Майстер-клас на тему: "Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей на уроках української мови та літератури"

Про матеріал

Майстер-клас на тему: "Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей на уроках української мови та літератури"

Актуальні питання

*Як сформувати креативну особистість?

*Як розвивати творчі здібності учнів?

*Які педагогічні технології доцільно обрати?

*Як зробити кожен урок словесності цікавим?

*Як досягти творчої співпраці вчителя і учня?

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас вчителя української мови та літератури Марківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костянтинівського району Донецької області

Номер слайду 2

Учитель мусить бути творцем, а якщо його праця лише ремесло, то немає у світі найтяжчого ремесла Адольф Дістенверг Моє творче кредо: Моє педагогічне кредо Моя педагогічна філософія Розвивати, навчати, виховувати одночасно; Максимально враховувати індивідуальні здібності учнів; Будувати роботу на позитивних емоціях учителя й учня; Всебічно розвивати творчі здібності дітей; Формувати свідомо активну особистість та громадянина.

Номер слайду 3

Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури Актуальні питання Як сформувати креативну особистість? Як розвивати творчі здібності учнів? Які педагогічні технології доцільно обрати? Як зробити кожен урок словесності цікавим? Як досягти творчої співпраці вчителя і учня?

Номер слайду 4

Які технології і методи обрати, щоб розкрити творчі здібності учнів? Як зробити урок цікавим та ефективним? Проблемне питання

Номер слайду 5

Не можна навчати дітей так, як навчали нас, - вони народилися в інший час! Сухе теоретичне подання матеріалу їм не цікаве. Їх творчі здібності, на жаль, «сплять». Мої переконання Як їх «розбудити»???

Номер слайду 6

творчі здібності Вирішила спробувати: Інноваційні технології навчання Що необхідно? Творча особистість Модель творчої особистості учня Творча діяльність Творчий пошук Творча активність Творче мислення Творче спілкування теорія творчої особистості

Номер слайду 7

суть інтерактивного навчання Передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, колективного розв`язання навчальних і життєвих проблем Інтерактивна технологія Створює умови для розвитку творчих здібностей учнів,формуван-ня мовної особистості Забезпечує суб`єктивізацію й оптимізацію навчального процесу Реалізується шляхом застосування інтерактивних форм і методів навчання вимагає послідовності і наступності навчальних дій та операцій

Номер слайду 8

Провила організації інтерактивної роботи на уроці До роботи залучаються всі учні Необхідно дбати про психологічну підготовку учнів, стимулювання за активну роботу Продуктивною є робота в малих групах; кожен має бути почутим Усі матеріали для групової роботи готуються заздалегідь Необхідно проявляти терпимість до будь-якої точки зору На одному уроці застосовувати 1-2 інтерактивні прийоми Специфіка інтерактивного уроку

Номер слайду 9

На інтерактивних уроках учням цікаво, вони починають творчо і критично мислити Творчі особистості

Номер слайду 10

Зорові схеми-опори Проблему мають вирішити конструктивні поєднання, інтеграція сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології Застосовую інтеграція Інтерактивні технологій Проектні технології Особистісно орієнтоване навчання Технології розвитку критичного мислення

Номер слайду 11

Використовую схеми-опори На етапі закріплення На етапі засвоєння Забезпечує комплексний розвиток творчої особистості учня Розвиває: Логічне мислення Самостійність Вміння працювати з книгою Навички аналізу і синтезу Зорова Схема Опора

Номер слайду 12

Типи уроків Формування практичних умінь і навичок

Номер слайду 13

«Робота в парах» «Робота в групах» «Мозковий штурм» «Рольова гра» «Займи позицію» «Мікрофон» «Метод «ПРЕС» «Коло ідей» Впроваджую інтерактивні методи навчання Інтерактивні елементи на уроці сприяють глибокому засвоєнню навчального матеріалу * Забезпечують можливість бути особистістю * Спробувати себе в різних ролях * Навчитися аналізувати та оцінювати себе й навколишній світ * Бути активним учасником процесу пізнання,який відбувається в комунікативній взаємодії,співробітництві або дискусії

Номер слайду 14

Групова робота Захист проектів Створення колажів

Номер слайду 15

Види творчих робіт на уроках української мови та літератури Складання казки, байки, вірша Твір-мініатюра за опорними словами Асоціативні творчі роботи Інсценізація творів Твір-опис за картиною Створення колажів Твір-оповідання за поданим початком

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Творче домашнє завдання

Номер слайду 29

Заохочувати учнів до самопізнання Толерантно ставитися до кожної дитини Прививати інтерес до навчання Сприяти емоційній розкутості учнів, їх психологічній комфортності Прагну: Переконана: Кожна дитина має свій неповторний дар, який потрібно помітити, віднайти, відшліфувати, і тоді він засяє,заіскриться, як найкоштовніший діамант

Номер слайду 30

Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відходити від шаблонів. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи їх індивідуальні особливості. Поєднувати репродуктивну і творчу діяльність для забезпечення ефективності навчання. Педагогічний процес будувати за принципом діалогу, імпровізації. Використовуючи нетрадиційні методи і форми, проводити урок-спостереження, урок-подорож у минуле, урок-диспут, урок-захист власних проектів. Звертати увагу на психологізацію навчання як один із принципів методики навчання. Рекомендації по проблемі «Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури

Номер слайду 31

Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилась кількість учнів, що бажають взяти участь у різноманітних творчих конкурсах. Остапенко Катерина 5-Б клас – І місце в ІІ турі конкурсу «Відгук на сучасну дитячу прозу» ( Ірен Роздобудько «Коли оживають ляльки»).  Леонтьєва Арина – 11-А клас – ІІІ місце в ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури.   Шилан Таїсія – 7-А клас – І місце в ІІ турі конкурсу «Знавців української мови» імені П.Яцика.  Солдатенкова Кіра – 6-А клас – ІІ місце в ІІ турі конкурсу «Знавців української мови» імені П.Яцика.  Поступово підвищилась тенденція до зростання успішності. Зацікавленість предметом стала професійним вибором для ряду учнів. Результативність досвіду

Номер слайду 32

Духовне життя дитини повноцінне тільки тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості…Ми повинні виховувати так, щоб дитина почувала себе шукачем знань. Тільки за цієї умови одноманітна, напружена, стомлююча робота школяра забарвлюється радісним почуттям і може принести маленьким людям переживання творця. Прийшла до висновку:

Номер слайду 33

Те,що я чую, я забуваю. Те,що я бачу й чую, я трохи пам`ятаю. Те,що я чую, бачу й обговорюю починаю розуміти. Те,що я чую, бачу , обговорюю і роблю – я набуваю знань і навчаюсь. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Кредо інтерактивного навчання

Номер слайду 34

Дякую за увагу! Бажаю, колеги, міцного здоров`я, великого щастя, родинного затишку і добробуту, наснаги у здійсненні усіх ваших мрій.

ppt
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
20 липня 2018
Переглядів
4922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку