19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Космічні мандри (конспект заняття з образотворчого мистецтва)

Про матеріал
Основний рівень, 1 рік навчання Розділ «Основи композиції» Теоретична частина. Основи композиції. Логічна будова просторового зображення. Кольорознавство. Сполучення кольорів. Практична частина. Малювання по пам ́яті на основі спостережень на тему: «Космічні мандри».
Перегляд файлу

Тема заняття: Космічні мандри

Основний рівень, 1 рік навчання

 

Розділ «Основи композиції»

 

Теоретична частина. Основи композиції. Логічна будова просторового

зображення. Кольорознавство. Сполучення кольорів.

 

Практична частина. Малювання по пам ́яті на основі спостережень на

тему: «Космічні мандри».

 

Мета заняття:

Навчальна: закріплювання поняття про композицію, надавання учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині; формувати образне, логічне,просторове мислення, формування цілеспрямованого сприймання оточуючого предметного середовища; вміння порівнювати (виявляти подібність і відмінність) предмети і явища, визначати головне в художніх образах творів мистецтва й у навколишньому світі; здатності аналізувати реальні предмети і явища й синтезувати їх в художньому образі на базі узагальнення суттєвих ознак, встановлення логічних зв'язків;  Формувати цілісний художній образ неба та його мешканців, основу розуміння  єдності землі та неба; вправляти у розрізненні кольору, форми, просторових характеристик об’єктів Космосу.

Розвиваюча: розвивати вміння розмічати деталі за шаблоном; удосконалювати здатність до до художньої діяльності – зображення предметів та геометричних фігур; продовжувати розвивати творчу уяву, комбінаторні здібності, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон,продовжувати формувати вміння аналізувати, навчити міркувати; виховувати в учнів уважність стимулювати розвиток допитливості; уміння розрізняти і визначати форму, фактуру, забарвлення, просторове розташування предметів у дійсності й в творах мистецтва; розвиток емоційної та словесно-логічної пам’яті

Виховна: виховання акуратності, наполегливості; надання дитині реальної можливості вигадувати, експериментувати, виявляти творчу ініціативу; виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; виховувати спостережливість, здатність до естетичного осмислення та відтворення власних творчих ідей,

 

Тип заняття: комбіноване.

Вид заняття: тематичне малювання.

Форма заняття: групова. 

Оснащення:навчальні плакати, фотографії, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи, що зображують глибоку перспективу, матеріали для демонстрації послідовності і техніки виконання роботи.

Обладнання: презентація в електронному вигляді, комп’ютер, телевізор;

Матеріали та інструменти: папір для малювання, акварель, гуаш, палітра, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

 

Хід заняття

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності вихованців до заняття.

- Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож.

- Космос зберігає багато таємниць і загадок. А щоб він ними поділився, пропоную промовити космічне привітання:

КОСМІЧНЕ ПРИВІТАННЯ

Раз, два, три, чотири, п’ять

Почнемо космос вивчать.

В небі сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо –

Дружно в космос летимо !

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліц-опитування «Що я знаю про Сонце?»

- Де знаходься Сонце ?

- Якої воно форми?

- Коли ми бачимо сонячне світло?

- Кому дарує Сонце свої промені?

- Що таке Сонце?

 

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Гра «Добре чи погано бути космонавтом?»

- Космонавтом бути добре – можна на ракеті літати.

- Ні, погано – потрібно дуже багато вчитися.

- Добре, коли багато знаєш про космос.

- Погано , в космосі дуже холодно.

- Добре бути космонавтом, можна по Місяцю походити.

- Погано, далеко від дому.

- Добре, можна плавати в повітрі під час невагомості…

 

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Історія про космос.

З глибокої давнини люди мріяли літати, як птахи. Спочатку вони піднімалися в небо на повітряних кулях, пізніше на літаках. Але люди продовжували мріяти про космічному просторі. На початку люди вирішили перевірити безпеку польотів на собаках. Вибрали не породистих собак, а дворняжок, так як вони витривалі, невибагливі і тямущі.

У 1960 році 19 серпня стартував космічний корабель «Схід» з собаками Білкою і Стрілкою. Вони перебували в космосі майже добу (22 години) і благополучно приземлилися. Потім політ у космос здійснив перший космонавт -  Юрій Олексійович Гагарін.

Перший у світі космонавт Юрій Олексійович Гагарін 12 квітня 1961р. на космічному кораблі ’’Схід’’облетів нашу землю за 1годину 48 хвилин. А наш український космонавт, Леонід Костянтинович Каденюк, 19 листопада 1997 року, на космічному кораблі ’’STS -87’’ ’’Колумбія’’, разом з американськими астронавтами виконував поставлені завдання. Він знаходився у космосі 15 діб, 16 годин.

Давайте на простому прикладі подивимося, як летить ракета (надувається повітряна кулька і потім відпускається). Коли повітря закінчиться - кулька впаде. Наш м'яч летів, як ракета, поки в ньому було повітря. За таким же принципом летить ракета, тільки у неї не повітря, а що...? (пальне). При горінні пальне перетворюється в газ і виривається назад полум'ям (педагог показує картинку).

 

– Космонавт…Як ви вважаєте, це – мрія, захоплення чи щось важливіше?(Відповіді дітей).

Які якості необхідні, щоб бути космонавтом?

– Відмінне здоров’я

– Мрія

– Добре навчатись

– Вміння досягти цілі

– Бути сильним

– Хоробрим

– Фізично підготовленим

– Дисциплінованим

– Уважним

– Розумним

– Організованим

– Вихованим

– Стриманим

– Кмітливим

– Позитивним

– Наполегливим

Краса художнього твору багато в чому залежить від його гармонійної будови. Ми не зможемо сприймати твір закінченим, якщо його частини візуально не будуть врівноваженими. Встановлення рівноваги в художньому творі залежить від розподілу мас композицій відносно її центра. Врівноважена композиція викликає відчуття спокою, впевненості, стійкості.

Завжди врівноваженою є симетрична композиція адже вона згуртована навколо центра симетрії чи по обидва боки від осі симетрії. Проте рівновага досягається  і в асиметричній композиції: за рахунок врівноваження між собою частин зображення за розмірами, конфігурацією, кольором, тоном. Роздивись, як композиційна рівновага досягнута в картині завдяки взаємодоповнюючому розміщенню світлих і темних плям. Для побудови гармонійної композиції необхідною умовою є також досягнення цілісності – такого взаємного підпорядкування та неподільності всіх її складових елементів, коли ні додавати, ні вилучити з композиції вже нічого не можна.

У живописі для передання простору застосовують повітряну перспективу. За її законами з відділенням кольори втрачають яскравість і насиченість , чіткість обрисів предметів втрачається.

  Порівняйте яскравість кольорів і чіткість предметів на передньому і дальньому планах. На малюнках ви бачите репродукції космічних фантазій.

Картинки по запросу М.Рерих. Гуру – Гурі - Дхар

М.Рерих. Гуру – Гурі – Дхар

Роздивиться  багатство кольорів  у  абстрактній  композиції  в роботі  х-ка   В.Кандинського «Композиція 304». Художник  може  передати  певний настрій  у  картині  за  допомогою  контрастних  кольорів: червоного  і зеленого,  синього  й  оранжевого,  фіолетового  і  жовтого,  та  різноманітних  поєднань  їх  відтінків.  Гармонійне   поєднання  цих  кольорів  у  художніх  творах  створює  контрастний  колорит  картини.

Картинки по запросу В.Кандинський «Композиція 304».

 

Показ композиційних варіантів

  • Діти, я зараз вам покажу, які сюжети можна підібрати до цієї теми та як саме можна розмістити себе.
  • Як ви гадаєте, що повинно бути в центрі малюнку?(основне)
  • Чому?(бо центральним зображенням є зазвичай найважливіше і на нього звертають увагу в першу чергу)
  • Яку площу ви повинні займати на малюнку? (щоб повністю помістився на малюнку,але не бут замалим)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Керівник гуртка разом із дітьми починає «подорож»: «Ми прилетіли на космодром. Швидше сідайте в космічні шатли. Пристебніться. Починаємо політ».

 Під час зльоту відчуваємо незначне струшування (підстрибуємо).

 Шатли почало хитати (нахили тіла).

 Тепер ми відчуваємо невагомість (обертання тулубом без відриву нижньої частини від стільця).

 Атака астероїдів (уникаємо їх, нахиляючись назад, уперед, праворуч, ліворуч).

 Небезпека знизу (підняття стегон).

 Космічні щупальця неземної істоти намагаються обплутати то праву, то ліву ногу (почергове піднімання ніг).

 Втеча від погоні (робота обох рук).

 

5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

  • Ми будемо малювати всі на одну тему.
  • Але ситуації можуть бути різними. Якими саме?
  • Як ви бачите себе у Космосі?( бачить себе по різному. Хтось може бути поруч із ракетою, а хтось може бути поруч з інопланетяном)

А тепер уявіть, на яких космічних кораблях ви летіли. Намалюймо їх!

 

6. ІНСТРУКТАЖ

Педагог роздає дітям заготівки геометричних фігур, зображених на альбомних аркушах, діти відбирають собі по дві фігури.

 

  1. Оберіть для своєї роботи положення аркуша – горизонтальний чи вертикальний.
  2. Намалюйте планети у формі кола різного діаметру (можна використовувати шаблони).
  3. На аркуші обведіть заготовку геометричної фігури – це буде космічний корабель. Зверни увагу, чим далі перебуває предмет, тим вище він зображується, і навпаки, найближчий до глядача предмет розміщений на картині найнижче.
  4. Домалюйте фігурам деталі за допомогою простого олівця. 
  5. Розфарбуйте фон аквареллю (холодні кольори), а планети, космічні кораблі – гуашшю, домалюйте на роботі далекі зорі. ( Потрібно звернути увагу, що на малюнку виділено головне за допомогою теплих і холодних кольорів)
  6. Опишіть свої роботи й дайте їм назви.

 

- Давайте пригадаємо, як користуватися фарбами.

1.  Не можна знімати зайву фарбу для цього є ганчірочка.

2.  Не можна змішувати різні фарби прямо у чашечках. Від цього фарби псуються і втрачають свій колір. Щоб змішувати фарби, є палітра.

3.  Води не бійся: частіше мий пензлика.

По роботі вимий пензлика, витри його ганчіркою. Вимий палітру і банку для води.

 

6. РЕФЛЕКСІЯ. 

Вправа «Я – ЗЕМЛЯ» (вправа на розвиток емпатії)

Уявіть себе планетою Земля й дайте відповіді на питання.

  • Хто ти ?
  • Яка ти ?
  • Що тобі подобається ?
  • Що ти любиш ?
  • З ким дружиш ?
  • Чого хочеш ?

 

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ

- Сьогодні ми з вами багато довідалися про космос. Але наш Всесвіт зберігає ще багато загадок, які потрібно розгадати.

 

  1. Підбиття підсумків (загальна оцінка заняття, перегляд  робіт).
  2. Визначення завдання для підготовки до наступного заняття.
  3. Проголошення заняття завершеним.

ФОТОЗВІТ

 

D:\фото\лмбдют\2017\20171116_125246.jpg

 

D:\фото\лмбдют\2017\20171116_125254.jpg

 

 

 

 

D:\фото\лмбдют\2017\20180117_134730.jpg

docx
Додано
3 квітня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку