Майстер-клас на тему "Ігри строкаті в сенсорній кімнаті"

Про матеріал
Подання та поширення досвіду роботи в області сенсомоторного розвитку дітей дошкільного віку. Побудова, створення результату діяльності всіх учасників майстер-класу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: подання та поширення досвіду роботи в області сенсомоторного розвитку дітей дошкільного віку. Побудова, створення результату діяльності всіх учасників майстер-класу.

Завдання:

  • Показати свій практичний досвід шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності з сенсомоторного розвитку дітей дошкільного віку;
  • Познайомити з іграми і вправами спрямованими на формування сенсорних еталонів та розвитку загальної моторики дошкільників
  • Спільно відпрацювати застосування методичних підходів і прийомів в діяльнісно - імітаційному режимі.

Хід майстер – класу

  1. Вступ

Я думаю, зі мною погодиться кожен, що теперішні діти суттєво відрізняються від своїх однолітків минулих часів. Вони більш активні, більш непосидючі і по-іншому сприймають і засвоюють інформацію. Навіть засоби отримання досвіду з’являються інші: інтерактивні іграшки, гаджети, інтернет – звичні і цікавіші малюкам. І сучасному педагогу доводиться «ламати голову», щоб вмотивувати дитину до навчальної діяльності, пізнання, простої гри чи навіть просто всадити її і зайняти чимось.

Пам’ятаємо, що для того, щоб дитина розвивалася нормально, потрібно звертати увагу не тільки на інтелект, мовлення і поведінку дитини, а й на сформованість сенсорних систем та моторний розвиток. Саме сенсомоторний розвиток стоїть в основі навчання дитини. Відчуття від аналізаторів дають людині інформацію про фізичний стан її тіла та навколишнє середовище. Мозок в такому випадку виступає своєрідним комп’ютером, що допомагає органам чуття розпізнати інформацію, яка надходить до нього, а від так зрозуміти: чого потребує його тіло і віддати команду для правильної відповіді-дії.  А якщо якийсь елемент вданому ланцюжку не спрацьовує? Або спрацьовує із запізненням? Тоді ми помічаємо у дитини незграбність в рухах, нездатність втримати рівновагу, неспроможність сконцентрувати увагу і дослухати просто вказівку дорослого, не кажучи вже про розуміння цієї вказівки. Які ж індикатори для педагога свідчать про порушення сенсомоторного характеру? На що повинен звернути увагу дорослий, взаємодіючи з дітьми протягом дня? Давайте розбиратись.

  1. Чек-лист для вихователів

Ось на що слід звернути увагу при виконанні режимних моментів:

Культурно-гігієнічні навички:

  • Розрізнення понять «хлопчик» - «дівчинка»
  • Самостійність піднімання та сходження сходами (чи тримається за поручні, чи спускається з переміною ніг)
  • Користування туалетом
  • Миття і витирання рук

Одягання:

  • Чи знає свій одяг
  • Самостійність одягання-роздягання
  • Вміння користуватись застібками (ґудзики, блискавка, шнурки)

Сервірування столу, споживання їжі

  • Сортування вилок-ложок, чайних і столових ложок, розрізнення глибоких і мілких тарілок
  • Самостійність в споживанні їжі
  • Тримання столових приборів
  • Пиття з чашки
  • Розгортання цукерки, відкручування-закручування пляшечки
  • Вміння віднести чашку (склянку) з водою

На заняттях:

  • Наявність-відсутність вказівного жесту
  • Зосередженість погляду (чи дивиться в обличчя)
  • Тримання олівця, ручки
  • Користування ножицями
  • Складання листка паперу навпіл
  • Малювання кола, лінії, яка поєднує дві крапки

Ігрова діяльність:

  • Межі майданчика
  • Вміння ходити по прямій лінії, стрибки на 1, на 2 ногах, зістрибування
  • Рівновага на 1 нозі
  • Кидання-ловіння м'яча
  • Сидіння навпочипки, піднімання предмета, присів навпочипки
  1. Індикатори для спеціаліста: чи є у дитини порушення сенсорного характеру
  • Часто засмучується і впадає у стрес під час виконання щоденних завдань
  • Труднощі у навчанні або соціальних ситуаціях
  • Труднощі з непередбачуваними змінами
  • Розлади уваги
  • Труднощі в ігровій діяльності та навичках самообслуговування

Дані проблеми негативно впливають на успішність в житті або навчальному закладі.

  1. Ігротека:

Гра «Кольорова доріжка»

 

Мета: закріплення вивчених сенсорних еталонів, розвиток зорово-моторної координації,  відчуття сили

Матеріал: кольорові кульки, кольорові прямокутники, скотч

 

Хід гри:

Дитині потрібно прикріпити кольорові кульки до липкої стрічки в заданому порядку, який підказує доріжка з кольорових прямокутників.

 

Гра «Кулачок – долоня»

 

Мета: розвиток почуття ритму, опанування елементарними ритмічними структурами, формування вміння послідовності виконання рухів, розвиток реакції, координації рухів, загальної рухової координації,  стійкості, концентрації, розподілу уваги, швидке переключення уваги, покращення довільної уваги

Матеріал: фішки-орієнтири: паперові кружечки, долоньки

 

Хід гри:

Дитина відстукує викладену з фішок доріжку, переключаючи рухи: кулак, долоня

 

Гра «Збери кульки»

 

Мета: розвиток відчуття руху (напрямок, точність, координація співдружніх рухів в тілі, спритність); розвиток реакції, координації рухів, загальної рухової координації;

розвиток  стійкості, концентрації, розподілу уваги, швидке переключення уваги, покращення довільної уваги

Матеріал: пластикові скляночки на паличках, обручі, кольорові кульки, кошики

 

Хід гри:

Діти розбиваються на пари. Підштовхуючи кульку один до одного, мають загнати кульку в скляночку і, закривши її іншою склянкою, рухаючись одночасно, перемістити кульку в кошик.

Гра «Вправні пальчики»

 

Мета: розвиток відчуття рівноваги, чуття власного тіла, реакції, координації рухів

покращення зорово-моторної координації; поліпшення координації дрібних рухів пальців рук; розвиток  стійкості, концентрації, розподілу уваги, швидке переключення уваги, покращення довільної уваги

Матеріал: пластикові скляночки, невеликі пласки палички.

 

Хід гри:

Склянки стоять колом попарно. На одніх склянках лежить «місточком» паличка, на сусідніх палички немає. Дитині потрібно підчепити двома пальцями палику і утримавши рівновагу, перенести на порожні скляночки.

 

Гра «Кінезіологічна веселка»

Мета: самоусвідомлення власного тіла (розуміння, де знаходиться кінцівка, як перенести вагу з однієї кінцівки на іншу), розвиток відчуття рівноваги, руху (напрямок, точність), навички візуального сприймання

Матеріал: фітбол, паперові квадрати синього, червоного, жовтого та зеленого кольору.

Хід гри:

Дитина сидить на фітболі. Перед нею на підлозі розкладені квадрати основних кольорів. Педагог пропонує дитині поставити праву ногу на жовтий квадрат, ліву ногу на червоний квадрат, праву на синій і т.д.

Ускладнення: дитина лежить животом на фітболі, спираючись руками об підлогу. За інструкцією педагога на відповідні квадрати ставить ліву і праву руки.

Примітка: якщо дитина не володіє поняттями «ліво-право», на ноги або руки можна прикріпити іграшки, картинки або інші сигнальні позначки.

Гра «Логопедичний серфінг»

Мета: вправляти у вмінні утримувати рівновагу, узгоджувати рухи зберігаючи, необхідну позу або змінюючи її відповідно до поставленого завдання; розвиток зорово-моторної координації, відчуття рівноваги,  мозочкова стимуляція

Матеріал: балансборд (аналог дошки Більгоу) або півсфери масажні балансувальні, м’яч

Хід гри:

Дитина, стоячи на балансборді (або на півсферах), має зловити м’яч, який їй кидає педагог та кинути на відповідну картинку, виконуючи корекційне завдання.

Ускладнення: дитина ловить м’яч стоячи, потім присівши, потім піднявшись знову.

Гра «Збий кульку»

Мета: вправляти у вмінні утримувати рівновагу, розвивати відчуття сили та руху (напрямок, точність, координацію співдружніх рухів в тілі, зорово-моторну координацію

Матеріал: різнокольорові кульки, одноразові скляночки, куб, балансувальна півсфера або фітбол, обруч

Хід гри:

Педагог викладає коло з скляночок, на яких лежать різнокольорові кульки. Дитина стоїть у центрі кола. Завдання: збити ногою кульку так, щоб склянка не перевернулась.

Ускладнення:

  • Дитина стоїть на кубі
  • дитина сидить на фітболі
  • дитина стоїть на балансувальній півсфері
  • дитина з дорослим знаходяться в центрі обруча і збивають кульки по-черзі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Майстер-класи
Інкл
Додано
29 липня 2023
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку