Майстер-клас "Арт-технології як засіб формування національно-патріотичних якостей учнів на уроках української літератури"

Про матеріал
Арт-терапія здатна не лише здійснити терапевтичний чи корекційний вплив на психічний та фізичний стан дитини, а й реалізувати основні функції освіти: виховну, розвивальну, діагностичну, корекційну, соціалізуючи, психогігієнічну. Працюючи над проблемною темою, використовую арт-технології ще й з метою формування національно-патріотичних якостей учнів на уроках укрїнської мови та літератури
Перегляд файлу

Тема: Арт-технології як засіб формування патріотичних якостей учнів на уроках української літератури

Мета: ознайомити з арт-технологією як засобом формування патріотичних якостей учнів на уроках української літератури, способом розвитку творчих здібностей; формувати комунікативну культуру та розвиток емпатійних вмінь, навички емоційної саморегуляції засобами художньо-творчої діяльності

  1.               Слайд Щоб розпочати свій майстер-клас пропоную вам попрацювати з «хмарою слів». Вона перед вами. Погляньте на неї уважно, випишіть слова, які там ховаються. Всього 8 слів. І спробуйте погрупувати 7 із них за одним спільним критерієм, а восьме слово запишіть окремо. Попрацюйте в парах. Поміркуйте. До роботи.

C:\Documents and Settings\Администратор\Мои документы\Downloads\Word Art.jpeg

-Тож зачитайте які слова ви знайшли і як погрупували.

- Слайд Таке завдання обрала невипадково, адже темою мого майстер-класу є «Арт-технології як засіб формування патріотичних якостей учнів на уроках української літератури».

Слово «арт» перекладається як мистецтво. Тож  арт-терапія – це технологія цілеспрямованого використання мистецтва як засобу психотерапевтичного та психокорекційного впливу на особистість. Слайд

Художня творчість допомагає зрозуміти й оцінити свої почуття, спогади, образи майбутнього, знайти час для відновлення життєвих сил. Тому арт-терапія – це технологія створення та використання різних творів мистецтва з метою передачі почуттів, емоцій та інших проявів внутрішнього світу людини. Використання терапії творчістю у роботі з дітьми дає надзвичайні результати, адже процес творення (не за вимогою, не за зразком) завжди приносить радість. Слайд

Арт-терапія здатна не лише здійснити терапевтичний чи корекційний вплив на психічний та фізичний стан дитини, а й реалізувати основні функції освіти: виховну, розвивальну, діагностичну, корекційну, соціалізуючи, психогігієнічну. Я з працюючи над своєю проблемною темою, використовую арт-технології ще й з метою формування патріотичних якостей учнів. Слайд

Арт-технології передбачають роботу з метою реалізації наступних освітніх завдань:

1. забезпечення соціокультурної адаптації школярів (оволодівання поведінковими моделями у відповідності до соціально прийнятних морально-етичних норм, формування комунікативної культури та розвиток емпатійних вмінь); 2.  формування позитивної „Я-концепції” школяра на основі самопізнання та самоприйняття;  3. турбота про емоційний та психічний стан школяра – зниження внутрішньої тривожності та агресії, оволодівання навичками емоційної саморегуляції засобами художньо-творчої діяльності тощо); 4.  розвиток креативності як здатності до творчості та потреби до творчого самовираження; 5. формування етичного та естетичного імунітету особистості в процесі розвитку її духовно-моральної культури.

-А зараз, шановні колеги, уявіть себе учнями 6 класу. Слайд

 

 ВПРАВА «МАЛЮНОК МУЗИКИ»

C:\Users\Zver\Desktop\малюки\Музыка.jpg

 

-Виконаємо вправу «Малюнок музики», яка поєдную в собі ізотерапію та музикотерапію. Проводжу її з метою самопізнання учнями своїх особистісних переконань, свого ставлення до Батьківщини, тобто виховання патріотичних почуттів. І, звичайно, розвитку творчої уяви, образного мислення, вміння  висловлювати та обґрунтовувати власні думки.

 

-Тож сядьте зручно й послухайте музику. За моїм сигналом починайте малювати ті почуття, які у вас викликає ця музика та пісня, або ті образи, символи, які у вас асоціюються з цією музичною темою. Ви неповинні думати, як ви малюєте, це може бути навіть схематичний малюнок, краще заглибтеся у пісню, вивільнивши свої емоції”. Відео Тож до роботи!  

 

Час звучання музики – орієнтовно три хвилини, але він може змінюватися за бажанням педагога у зв’язку з тими завданнями, які він ставить перед собою та перед учнями. Потім учням пропонується прокоментувати зображене.

Проводиться обговорення: 

-Поділіться своїми враженнями, які образи вам навіяла мелодія й пісня і чому ви зобразили саме їх?   

 

ВПРАВА «ДЕКОРАТИВНА ЛІНГВІСТИКА»

C:\Users\Zver\Desktop\малюки\Віночок.jpg- Слайд

Аналізуючи народну легенду про дівчину-Україну, в якій розповідається про те, як Господь Бог вирішив наділи дітей світу талантами, пропоную виконати вправу «Декоративна лінгвістика».

-А чи пам’ятаєте ви, що отримала у дарунок дівчинка-Україна, який неоціненний скарб? (Пісню)

-Хочу нагадати рядки, які висвітлюють образ дівчини: «Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові мала вінок».

- Тож, діти, уявіть собі, що це той самий вінок, що мала героїня легенди. Перед вами різнокольорові стрічки, прошу написати на них побажання дівчині-Україні, щоб її майбутнє розквітало. Обов’язкове завдання: використати якомога більше епітетів і порівнянь у своїх висловлюваннях.

-Потім ми разом прикрасимо віночок, який нестиме символічний зміст і стане окрасою  класної кімнати. Будь ласка, занотуйте свої побажання.

-А тепер прочитайте, що свої висловлювання, й прикріпіть вашу стрічку до українського віночка.

-Як бачимо прийом «Декоративна лінгвістика» розвиває бажання дітей до творчості: бажання мислити, творити, писати. І до того ж, коли дитина бачить одразу результат своєї роботи, вона вже успішна.

ВПРАВА «МОЯ МАСКА»

 

C:\Users\Zver\Desktop\малюки\maski.jpg- Слайд

Звернемось до ще одного твору, що вивчаємо у 6 кл. «Євшан-зілля» Миколи Вороного, під час вивчення якого, на мою думку, можна використати прийом арт-технології під назвою «Моя маска». За сюжетом твору знаємо, що син половецького хана – головний герой поеми – опинився в полоні у князя Володимира ще малим хлопчиною. Він ріс у Києві в достатку, в безпеці, був оточений пошаною. Минав час і став він забувати рідний степ, а край чужий і чужі звичаї як за рідні уважати. Ні рідна мова, ні пісні його народу не могли побороти хворобу безпам’ятства до рідного краю. І лиш запах євшан-зілля допомагає згадати, хто він є, його родину, домівку. Тож стверджуємо думку, що євшан-зілля у поемі виступає символом пам’яті, рідної домівки, Батьківщини.

-Пропоную вам уявити себе головним героєм твору. Створіть маску, передавши на ній відповідні емоції (радість, задоволення чи то сум, ностальгія). І складіть міні-монолог від імені героя. Шаблони у кожного на парті. Слайд на екрані допоможе визначитися з емоцією. До роботи. Відео. Фортепіано

-Хочу звернути увагу, що мета завдання  – це не створити витвір мистецтва, а передати певну емоцію, спробувати поставити себе на місце іншої людини. Тож презентуйте свою роботу. Хай ваша маска «заговорить».

-І на останок, шановні колеги, прошу вас дати відповідь на питання:

Чи варто використовувати арт-технології на уроках словесності.

-Оберіть свій смайлик, використавши прапорці.

-Поділіться своїми враженнями з приводу майсер-класу. Дякую за увагу.

 

 

H:\Вчитель року все\Майстер клас\44444.jpg

 

H:\Вчитель року все\Майстер клас\33333.pngH:\Вчитель року все\Майстер клас\11111.jpg

docx
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку