Корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення на тему: "Уточнення артикуляції та вимови звука «О». Вживання слів-назв предметів в однині та множині"

Про матеріал
Тема. Уточнення артикуляції та вимови звука «О». Вживання слів-назв предметів в однині та множині. Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про пору року «Осінь». Поповнювати словниковий запас здобувачів освіти словами, які називають явища та основні ознаки природи восени. Удосконалювати вміння правильно артикулювати та вимовляти звук «О», позначати його відповідною літерою. Учити утворювати слова-назви предметів у множині від слів-назв предметів у однині. Сприяти розвитку мовленнєвого дихання, фонематичного слуху, навичок звуконаслідування, відчуття ритму мовлення; уваги, пам’яті. Коригувати недоліки зв’язного мовлення здобувачів освіти. Виховувати любов та бережливе ставлення до живої природи.
Перегляд файлу

Тема.  Уточнення артикуляції та вимови звука «О».  Вживання слів-назв предметів

            в однині та множині.

Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про пору року «Осінь».

Поповнювати словниковий запас здобувачів освіти  словами, які називають

явища та  основні  ознаки природи восени.

Удосконалювати вміння правильно артикулювати та вимовляти звук «О»,

позначати його відповідною літерою.

Учити утворювати слова-назви предметів у множині від слів-назв предметів

у  однині.

Сприяти розвитку мовленнєвого дихання, фонематичного слуху, навичок

звуконаслідування, відчуття ритму мовлення; уваги, пам’яті.

Коригувати недоліки звязного мовлення здобувачів освіти.

Виховувати любов та бережливе ставлення до живої природи.

 

Обладнання: лісова гостя «Білочка з кошиком»(картинка),

                        горішки для завдань (картинки), волоські горіхи, шишки,

                        ваза з осінніми листочками, коробочки з квасолькою;

                        картки з малюнками  на знаходження у словах звуку «О»;

                        сюжетний малюнок для опису  основних ознак осені;

                        люстерка, картинки для мовленнєвої зарядки «Весела гусінь»,

                        завдання  на індивідуальних картках.

                                       

Хід  заняття

І. Організаційна частина

  • Привітання  для гостей.

- Діти, сьогодні до нас на заняття завітали гості.

Привітаймо їх.

Доброго дня! Усіх Вас вітаєм!

Доброго дня усім Вам бажаєм!

Здоров'я міцного, щастя без краю.

Усього найкращого щиро бажаєм.

  •  Коли гості вдома – це свято.

Тож проведемо заняття так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.

  • Організація класу.

Тепер до праці. Пригадаймо наш девіз:

Говори не поспішай,

чітко звуки вимовляй.

 

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-Діти, а чи не помітили ви щось дивне у нашому класі? (розсипані горішки)

Стукіт у двері (Білочка)

  • У білочки в лапках лист. (Зачитую його дітям).
  • Доброго дня, любі діти! Я дуже засмучена, тому що стрибала по деревах і розсипала усі свої горішки, які я припасла на зиму…

Чи не допоможете мені їх зібрати???

Але покласти одну гілочку з горішками до кошика щоразу можна буде лише тоді, якщо виконаєте чергове завдання від логопеда.

-Ну що, діти, допоможемо Білочці? (Так)

Тоді розпочнемо!

 

 ІІІ. Основна частина

1.Дихальна гімнастика «Листопад» .

- Діти, в яку пору року запрошують нас ці листочки? (в осінь)

- А вітерцем-пустунцем хочете бути?

Тож зараз ми з вами  виконаємо дихальну гімнастику "Листопад".

  • Візьміть листочки і подуйте на них спочатку тихенько, потім сильніше, ще сильніше.

А листочки закружляли – враз метеликами стали.

  • Перше завдання виконали, а це значить, що хтось з вас може покласти Білочці у кошик горіхову гілочку!

2. Відгадування загадок

Щоб красиво розмовляти

Треба все  про ротик знати

І вже зараз  для початку

Відгадаємо загадку.

  • Що за пані ходить гаєм

          І дерева роздягає? (Осінь)

  • Прийшла дівчина до хати,

         Узялась хазяйнувати:

          Вправно скриню відімкнула

          В жовту свитку ліс вдягнула…???   (Осінь)

-Відгадавши загадки, ви вже мабуть здогадались, що ми сьогодні завітаємо у гості   до осені.

Візьміть в руки горішок. Я буду зачитувати вам віршик, а ви в такт вірша пальчиками перекочуйте горішок по долоньці.

Здрастуй, осінь! Здрастуй осінь!

Добре як, що ти прийшла!

Запитати тебе хочем:

Що в дарунок принесла?

- А тепер візьміть в руки шишку. Помасажуйте долоньки. Ми з вами виконали пальчикову гімнастику. Можемо покласти наступний горішок.

       3. Бесіда-гра «Пора року -  осінь». (За сюжетним малюнком).      

-Подивіться на малюнок і згадайте, що відбувається в цей час в природі?

Пограємо в гру. Я буду читати речення, а ви додаєте те слово, якого не вистачатиме. Але замість того, щоб сказати слово, ви його спробуєте показати. Готові? Вперед!

Осінь. В золотистий колір вона пофарбувала... (дерева та травичку). Вітер зриває з дерев … (листочки). Сонечко світить та вже не…  (гріє). Ночі вже стали довші, а дні ... (коротші).  Відлітають у теплі краї...(птахи). Небо вже не блакитне, а … (сіре)…. Часто ідуть... (дощі).

-А які осінні місяці ви знаєте? Давайте назвемо їх по порядку.

(Вересень, жовтень, листопад)

C:\Users\User\Desktop\малюнки до уроку\image014_125.jpg

І з цим завданням ви гарно впоралися, а, отже, час покласти ще одну горіхову гілочку до кошика!

-Діти, давайте хором вимовимо слово "осінь". Який перший звук у цьому слові? (Звук [о]). Щоб правильно вимовляти цей звук  зробимо декілька вправ для язичка.

4. Артикуляційна гімнастика «Весела гусінь»

- Якщо хочеш гарно розмовляти,

Треба вміти чітко промовляти

Звуки виразно  і красиво,

Щоб було всім зрозуміло.

  • Зараз ми  вами виконаємо артикуляційну гімнастику "Весела гусінь".

Я показуватиму вам малюнки-підказки, а ви користуючись індивідуальним люстерком, виконаєте артикуляційні вправи.

(Парканчик, лопатка, голочка, годинник, гойдалка, чистимо зубки, маляр, чашечка, смачне варення, конячка, індик).

C:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\sjU71lvXYjc.jpgC:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\3BCBjAQBP40.jpg

C:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\RSiRaBo7KjQ.jpgC:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\B9CQSEUSPYU.jpg

 

             

C:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\So9NlNDe_so.jpgC:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\g1ayTpP7KKc.jpg

C:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\uYNzcDqNwog.jpgC:\Users\User\Desktop\все по роботі\ДИДАКТ. МАТЕРІАЛИ\артикуляційні вправи\арт.гімн. Гусениця\5IE_UrCwv7k.jpg

-І з цим завданням ви гарно впоралися, а, отже, час покласти ще одну горіхову гілочку до кошика!

5. Звук та буква «О».

-Діти, давайте хором вимовимо слово «осінь». Який перший звук у цьому слові?

(Звук [о]).

  • Давайте розкажемо все про нього.

(Голосний, його можна проспівати, повітря через рот проходить без перешкод, губи у формі овалу).

А чим відрізняються звуки від букв?

       (Звуки ми чуємо і говоримо,

а букви бачимо і пишемо)

- А на що схожа буква "О"?

(на люстерко, бублик, жолудь, кульку).

- Давайте намалюємо букву "О" в повітрі.

- Обведіть її пальчиком на папері.

- Знайдіть букву "О", яка сховалась в малюнках. Домалюйте цю букву по крапках.

- Знайдіть букву "О" в словах. Підкресліть її олівцем. (Завдання на картках).

-А тепер відкрийте коробочки, які стоять у вас на партах. Що ви в них побачили? (Квасольку).

- З цих квасолинок викладіть на парті велику та маленьку букви «О о», на кожну викладену квасолинку промовляємо звук «О».

(Завдання виконано, кладемо горішок).

6. Логоритмічна хвилинка «Ми у лісі восени»

Ми у лісі восени (звичайна ходьба)

Цілий день гуляємо       (звичайна ходьба)

Збираємо листочки,       (нахили тулуба вліво-вправо)

Збираємо грибочки.         (нахили тулуба вперед і назад,у вихідне положення) 

Ідемо на носочках,  ( ходьба на носочках)

Стрибаєм по горбках!       (стрибки на місці)

Та ось дерева стали (зводимо-розводимо руки вгору-вниз)

На нашому шляху,  (зводимо-розводимо руки вгору-вниз)

Нам треба їх оббігти   (біг на місці)

Усі-усі в ліску!!!!....  (біг на місці)

(Завдання виконано, кладемо горіхову гілочку).

7. Гра «Знайди картинку зі звуком «О»

На дошці стоять у рядок картинки, діти по черзі виходять і обирають картинку у назві якої є звук «О».

(Оса, гриб, горіх, кіт, огірок, ялинка, кошик, осінь, яблуко, груша, сова, сом, відро.)

(Завдання виконано, кладемо горіхову гілочку до кошика).

8. Гра «Один – багато»

А зараз я пропоную пограти  в гру "Один - багато"

Я кидаю вам м'ячика  і говорю слово в однині (називаю один предмет), а ви  повертаєте мені м'ячика і говорите слово в множині (багато предметів).

кошик – кошики

листок – листочки

опеньок – опеньки

дерево – дерева.          

Завдання виконано, час покласти до кошика наступний горішок.

   ІV. Підсумок заняття          

  • Ось і підійшло наше заняття до кінця.

Що найбільше сподобалось вам  у ньому?

Що хотіли б повторити на наступних заняттях?

  • Так, діти, ви добре працювали на занятті й усі молодці!

Наша лісова гостя, Білочка, дуже вам вдячна за допомогу і хоче пригостити  усіх лісовими готинцями.

  • А зараз підніміться і промовимо чистомовку:

Ок – ок – ок  - покликав нас дзвінок.

Ову – ову – ову – у подорож казкову.

Ло – ло – ло – щоб чистим мовлення було.

Ок – ок – ок – закінчився наш урок.                       

          

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
9 березня 2020
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку