Майстер-клас «Форми, методи та прийоми створення сприятливого (позитивного) мікроклімату на уроці: вірші, притчі, тренінги - установки і інше»

Про матеріал
Елементи даного майстер-класу можна застосувати на різних етапах уроку для будь-якого класу.
Перегляд файлу

 

Майстер-клас «Форми, методи та прийоми створення сприятливого (позитивного) мікроклімату на уроці: вірші, притчі, тренінги - установки і інше»

 

Учитель математики Сергєєва Людмила Анатоліївна

 

Хід майстер-класу

 Помахайте рукою. Хто вчився в школі?

 Помахайте рукою. Хто любив ходити до школи?

 Помахайте рукою. Хто пам'ятає, як звали улюбленого вчителя ?

 Я вчитель математики - Л.А. Сергєєва. Пропоную вам повернутися в дитинство.

 Закрийте очі і згадайте свого улюбленого вчителя і його уроки.

 Чого  вас навчали  на уроках? Чи можете Ви пригадати уроки, які розпочиналися чи закінчувалися нестандартно, креативно, творчо, ваші найяскравіші враження (Відповіді: вважати, вирішувати завдання ...).

 Ми з Вами розуміємо, що початковий етап уроку – найменша, але найбільш важлива його частина, адже це не тільки перевірка готовності учнів до сприйняття інформації, це їх психологічне налаштування на досягнення певної мети. «Цей момент повинен пройти так, немовби саме тут, зараз відбувається все найголовніше! Має значення все: щирість учителя і його сердечне тепло, голос і інтонація, посмішка і зовнішній вигляд»

 Оганізація активної участі учнів на уроці є важливою методичною проблемою. Для цього початок уроку має бути динамічним, давати учням заряд енергії, бадьорості. Можна розпочати урок з тренінгу, віршів, епіграфу, або, наприклад, мультфільму.

 

 Пропоную такий тренінг:

УСМІШКА

Якщо посміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнуться небу і сонцю – розійдуться хмари.

Якщо посміхнуться Всесвіту – трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, долонями, очима, серцем.

 

 Або переглянути фрагмент мультфільму «У країні невивчених уроків».

 Такий прийом служить чудовою мотивацією навчання при вивченні нової теми, наприклад «Дроби» в 5 класі.

 Також можна застосовувати епіграфи. Епіграфом можуть стати рядки віршів, висловлювання і афоризми відомих людей на ту чи іншу тему, яка стосується уроку, його змісту. Яким чином працювати з епіграфом? Епіграф може використовуватись як проблемне питання, відповідь на яке учні дають протягом уроку, як заклик на початку уроку, як підсумок в кінці уроку.


Наприклад:

 1. «Людина є дріб. Чисельник -це  порівняно з іншими - переваги людини; знаменник - це оцінка людиною самого себе. Збільшити свого чисельник - свої достоїнства - не у владі людини, але кожен може зменшити свій знаменник - свою думку про самого себе, і цим зменшення наблизитися до досконалості ».

 2. Натхнення потрібно в геометрії, як і в поезії.

 3. «Арифметика і геометрія потрібні кожному воїну». Платон.

 4. У математиці є своя краса і досконалість.

 5. Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить.

 6. Краще розв’язати одну задачу сімома способами, ніж сім задач одним способом.

             7. Пам’ятка «7 я»:

Епіграфом уроку будуть слова:

«Ніколи не говори: «Я – неук»

А завжди кажи: «Я - зірка»

Але кожен з вас повинен пам’ятати:

Я – учень

Я – хочу знати

Я – думаю

Я – вмію

Я – знаю

Я – особистість творча

Я – зірка.»

 Цікавими для створення позитивного мікро клімату є метод використання інтерактивних ігор. Одна з них «Коло дружби». Виконуючи завдання і отримавши правильну відповідь, учні отримують картку зі словом, що стосується вивченої теми. Учні стають колом, тримаючись за руки і використовують свої терміни, складаючи речення.

Дану гру можна застосовувати на будь – якому уроці. І зараз ми в цьому переконаємося.

 

 

Майстер- клас

  Вчитель починає будувати «коло дружби» зі слова «Провідник». Інші приєднуються в коло.

Однією із форм створення позитивного настрою є прислів’я, які пропоную використати, провівши гру.

Один в полі не воїн

За двома зайцями поженешся - жодного не зловиш.

Заблукав у трьох соснах

На всі чотири сторони

П'яте колесо у возі.

Сім разів відміряй - один відріж.

На гору десятеро тягнуть - під гору один зіштовхне

 

В кінці уроку обов’язково необхідно провести рефлексію.

Види рефлексій:

  • Емоційна (сподобалось-несподобалось, цікаво-нудно, було весело-сумно; варіанти проведення – картки зі смайликами, підняття великого пальця в гору, сигнальні картки і навіть – аплодисменти).
  • За змістом і символікою, усна і письмова;
  • За формою діяльності: індивідуальна, групова, фронтальна; можна підібрати вираз, відповідний вашому сприйняттю уроку (чув краєм вуха, ворушив мізками, рахував ворон, натхненно слухав і т.д.);

Одна із форм проведення рефлесії – у формі притчі.

До речі, притчі можна використовувати на різних етапах уроку.

2

Суфійская притча

Три людини тягають цеглини. - Що ти робиш? - запитали першого. – Відбуваю  каторгу, тягаю цеглини. - А що робиш ти? - запитали іншого. - Заробляю гроші. - А що ти робиш? - запитали третього. - Я будую чудовий храм! ..

 Три людини виконують одну і ту ж роботу - вони працюють на будівництві. Думаю, що навіть для дітей будуть очевидні відповіді на наступні питання.

-Чи  з  однаковим настроєм працюють ці люди?

 - Кому з них робота приносить задоволення?

 І зовсім «недитячий» для розуміння питання: - Хто з них здійснює діяльність? Кого ж з будівельників нагадують наші діти, які сідають за парту?  вчителі відповідають)

Бажаю Вам на своїх уроках виховувати творців храму.
 

Дякую за увагу, до нових зустрічей!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку