Майстер-клас
Корекційне заняття
Робота з текстом. (Слабочуюча дитина)
Мета: розвивати слухове сприймання на матеріалі слів, словосполучень, речень; розпізнавати та відтворювати речення у тексті «Зима в лісі»; коригувати вимову, збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес, любов до тварин
Обладнання: малюнки, текст «Зима в лісі»
План роботи з текстом
1) Попередньо проводиться словникова робота (однокорінні слова, словосполучення, фразеологічні звороти) бажано з опорою на малюнки, текст.
2) Прослуховування тексту в цілому.
3) Первинний переказ (вчитель з’ясовує, що учень сприйняв: весь сюжет, окремі речення, окремі словосполучення, окремі слова.
4) Повторення тексту по реченнях ( з опорою на малюнки, з опорою на текст; в цей час увага приділяється інтонуванню, словесному та логічному наголосу, паузам при розділових знаках тощо).
5) Робота з деформованим текстом:
а) Текст розрізаний по реченнях на смужки. Учень слухає, вибирає певну смужку з реченням. Викладає, підбирає малюнок.
б) Текст знаходиться перед учнем.
Вчитель читає речення вроздріб учень знаходить і читає речення.
6) Розрізнення словосполучень з опорою чи без опори на текст.
7) Розрізнення слів та форм слова (зміна закінчення, зміна префікса, суфікса, перехід від однієї до іншої частини мови тощо).
Хід заняття
І. Організаційний момент. Ігровий момент
- Добрий день!
(Добрий день)
- Як ти чуєш?
(Я чую добре.)
- Який у тебе настрій?
(У мене веселий настрій)
Сьогодні, я йшла до школи і зустріла в парку білочку. Вона передала для тебе завдання. Якщо ти їх виконаєш, то отримаєш подарунок від Білочки. Хочеш отримати подарунок від Білочки? (Так.) Ось перелік завдань, які ти повинна виконати.
Завдання
ІІ. Робота над текстом
1.Словникова робота
1. Дупло. Дупло білочки.
2. Барліг. Ведмідь спить у барлозі.
3. Гніздо їжака.
4. Жолуді. Жолуді ростуть на дубі.
2.Слухання тексту
Зима в лісі
Прийшла зима. Лісові звірі уже приготувалися до зими. Білочка запаслася грибами, горіхами, жолудями. Вона їх сховала у дуплі. Їжачок восени багато їв. Він ловив мишей, жаб, жуків. Потім їжачок зробив тепле гніздо із сухого листя. І зараз він спить у своєму гнізді. Ведмідь восени теж багато їв ягід, грибів, горіхів, меду. А взимку він спить у барлозі і нічого не їсть.
3. Первинний переказ
- Що ти почула?
- Яка прийшла пора року?
- Які звірі підготувалися до зими?
- Чим запаслася білочка?
- Де сховала свої запаси білочка?
- Що зробив собі їжачок?
- Що робить взимку ведмідь?
- Де спить ведмідь?
4. Повторення тексту по реченнях (за екраном)
Робота з розрізаними реченнями. Вчитель читає речення, учень знаходить речення, повторює його і підбирає малюнок.
5. Робота з деформованим текстом
А) Розташуй речення у правильній послідовності
Б) Розташуй малюнки у правильній послідовності
В) Виправ помилки.
1. Прийшла весна. (зима)
2.Усі риби (звірі) уже підготувалися до зими.
3. Сорока (білочка) запаслася грибами, горіхами.
4. Їжачок їв мед, гриби (мишей, жаб, жуків).
6. Завдання «Продовж речення та виправ помилку на малюнку»
1. Їжак спить у ….
2. Ведмідь спить у …
3. Білка спить у …
7. Завдання «Хто що їсть»
Я буду називати їжу, а ти хто її їсть.
Наприклад, жук. А ти говориш, їжак їсть жуків.
Мед.
Миш.
Ягода.
Горіх.
Жолудь.
Жаба.
Гриб.
ІІІ. Підсумок
Ти, молодець. Працювала гарно, старалася. І білочка передала тобі гостинець.