Майстер-клас "Арт-терапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
У презентації висвітлено основні арт-терапевтичні технології в умовах інклюзивного освітнього середовища, їх мета та завдання. Висвітлено основні проблеми та переваги арт-терапії та розглянуто особливості застосування ізотерапії в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас«Арт-терапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»Голова м/о асистентів учителів. Лебединського ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 Павленко Юлія Володимирівна

Номер слайду 2

Кожна дитина неповторна й унікальна. Якщо створити умови для її розвитку, в дитині неодмінно відкриються здібності, закладені в ній природою. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Арт-терапевтичні технології в умовах інклюзивного освітнього середовища, їх мета та завдання. Арт-терпія (лат. ars мистецтво, грец. therapeia – лікування) являє собою методику лікування за допомогою художньої творчості Метою даної технології є не зміна та виправлення дитини, не набуття нею спеціальних поведінкових навичок, а надання їй можливості бути самим собою, розкрити потенціал, проявити свої емоції та почуття через мистецтво

Номер слайду 4

Проблеми, які вирішує арт-терапія:корекція тривожності, агресивності, страхів, сором’язливості та гіперактивності учнів;навчальні, комунікативні, емоційні, сімейні труднощі;внутрішні і міжособистісні конфлікти;кризові стани;розвиток креативності;розвиток комунікативних навичок у дітей з ООП;розвиток цілісної особистості.

Номер слайду 5

Переваги арт-терапії:подолання негативних емоційних станів;засіб зближення людей;вільне самовираження та самопізнання;позитивні емоції; активна життєва позиція.

Номер слайду 6

Різновиди методів арт-терапії

Номер слайду 7

ІзотерапіяІзотерапія – лікування образотворчим мистецтвом - ліплення, малювання, декоративно-прикладне мистецтво. Завдання ізотерапії:знімає емоційну напругу і дозволить випустити всі негативні емоції на папері; дає можливість налагодити контакт з дитиною і підвищити його комунікабельність;сприяє підвищенню самооцінки дитини;сприяє розвитку уяви.

Номер слайду 8

Ізотерапевничні прийоми у роботі з дітьми з ООПМалювання пальцями, долоньками, на склі, мокрому папері, піпеткою, предметами навколишнього середовища (м'ятим папером, кубиками, губками, зубними щітками, нитками, свічкою);Ліплення, декорування, аплікування.

Номер слайду 9

Кольоротерапія. Кольоротерапія – це дієвий метод психологічного впливу на дитину, який може використовуватися у роботі з дітьми з особливими потребами з педагогічною та лікувальною метою. Колір може допомогти зняти стрес, заспокоїти або активізувати працездатність

Номер слайду 10

Пісочна терапія. Пісочна терапія – це один з методів арт-терапії, який передбачає взаємодію з піском. Він є способом спілкування дитини або дорослого з навколишнім світом і самим собою, а також засобом зняття внутрішньої напруги.

Номер слайду 11

Музикотерапія. Музична терапія для дітей з особливими потребами в інклюзивному середовищі разом із спільною метою та завданнями музичного виховання (освітніми, виховними та розвивальними) спрямована на реалізацію специфічного завдання – корекцію психофізичних порушень дітей, зокрема корекцію їх психоемоційного стану.

Номер слайду 12

Танцювально-рухова терапія. Танцювально-рухова терапія допомагає дитині, яка має певні психофізичні відхилення, позбутися страхів та проблем. У танцювально-руховій терапії дитина вчиться рухатися під музику, цей вид діяльності впорядковує координацію рухів.

Номер слайду 13

Казкотерапія. Використання казкотерапії в роботі з дітьми з особливими потребами, дає можливість розвивати зв’язну мову, активізувати словниковий запас, формувати цілеспрямовану діяльність, корегувати пізнавальні процеси та емоційно-вольову сферу. Казка не лише вчить дитину співчувати, радіти, за інших, а й стимулює розвиток мовленнєвого контакту, сприяє соціалізації дитини серед здорових однолітків.

Номер слайду 14

Лялькотерапія. Лялькотерапія – це розділ арт-терапії, що використовує в якості основного прийому психокорекційного впливу ляльки як проміжний об'єкт взаємодії дитини і дорослого. Ідентифікуючи себе певним чином, дитина в умовній ситуації проєктує свій внутрішній світ і відчуває реальні почуття, які діагностуються, направляються і коректуються психологом.

Номер слайду 15

Практична роботаІзотерапія Метод «Акварель по вологому»Тема: Різдвяно-новорічна кулька

Номер слайду 16

Техніка «Солона акварель»Тема: Чарівна сніжинка

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
4 січня
Переглядів
576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку