Майстер- клас "Кольоровий пряник"

Про матеріал
У даній методичній розробці запропонований вправи для розвитку естетичного смаку учнів молодшого шкільного віку, розвитку мілкої моторики, розширення знань про сімейні традиції. Міститься інформацію для батьків щодо особливостей застосування заохочення та покарання у вихованні дитини.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №130

 

 

Майстер-клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Криворізької загальноосвітньої школи

 І – ІІІ ступенів № 130

Шолом  Юлія  Володимирівна

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шолом Ю. В.

Майстер-клас   «Кольоровий пряник» в рамках проведення акції «Впевненими кроками до взаєморозуміння: педагоги – батьки - діти».

У даній методичній розробці запропонований вправи для  розвитку естетичного смаку учнів молодшого шкільного віку, розвитку мілкої моторики, розширення знань про сімейні традиції. Міститься інформацію  для батьків щодо особливостей застосування заохочення та покарання у вихованні дитини.

 

 

 

 

 

 

 Майстер-клас   рекомендований для практичних психологів, соціальних педагогів, педагогів – класних керівників.

E:\студия 7 мая\готовое\DSC_2848.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні колеги!

 

 

 

 

Запропонований майстер – клас, спрямований на підвищення освітнього рівня батьків, залучення до спільної творчої діяльності учасників різних категорій – педагогів, батьків та учнів. Майстер-клас включає ряд вправ, направлених на взаємодію учасників, вправ, які сприятимуть творчому саморозвитку, активній співпраці батьків, дітей та педагогів.

  Майстер-клас   рекомендований для практичних психологів,  соціальних педагогів, педагогів – класних керівників. Використання запропонованого майстер-класу  допоможе зробити навчальний процес ефективнішим та налагодити контакт між педагогом, батьками та  дитиною.


Майстер-клас   «Кольоровий пряник»

в рамках проведення акції

«Впевненими кроками до взаєморозуміння:

педагоги – батьки - діти»

 

Мета:  розвивати естетичні смаки учнів молодшого шкільного віку, розвивати мілку моторику, розширити знання про сімейні традиції; надати інформацію батькам щодо особливостей застосування заохочення та покарання у вихованні дитини; залучити до спільної діяльності педагогів , батьків та дітей.

 

План проведення

  1. Емоційний етюд «Чарівний рецепт»
  2. Гра – опитування «Моя улюблена страва…»
  3. Руханка «Пряник»
  4. Вправа «Незавершений малюнок»
  5. Перегляд відеоролику «Подивіться на виховання під іншим кутом»
  6. Вправа «Навіщо потрібен ремінь?»
  7. Майстер – клас «Кольоровий пряник»
  8. Інформаційне повідомлення  для батьків «Заохочення і покарання»
  9. Створення спільних  сімейних композицій
  10. Надання педагогічних рекомендацій «100 способів сказати дитині я тебе люблю»

 

 Емоційний етюд «Чарівний рецепт»

Сьогодні ми з вами будемо справжніми чарівниками, і зваримо відмінний настрій! Так-так, саме його! А знаете як? Для цього у нас з вами є чарівний рецепт! 


Сьогодні ми настрій будем варити.
Веселощів треба всім нам помістити,
100 грам неслухнянства,
І 200 грам жартів
І станем  мішати без всяких стандартів.
Тоді  додамо ми блакиті небес
Від сонячних зайчиків пару чудес.
І покладемо найкращі  всі сни,
Голос матусі  і фарби зими.
Тепер перемішуймо диво таке!
Загляньмо під кришку... Там щось золоте!

Там досвід навчання безцінний
І  настрій  бадьорий й відмінний!

Отже, що ж нам потрібно для нашого рецепту відмінного настрою, які компоненти:

  • веселощі,
  • неслухнянство,
  •  жарти,
  •  небес блакить,
  • чудеса від сонячних зайчиків,
  • найкращі сни ,
  • голос матусі,
  • фарби зими.

Ти готові приступити до чарів? Так? Тоді починаємо!  Діти одягають ковпаки поварят.

 

Гра – опитування «Моя улюблена страва…»

Діти та дорослі по черзі  завершують речення « Моя улюблена страва…».

Після завершення вправи обговорюється:

  • чи всі діти знали улюблені страви батьків?
  • Чи всі батьки правильно визначили улюблені страви дітей?
  • А чи здогадувався хтось про улюблену страву вчительки?

Руханка «Пряник»

Діти об’єднуються в групи по 2-3 особи. Кожна група отримує назву одного з інгредієнтів  страви (борошно, цукор, яйця, цукати, родзинки, молоко). Ведучий розповідає історію про приготування страви (пряників). Умови руханки такі, що коли звучить назва страви  всі учасники міняються  місцями, а коли назва одного з компонентів, то тільки учасники групи міняються місцями.

 

Вправа «Незавершений малюнок»

Найголовніше в кожній страві – це наскільки апетитно вона виглядає. Сьогодні ви спробуєте себе у ролі кулінарів – кондитерів. Пряники у нас вже готові, залишилось їх тільки прикрасити.

Давайте перетворимо наші незавершені малюнки на справжні новорічні прикраси.

Учасникам пропонується за 10 секунд  по черзі завершити малюнки представлені на дошці. Варіанти (сніговик, сніжинка, зірка, ялинка, дзвіночок, подарунок та ін.). Дійсно тепер готові до створення кулінарних шедеврів.

Перегляд відеоролику «Подивіться на виховання під іншим кутом»

Напередодні свята Миколая кожен з нас бажає під подушкою знайти смачні солодощі. Але у вихованні так буває не завжди. Іноді  перед батьками постає питання – ремінь чи пряник?

 

 

 

Вправа «Навіщо потрібен ремінь?»

Батькам пропонується привести приклади правильного використання ременя. Додаткові варіанти пропонують діти за малюнками. Обговорення прямого призначення ременя – допомогти, підтримати, стримати, вберегти.

 

Правила - последние правила, изменения ПДД, новые правила дорожного движения в России, изменения правил дорожного движения

РЕМІНЬ БЕЗПЕКИ

РЕМІНЬ ДЛЯ МОТОКОСИ

РЕМІНЬ ГОДИННИКА

 

РЕМІНЬ ДЛЯ ТВАРИН

РЕМІНЬ ДЛЯ ПРАЛЬНОЇ МАШИНИ

РЕМІНЬ ДЛЯ ГИТАРИ

РЕМІНЬ ДЛЯ ФОТОАПАРАТА

РЕМІНЬ ДЛЯ СУМКИ

РЕМІНЬ ДЛЯ ОКУЛЯРІВ

СТРАХУВАЛЬНИЙ РЕМІНЬ

 

Майстер – клас «Кольоровий пряник»

Дітям пропонується розмалювати цукровими олівцями пряники, оздобити їх новорічними візерунками.

Інформаційне повідомлення  для батьків «Заохочення і покарання»

Ми вже визначились , що важливе місце у вихованні має заохочення. Як же правильно хвалити дитину і чому?

Хвалити і лаяти - практично обов'язок кожного батька. Своєю реакцією на вчинки дитини: осудом, схваленням або байдужістю, - ми намагаємося прищепити йому позитивні якості і «побороти» негативні.

Проте сенс слів дорослих дуже часто ніби не доходить до дітей: «кажеш йому, пояснюєш, а йому як об стінку горох». Чому так відбувається? Тому що дорослі часто висловлюють свої думки або занадто загально («веди себе добре»), або дуже образливо («ну ты бестолковый!»), або занадто рідко («ну хоча б раз у році тебе є за що похвалити»).

Розглянемо 7 помилкових заохочень, якими дорослі намагаються мотивувати дітей, але у них нічого не виходить.

Перша і сама сумна - «Я його не хвалю. Я боюся, що якщо я почну його хвалити, він взагалі нічого робити не буде. Навіщо хвалити за те, що він і так повинен робити». Уявіть, що ви наполегливо виконуєте якусь роботу. Ви намагаєтеся, але ваших зусиль ніхто не помічає й не цінує і не оплачує!). Чи буде у вас бажання і далі її виконувати? Ні! Навіщо робити те, що нікому не потрібно? Головна функція похвали - закріпити бажану поведінку. Ігноруючи бажаний (хороший) вчинок, ви його не закріплюєте, а, навпаки, перетворюєте в непотрібний.

 

Друга, сама скупа - «Я хвалю коротко, ти молодець.» Обмежуючись одним словом, ви позбавляєте дитину інформації про те, що саме і наскільки він зробив добре і чим саме ви задоволені. Вам ніби все одно, що і як він зробив. Зробив - і гаразд. Похвала «для галочки» веде до виконання обов'язків «для галочки».

 

Третя, найприкріша - «Як добре ти сьогодні прибрала в кімнаті! Ось можеш, коли захочеш! Що ж ти кожен день-то так не робиш?» Уявіть, що хтось хвалить Ваш зовнішній вигляд: «Як добре ти сьогодні виглядаєш! І одяг, і зачіска - все красиво! Ось можеш, коли захочеш! Що ж ти кожен день за собою не слідкуєш?» Помітили, як комплімент перейшов в докір? Вам сказали, що ви сьогодні чудово виглядаєте, а зазвичай - просто жахливо. Осад залишився негативний, а мета похвали - залишити позитивний.

 

Четверта, порівняльна - «Все пізнається в порівнянні, тому я порівнюю з іншими. Ти поїв швидше, ніж брат. У тебе малюнок красивішим, ніж у інших». Порівнювати дитину з іншими дітьми (а також з мамою, з татом і т. д.) несправедливо хоча б тому, що інші люди - інші. У них інший генетичний набір, у них інший життєвий досвід, інша сім'я, інше виховання, інші здібності. Порівнюючи з іншими навіть у позитивному ключі, ви вчите дитину відчувати свою перевагу, принижуючи досягнення інших. До того ж, закладаєте установку «Зробити краще за інших», замість «Зробити настільки добре, наскільки зможеш»

 

П'ята, абсолютна: «Ти краще всіх читаєш! Ти найкрасивіша!» Кажучи так, ви просто обманюєте свою дитину. І коли ваш обман розкриється, їй буде дуже боляче. Коли хлопчик на конкурсі читців виявиться не краще за всіх, а дівчинка в компанії - не найкрасивішою, їм буде вдвічі боляче: не стільки від поразки, скільки від руйнування уявлення про себе. Додайте до похвали прості слова «для мене» - і це буде чиста правда, в якій ваша дитина може бути впевнений у будь-якій ситуації.

Шоста, гнітюча: «Я лаю частіше, ніж хвалю. Бо хвалити особливо нема за що». При цьому багато батьків (і вчителі!) думають, що часті докори ніби добре мотивують, тому що вказують на те, що дитина робить неправильно. Постійно, багато раз в день вказують на промахи. Таким способом ви говоріть дитині: «Ти постійно все робиш погано. Ти ні на що не годишся». Ця фраза не мотивує, а заганяє в кут і опускає руки.

Сьома, нестійка: «Ось тепер я тобою пишаюся. Ось це мій син. Ось сьогодні ти гарний хлопчик» Мимоволі напрошується питання: «А раніше ти мною не пишався? А вчора я був не твій син? А вчора я був хлопчик?» Так формується нестійка самооцінка, залежна від будь-швидкоплинних подій. «Мама мене любить за п'ятірки» або «Коли я погано себе веду, тато мене ненавидить». У дитини немає відчуття, що батьки її люблять завжди.

 

А як же хвалити правильно? Дуже просто - за конкретний вчинок. «Мені дуже приємно, що ти помив посуд» або «Зараз ти читаєш набагато краще, ніж на початку року». А теплі люблячі слова, такі як «Ти у мене молодець» або «Як добре, що ти є» потрібно говорити кожен день просто так, без всяких особливих причин.

Створення спільних  сімейних композицій

Батьки створюють  кошики для упаковки пряників та поєднують композиції.

 

Надання педагогічних рекомендацій «100 способів сказати дитині я тебе люблю»

Вчителі додають до кожної композиції рекомендації «100 способів сказати дитині я тебе люблю».

Коли ми висловлюємо дитині нашу любов, ми даємо їй підтримку і відчуття близькості з нами, необхідні для її повного саморозкриття, реалізації. Сказати: «Я тебе люблю» це тільки одна з можливостей. Є багато інших слів і безмовних жестів, які більше підходять до конкретної ситуації і підкріплюють в дитині відчуття впевненості в собі, прийняття миру і любові. Ми пропонуємо тільки деякі з можливих фраз як ідеї. Найголовніше керуватися власним почуттям, прислухатися до себе, щоб знайти свої особисті слова і не вимовляти їх про себе, а обов'язково сказати дитині, вклавши в них всю силу своєї любові

1. Молодець 

2. Добре

3. Не соромся, ти кращий

4. Дивно

5. Вже краще

6. Дуже мило

7. Відмінно

8. Ще краще, ніж раніше

9. Набагато краще, ніж я очікував

10. Значно краще за мене

11. Краще, ніж у всіх, кого я знаю

12. Чудово

13. Приголомшливо

14. Прекрасно

15. Чарівно

16. Дивно

17. Класно

18. Вищий клас

19. Вражаюче

20. Дуже продумано

21. Душевно 

22. Незабутньо

23. Неповторно

24. Саме цього давно чекали

25. Майстерно

26. Незрівнянно

27. Запаморочливо

28. Краса

29. Ти б'єш без промаху

30. Як у казці

31. Це зворушує мене до глибини душі

32. Це подібно прориву в нове і прекрасне

33. Чудово

34. Зрозуміло

35. Ювелірно точно

36. Яскраво, образно

37. Ну, ти прямо професор

38. З любов'ю

39. Сказано здорово - просто і ясно

40. Дотепно

41. Прямо енциклопедичні знання

42. Ефективно працюєш

43. Дуже ефектно

44. Екстра клас

45. Прекрасний початок

46. Талановито

47. Ти просто чудо

48. Ти на правильному шляху

49. Ти сьогодні багато зробив

50. Здорово

51. Ти в цьому розібрався

52. Ти вправно це робиш

53. Це якраз те, що потрібно

54. Не відступай

55. Ух!

56. Мені дуже важлива твоя допомога

57. Продовжуй працювати, у тебе виходить все краще

58. Ти обдарована

59. Вітаю

60. Продовжуй в тому ж дусі

61. Я тобою пишаюся

62. Ти робиш все добре

63. Я просто щасливий, коли бачу, що ти так працюєш

64. По-моєму, ти все схоплюєш на льоту

65. Мені дуже важлива твоя допомога

66. Працювати з тобою просто радість

67. Одне задоволення вчити тебе

68. Ти мені просто необхідний

69. Для мене важливо все, що тебе хвилює, турбує, радує

70. Вітаю, здорово ти це зробила

71. Ще разок і все вийде

72. Я зійду з розуму, якщо з тобою щось трапитися

73. (Мовчки погладити по голові)

74. (Мовчки потримати за руку)

75. (Мовчки обійняти)

76. (Відкрито дивитися в очі)

77. З кожним днем у тебе виходить все краще

78. Це просто сенсація

79. Ти все помічаєш

80. Як тобі це вдалося?

81. Ти зробив це з легкістю

82. (Обрати час разом почитати, обговорити прочитане)

83. Добре зроблено

84. Навчи мене робити також

85. Чудова думка

86. Це дійсно вийшло

87. Тут мені без тебе не обійтися

88. Я знав, що тобі це під силу

89. Ти мене завжди радуєш

90. Ти мені потрібен саме такий, який ти є

91. Ось це я і називаю хорошою роботою

92. Ти дивишся в корінь

93. Грандіозно

94. Ніхто мені не може замінити тебе

95. Я пишаюся тим, що тобі це вдалося

96. Сьогодні ти перевершила сама себе

97. Фантастика

98. Для мене немає нікого гарніше тебе

99. Я сам не зміг би зробити краще

100. Я ТЕБЕ ЛЮБЛЮ!

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Інкл
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку