Майстер – клас «Інтеграція навчальних предметів як засіб формування життєвих та навчальних компетенцій.»

Про матеріал
Інтегрування предметів: української мови, Я досліджую світ, музичного мистецтва Тема: однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення( кома, сполучники). Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід.
Перегляд файлу

 

Майстер – клас «Інтеграція навчальних предметів як засіб формування життєвих та навчальних компетенцій.»

Інтегрування предметів: української мови,  Я досліджую світ, музичного мистецтва

Тема: однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення( кома, сполучники). Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід.

Мета: формувати ключову компетентність, соціальну, проектувати стратегію свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві, створення позитивної мотивації до засвоєння нових знань, вчити учнів виявляти в реченні однорідні члени речення (головні та другорядні); розвиток вміння визначати однорідні члени речення і виконувати навчальні вправи із ними; формувати соціокультурний та естетичний розвиток особистості, виховання гуманної, соціально активної особистості.

Тип уроку: інтегрований         

Обладнання : демонстраційні матеріали, картки для групової роботи

Хід уроку

І. Створення емоційного фону уроку.

1. Привітання.

4 клас радо гостей зустрічає,

Доброго ранку, мирного дня.

Нехай радістю повняться серця.

2. Очікування від уроку. Вправа «Мікрофон» Урок повинен бути: цікавим, навчальним, продуктивним, веселим, загадковим, повчальним, креативним, творчим.

Учні повинні бути: успішні, уважні, зібрані, активні, дисципліновані, активні, вправні, наполегливі, творчі, креативні, тактовні, ввічливі.

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Крісло знайки.

Речення виражає…(закінчену думку)

Речення складається…(із слів)

У реченні слова зв’язуються…(між собою за допомогою запитань та закінчень)

У реченні слова… (пишуться окремо)

Початок речення …(пишеться завжди з великої букви).

Типи речень за метою висловлювання…(розповідні, питальні, спонукальні)

Типи речень за інтонацією…(окличні та неокличні).

У реченні є члени речення…( головні та другорядні)

Головні члени речення …(підмет, присудок)

  1. Тлумачна хвилинка. Робота із словником.

Сім’я – це родина або соціальна група людей, яка складається із людей, які перебувають у шлюбі їхніх дітей або прийомних та інших осіб поєднаних родинними зв’язками з подружжям, кровних родичів.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.  Складання передбачення.

Однорідні члени речення. Головні та другорядні члени речення. Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося, які члени речення називають однорідними. Ви навчитеся визначати їх на письмі та вимовляти з правильною інтонацією. Дізнаєтеся про роль сім’ї в житті кожного.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Хвилинка каліграфії. Інформаційний диктант.

 В реченнях можуть бути однорідні члени речення. Вони близькі за своєю роботою в реченні. Тато, мама, доня, син – це члени сім’ї та однорідні члени речення. Мати і батько – найрідніші, найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя. В народі кажуть: «Хто батьків має, той в добрі зростає».

2. Інтерактивна вправа «Мовна здогадка»

Школа …, …, … учнів. (запрошує, вітає, навчає; однорідні присудки, головні члени речення).

…, …, … школа запрошує щодня малят до навчання. (Маленька, затишна, сучасна; однорідні другорядні члени речення.)

…, ..., …,… піклуються та люблять мене (Мама, тато, бабуся, дідусь - Однорідні головні члени речення, підмети).

3. Вправа «Комплімент». Настуня – ввічлива, добра, охайна, тактовна, розумна, кмітлива дівчинка. Однорідні члени речення (ввічлива, добра, охайна, тактовна, розумна, кмітлива)

V.  Фізкультхвилинка «Добро»

VI. Узагальнення та закріплення вивчених знань.

  1. Робота з деформованим текстом. Робота в групах.

1) Прочитайте речення так, щоб утворився текст.

2) Відшукайте однорідні члени речення. Виконайте вибіркове списування однорідних членів речення та визначте їх роль в реченні.

Прийти, допомогти їм, поговорити з ними, притулитися до їхніх натруджених рук. Із перших днів нашого життя нас завжди опікують тато й мама. І де б ми не були, завжди повинні пам’ятати про свої мамусь і татусів. Вони нам співають колискові, вчать ходити, вимовляти перші слова, взувати черевики, застібати ґудзики. А батько - до господарства і спритності. Кожній нашій перемозі батьки безмежно радіють. Мати привчає нас до роботи та охайності.

(Із перших днів нашого життя нас завжди опікують тато й мама. Вони нам співають колискові, вчать ходити, вимовляти перші слова, взувати черевики, застібати ґудзики. Кожній нашій перемозі батьки безмежно радіють. Мати привчає нас до роботи та охайності. А батько - до господарства і спритності. І де б ми не були, завжди повинні пам’ятати про свої мамусь і татусів. Прийти, допомогти їм, поговорити з ними, притулитися до їхніх натруджених рук.)

Тато й мама – однорідні головні члени речення, підмети; співають, вчать ходити, вимовляти, взувати , застібати - однорідні головні члени речення, присудки; роботи та охайності – однорідні другорядні члени речення; господарства і спритності – однорідні другорядні члени речення; були, повинні пам’ятати - однорідні головні члени речення; мамусь і татусів - другорядні члени речення; прийти, допомогти, поговорити, притулитися - однорідні головні члени речення.

  1. Робота з фотогалереєю 4 класу «Моя сім’я – це… (тато, мама, …; рідні, близькі, дорогі люди).
  2. Зупинка «Музична»  Моя родина.
  3. Вправа «Блискавка»

Хто?, хто?, хто?, хто? що роблять? де?.(Мама, тато, сестра та братик працюють у саду)

Хто? що роблять?, що роблять? що?. (Учні пізнають, вивчають інформацію.)

  1. Вправа «Карусель» вивчення правила про однорідні члени речення.

(Розставлені стільці для учнів у два кола. Учні, що сидять  у внутрішньому колі, спиною до кола, не рухаються, а зовнішнє коло обличчям до кола рухаються і розповідають правило. Отже, навчаючи, вчуся).

  1. Вправа «Інтерв’ю»  Дати інтерв’ю журналу «Юні мовознавці»

про однорідні члени речення.

  1. Вправа «Сенкан».

1 рядок - слово, яке позначає тему (іменник).

2 рядок – це опис теми, який складається із 2 слів (2 прикметників).

3 рядок – визначає дію, пов’язану з темою; складається із 3 слів (дієслів).

4 рядок є фразою, яка складається із 4 слів і виражає ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5 рядок – слово – асоціація до теми, синонім до першого слова.

Сім’я

рідна, дорога

плекає, турбується, піклується

Рідний причал-дарує добро.

Оберіг

  1. Зупинка «Мовна» відшукати в «Сенкані» однорідні члени речення, визначити їх роль в реченні. (Рідна, дорога - однорідні другорядні члени речення; плекає, турбується, піклується - однорідні головні члени речення).

VII. Хвилинка рефлексії. А зараз відпочинемо і пофантазуємо. Розв’яжіть вираз. Використовуємо членів родини.

 Іменник + прикметник + прикметник  = смішно

(Мама вередлива, зелена; тато маленький, рожевий; бабуся пекуча, солона; )

  1. Робота над презентацією. «Гарна родина – міцна країна»
  2.  Зупинка «Мовна». Виконайте завдання від пустотливого осіннього вітерця, що викинув літери із рядків поезії. Впізнайте автора.

* м*н* в с*м'*  в*л*к*й,

В с*м'* в*льн*й, н*в*й

Н* з*б*дьт* п*м'*н*т*

Н*зл*м т*х*м сл*в*м.

 

І мене в сім'ї великій,

В сім'ї вольній, новій

Не забудьте пом'янути

Незлим тихим словом.

VIII. Орфоепічна хвилинка. Повторення голосних звуків та букв, що позначають голосні звуки.

IX. Підсумок уроку. Очікування від уроку.

Знаю … (що однорідні члени речення відповідають на одне питання, відносяться до одного члена речення).

Вмію …(визначати однорідні члени речення)

Ціную…(родину та сімейні стосунки).

X.  Домашнє завдання. Твір – есе «Моя родина – це надійний оберіг»; вивчити правила про однорідні члени речення.

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку