі апельсини. Тільки-но бабуся ступала на поріг, як Петрусь біг до неї і запитував:

Що ти мені привезла?

Бабуся виймала подарунки, і Петрусь цілував її. Одного разу хлопчик, як завжди, побіг назустріч бабусі, але подарунків у неї не було... Бабуся дуже поспішала до свого внука і нічого не встигла купити. А Петрусь набурмосився, одвернувся і не став цілувати бабусю.

Наступного разу бабуся привезла гостинець. Петрусь зрадів, кинувся її цілувати, та бабуся зупинила внука:

Не треба, Петрусю, - сказала вона. - За подарунки кажуть спасибі, а кого люблять, того цілують і без подарунків.

І Петрусеві стало дуже соромно.

(За Є. Башенко)

2.3.Дидактична гра "Підбери пару"

Мета: закріпити вміння вести діалог, знаходити першу репліку, своєчасно відповідати. Розвивати пояснювальне мовлення, спонукати дітей до міркування. Узгоджувати слова в реченні, слідкувати за вимовою закінчень дієслів. Підбирати епітети. Виховувати ввічливість.

Ігрове завдання: Знаходити пару і пояснювати чому.

Правила гри: Ставити в пару за тим, де можна знайти логічно пояснення "Чому?". Картинки

дитина отримує тільки після того, як підбере епітет відповідно до зображення (запашну квітку та інше).

Матеріал: різноманітні предметні картинки.

Хід гри: Логопед виставляє предметні картинки на фланелеграфі і пропонує дітям вибрати собі будь-яку, тільки потрібно підібрати відповідний епітет.

- Дайте мені, будь ласка, запашну квітку

- Я хочу взяти зелену жабку, дозвольте, будь ласка.

Потім логопед пропонує дітям уважно розглянути свої картинки й знайти собі пару серед друзів, пояснити чому (метелик та квітка - бо метелик схожий на квітку або любить сидіти на квітці).

Коли пари утворилися, можна поговорити між собою:

- Добрий день, Квіточко. Дозволь на тебе присісти.

- Сідай, будь ласка.

- А тобі не важко? - Ні. ти такий легенький тощо.

3. Фізкультхвилинка: пальчикова гімнастика.

Вправа "Асфальт"

Щоб асфальт міцний довбати,

Не потрібна тут лопата.

Зробить всю роботу в строк

Наш відбійний молоток.

Виконання: Діти розтирають указівний палець лівої руки вказівним і середнім пальцями правої.

Вправа "Казан"

Поки юшки наварили,

Казаночок забруднили.

Будем терти-натирати,

Щоб казан почав блищати.

Виконання: Діти розтирають безіменний палець лівої руки вказівним і середнім правої.

4.Закріплення нового матеріалу.

4.1.Вивчити вірші.

Прийшла киця до діток

Молочка просила. "Мур-мур" говорила.

Молочком вгостили.

В блюдечко налили.

Все повипивала,

Пісню заспівала: "Мур-мур-мур..."

Троє днів їжак сопів,

Троє днів не спав,

Троє днів не їв,

День копав на зиму нору,

Другий день копав комору,

А на третій на собі

Наносив туди їди.

5.Складати розповіді за сюжетною картинкою. Пояснити значення приказок:

На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.

Дружній череді вовк не страшний.

Людина як дерево, без коріння не може жити.

ІІІ. Підсумок заняття.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку