Майстер-клас «Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор»

Про матеріал

Даний майстер-клас ознайомить Вас з методом ділової гри як засобом формування життєвих навичок молодших школярів. Я намагалась показати практичну значимість методу. Ви впевнитесь. що формування життєвих навичок засобами ділових ігор сприяє позитивній адаптації, моральному вдосконаленню дитини, усвідомленню нею важливих цінностей, розвитку комунікативності, емпатії та співробітництва.

Перегляд файлу

Майстер-клас «Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор» (Слайд 1). 

Підготувала вчитель початкових класів

ЗОШ №3 Покровської міської ради

Тулінова Олена Дмитрівна

                                                                                                                    (Слайд 2). 

 «Педагогіка  покликана вказувати дітям шляхи,

ставши на які, вони навчаться бути відповідальними ,

                          розвинуть у собі самостійність і незалежність.»

                                                Клаус В. Фопель

Хід майстер-класу

  1. Організаційний момент. Мотивація.

-Добрий день і в добрий час

           Рада я вітати Вас!

Звуть мене Тулінова Олена Дмитрівна, вчитель початкових класів ЗОШ №3 м. Покровська. Я маю намір представити Вашій увазі майстер-клас «Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор»

(Слайд 3). 

Мета майстер-класу: демонстрація шляхів формування життєвих навичок засобами ділових ігор.

Завдання МК: ознайомити з методом ділової гри як засобом формування життєвих навичок  молодших школярів; показати практичну значимість  методу; розвивати навички приймати поінформовані рішення, критично й творчо мислити.

Ідея майстер-класу: формування життєвих навичок засобами ділових ігор  сприяє позитивній адаптації, моральному вдосконаленню дитини, усвідомленню нею важливих цінностей, розвитку комунікативності,  емпатії та співробітництва.

(Слайд 4). 

Теоретична база ґрунтується на засадах таких науковців, як Лихачов Б.Т., Виготський Л.С., Платов В.Я., Трайнев В.А. та ін., які займались розробкою та застосуванням ділових ігор для учнів. Карл Роджерс – засновник теорії самооцінки, А. Солтер – автор теорії і практики асертивності. Проводились дослідження американськими вченими Гордоном Драйденом та Джаненет Вос.

МК представлений у компетентнісному підході.

(Слайд 5). 

Технології, які будуть продемонстровані у майстер-класі:

  • ігрова технологія навчання;
  • технологія кооперативного навчання; 
  • здоровязберігаюча технологія.

На МК будуть представлені наступні методи і прийоми:

  • метод ділової гри;
  • метод інтроспекції;
  • навчання у дискусії;
  • створення проблемних ситуацій.
  1. Організація учасників.

(Слайд 6). 

Перед МК ми обєдналися у дві групи. Щоб у нас отрималась продуктивна співпраця я запрошую учасників  взяти для участі у МК з собою певні риси характеру. Які саме – давайте подумаємо. Слід підібрати на кожну букву необхідні риси характеру.

 У цій вправі працює метод інтроспекції (людина сама шукає, над чим їй працювати)

- Сумлінність

- Працьовитість

- Інтенсивність

- Винахідливість

- Привітність

- Рішучість

- Активність

- Цілеспрямованість 

- Яскравість

А що Ви очікуєте від даного майстер-класу?

(Слайд 7). 

Вправа «Очікування»

Перед кожним з Вас є фігурки білих голубів - символів миру. Напишіть на них свої очікування: «Від майстер-класу я очікую...».

Цей прийом надає учасникам можливість висловити свої очікування. Застосовуючи його на уроках учні вчаться прогнозувати, визначати головне, коротко висловлювати свою думку.

 А тепер озвучимо Ваші очікування та запустимо їх у небо над Україною. Учасники майстер-класу по одному підходять до дошки, зачитують свої очікування та прикріпляють голубів до плакату із зображенням України.

Хай ці голуби сприяють нашій плідній роботі.

  1. Організація діяльності учасників майстер-класу.

 (Слайд 8). 

А проведемо ми з Вами ділову гру «Приватні підприємства».

  • Які фірми займаються організацією різноманітних подорожей по всій країні та за кордоном? (Туристичні агентства)
  • Отже, ви зараз перетворюєтесь у працівників туристичних агенцій. Кожна компанія має свою назву.( Слайд 9.). Залишилось розподілити обов’язки. Обираємо екскурсоводів, які організовують та проводять екскурсії; менеджера, що контролює роботу екскурсоводів та допомагає їм; директора, який контролює роботу всієї агенції.
  • Формуються  життєві навички прийняття поінформованих рішень, самовизнання.
  •  Тепер наші туристичні фірми готові до роботи, але вам не вистачає коштів на розвиток свого бізнесу. У цьому випадку директори шукають собі інвестора – людину, яка може зробити грошовий внесок у ваше підприємство. Я і буду цим інвестором. У мене є кошти. Я хочу примножити свій капітал, і тому залюбки   робитиму внески у ту фірму, яка буде демонструвати гарну і злагоджену роботу у колективі, швидко і правильно вести розрахунки.
  • Отримайте перше завдання. (директори отримують маршрутні листи) Підрахуйте, скільки часу займе автобусний тур містами України. Врахуйте, що у кожному місті групи затримаються на 10 годин. «Екскурсоводи» виконують усно обчислення, «менеджери» перевіряють та фіксують кінцевий результат у маршрутному листі; «директори» контролюють роботу групи та звітують перед «інвестором» (повертають маршрутні листи).
  • Формуються навички співпраці, взаємодопомоги, відповідальності.

За швидкість та правильність обчислень відповідні групи отримують перші «грошові внески».

  • Друге завдання (директори отримують нові листи – задачі). Підрахувати, скільки всього осіб відправилося у цю подорож. Групи розв’язують поставлені задачі; «менеджери» записують рішення; «директори» контролюють, звітують перед «інвестором».
  • Формуються навички співпраці, ефективного спілкування, взаємодопомоги, відповідальності.
  • Третє завдання. Відправляючи  групу у подорож, екскурсоводам слід провести інструктаж про безпечну поведінку в шляху й поводження на маршруті. Складіть їх, і коротко запишіть.
  • Формуються навички критичного мислення, ефективного спілкування, сприяє соціальному розвитку школярів.

 

«Екскурсоводів» прошу вийти й оголосити ці правила. Директори отримують відповідні «грошові внески».

  • Останнє завдання. Оскільки ваші фірми туристичні, значить всі працівники повинні добре орієнтуватися у пам’ятках по маршруту. Наступні задачі саме про них (роздаються аркуші з задачами).
  • Формуються навички економічного мислення,  ефективного спілкування, співпраці, само визнання, сприяє соціальному розвитку.
  •  «Директори» звітують перед «інвестором» та отримують «гроші» за роботу.

Підведемо підсумки роботи ваших «туристичних агенцій». (Менеджери рахують «гроші», визначається краща фірма, яка отримує додатковий грошовий внесок від «інвестора»). А тепер директору слід розподілити зароблені кошти між всіма працівниками своєї фірми.

  • Формуються навички само визнання, прийняття поінформованих рішень.
  •  За гарну роботу усіх туристичних агенцій від «інвестора» - винагорода: уявна подорож українськими краєвидами (відеоролик).

( Слайд 10.)

  • Це дендрологічний парк «Софіївка». У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини, яка була гречанкою. Вона дуже сумувала за своєю батьківщиною, тому чоловік вирішив  подарувати своїй дружині  диво – сад, який би нагадував їй про батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.

   Ось така красива і дивовижна наша  українська земля. Але нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми не будемо берегти природу і не будемо про неї дбати.

  Формується національна свідомість,  сприяє екологічному вихованню.

IV. Рефлексія.

В завершення нашої роботи я хочу почути від Вас свої враження від майстер-класу. 

 ( Слайд 11).     

Вправа  «Побажання»

  • Перед кожним з Вас лежать долоньки. Візьміть ручки, та запишіть на них свої зауваження та побажання трьома словами. «Калина –тур» записує слова, що відповідають на питання «що?», а «Поїхали з нами» - слова, що відповідають на питання «як?».
  • Ця вправа розвиває життєву навичку висловлювати свою точку зору стосовно очікувань. Рефлексія постійно веде учня до усвідомлення його конкретних способів діяльності; до систематизації, узагальнення їх; відмови від помилкових прийомів і підходів, що в підсумку розвиває його як особистість. 
  • Тепер прошу Вас по-одному вийти до дошки, висловити свої враження і прикріпити долоньки під зображенням нашої країни. Це буде символізувати наше бажання зберегти мир у нашій прекрасній Україні.

V. Підведення підсумків.

  • І так, в результаті нашої з Вами плідної роботи ми бачимо, що у процесі гри в учнів виробляються життєві навички: ефективного спілкування, вміння слухати, впевненість у собі, навички економічного мислення. Захопившись грою, учні не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні; розвивається комунікативність,  емпатія та співробітництво; відбувається соціальний розвиток школярів.

Дякую за увагу.( Слайд 12.)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас “Формування життєвих навичок молодших школярів засобами ділових ігор”Підготувала вчитель початкових класів. ЗОШ №3 м. Покровська Тулінова Олена Дмитрівна

Номер слайду 2

«Педагогіка покликана вказувати дітям шляхи, ставши на які, вони навчаться бути відповідальними, розвинуть у собі самостійність і незалежність.» Клаус В. Фопель

Номер слайду 3

Мета МКІдея МКЗавдання МК

Номер слайду 4

Теоретична база ґрунтується на засадах таких науковців: Лихачов Б. Т. Виготський Л. С. Платов В. Я. Карл Роджерс Гордон Драйден. Джаненет Вос

Номер слайду 5

ТехнологіїМетоди і прийомиігрова технологія технологія кооперативного навчанняздоров’язберігаюча технологіянавчання у дискусіїстворення проблемних ситуаційметод ділової гриметод інтроспекції

Номер слайду 6

Необхідні риси характеру. СПІВПРАЦЯумлінністьрацьовитістьнтенсивністьинахідливістьривітністьішучістьктивністьілеспрямованістьскравість

Номер слайду 7

Вправа «Очікування»Від майстер-класу я очікую...

Номер слайду 8

Приватні підприємства. Туристичні агенції

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Вправа «Побажання»

Номер слайду 12

Дякую за увагу !

zip
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Майстер-класи
НУШ
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку