Даний майстер-клас ознайомить Вас з методом ділової гри як засобом формування життєвих навичок молодших школярів. Я намагалась показати практичну значимість методу. Ви впевнитесь. що формування життєвих навичок засобами ділових ігор сприяє позитивній адаптації, моральному вдосконаленню дитини, усвідомленню нею важливих цінностей, розвитку комунікативності, емпатії та співробітництва.
Майстер-клас «Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор» (Слайд 1).
Підготувала вчитель початкових класів
ЗОШ №3 Покровської міської ради
Тулінова Олена Дмитрівна
(Слайд 2).
«Педагогіка покликана вказувати дітям шляхи,
ставши на які, вони навчаться бути відповідальними ,
розвинуть у собі самостійність і незалежність.»
Клаус В. Фопель
Хід майстер-класу
-Добрий день і в добрий час
Рада я вітати Вас!
Звуть мене Тулінова Олена Дмитрівна, вчитель початкових класів ЗОШ №3 м. Покровська. Я маю намір представити Вашій увазі майстер-клас «Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор»
(Слайд 3).
Мета майстер-класу: демонстрація шляхів формування життєвих навичок засобами ділових ігор.
Завдання МК: ознайомити з методом ділової гри як засобом формування життєвих навичок молодших школярів; показати практичну значимість методу; розвивати навички приймати поінформовані рішення, критично й творчо мислити.
Ідея майстер-класу: формування життєвих навичок засобами ділових ігор сприяє позитивній адаптації, моральному вдосконаленню дитини, усвідомленню нею важливих цінностей, розвитку комунікативності, емпатії та співробітництва.
(Слайд 4).
Теоретична база ґрунтується на засадах таких науковців, як Лихачов Б.Т., Виготський Л.С., Платов В.Я., Трайнев В.А. та ін., які займались розробкою та застосуванням ділових ігор для учнів. Карл Роджерс – засновник теорії самооцінки, А. Солтер – автор теорії і практики асертивності. Проводились дослідження американськими вченими Гордоном Драйденом та Джаненет Вос.
МК представлений у компетентнісному підході.
(Слайд 5).
Технології, які будуть продемонстровані у майстер-класі:
На МК будуть представлені наступні методи і прийоми:
(Слайд 6).
Перед МК ми обєдналися у дві групи. Щоб у нас отрималась продуктивна співпраця я запрошую учасників взяти для участі у МК з собою певні риси характеру. Які саме – давайте подумаємо. Слід підібрати на кожну букву необхідні риси характеру.
У цій вправі працює метод інтроспекції (людина сама шукає, над чим їй працювати)
- Сумлінність
- Працьовитість
- Інтенсивність
- Винахідливість
- Привітність
- Рішучість
- Активність
- Цілеспрямованість
- Яскравість
А що Ви очікуєте від даного майстер-класу?
(Слайд 7).
Вправа «Очікування»
Перед кожним з Вас є фігурки білих голубів - символів миру. Напишіть на них свої очікування: «Від майстер-класу я очікую...».
Цей прийом надає учасникам можливість висловити свої очікування. Застосовуючи його на уроках учні вчаться прогнозувати, визначати головне, коротко висловлювати свою думку.
А тепер озвучимо Ваші очікування та запустимо їх у небо над Україною. Учасники майстер-класу по одному підходять до дошки, зачитують свої очікування та прикріпляють голубів до плакату із зображенням України.
Хай ці голуби сприяють нашій плідній роботі.
(Слайд 8).
А проведемо ми з Вами ділову гру «Приватні підприємства».
За швидкість та правильність обчислень відповідні групи отримують перші «грошові внески».
«Екскурсоводів» прошу вийти й оголосити ці правила. Директори отримують відповідні «грошові внески».
Підведемо підсумки роботи ваших «туристичних агенцій». (Менеджери рахують «гроші», визначається краща фірма, яка отримує додатковий грошовий внесок від «інвестора»). А тепер директору слід розподілити зароблені кошти між всіма працівниками своєї фірми.
( Слайд 10.)
Ось така красива і дивовижна наша українська земля. Але нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми не будемо берегти природу і не будемо про неї дбати.
Формується національна свідомість, сприяє екологічному вихованню.
IV. Рефлексія.
В завершення нашої роботи я хочу почути від Вас свої враження від майстер-класу.
( Слайд 11).
Вправа «Побажання»
V. Підведення підсумків.
Дякую за увагу.( Слайд 12.)