Майстер-клас на тему: "Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей на уроках української мови та літератури"
Актуальні питання
*Як сформувати креативну особистість?
*Як розвивати творчі здібності учнів?
*Які педагогічні технології доцільно обрати?
*Як зробити кожен урок словесності цікавим?
*Як досягти творчої співпраці вчителя і учня?
Учитель мусить бути творцем, а якщо його праця лише ремесло, то немає у світі найтяжчого ремесла Адольф Дістенверг Моє творче кредо: Моє педагогічне кредо Моя педагогічна філософія Розвивати, навчати, виховувати одночасно; Максимально враховувати індивідуальні здібності учнів; Будувати роботу на позитивних емоціях учителя й учня; Всебічно розвивати творчі здібності дітей; Формувати свідомо активну особистість та громадянина.
Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури Актуальні питання Як сформувати креативну особистість? Як розвивати творчі здібності учнів? Які педагогічні технології доцільно обрати? Як зробити кожен урок словесності цікавим? Як досягти творчої співпраці вчителя і учня?
суть інтерактивного навчання Передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, колективного розв`язання навчальних і життєвих проблем Інтерактивна технологія Створює умови для розвитку творчих здібностей учнів,формуван-ня мовної особистості Забезпечує суб`єктивізацію й оптимізацію навчального процесу Реалізується шляхом застосування інтерактивних форм і методів навчання вимагає послідовності і наступності навчальних дій та операцій
Провила організації інтерактивної роботи на уроці До роботи залучаються всі учні Необхідно дбати про психологічну підготовку учнів, стимулювання за активну роботу Продуктивною є робота в малих групах; кожен має бути почутим Усі матеріали для групової роботи готуються заздалегідь Необхідно проявляти терпимість до будь-якої точки зору На одному уроці застосовувати 1-2 інтерактивні прийоми Специфіка інтерактивного уроку
Зорові схеми-опори Проблему мають вирішити конструктивні поєднання, інтеграція сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології Застосовую інтеграція Інтерактивні технологій Проектні технології Особистісно орієнтоване навчання Технології розвитку критичного мислення
«Робота в парах» «Робота в групах» «Мозковий штурм» «Рольова гра» «Займи позицію» «Мікрофон» «Метод «ПРЕС» «Коло ідей» Впроваджую інтерактивні методи навчання Інтерактивні елементи на уроці сприяють глибокому засвоєнню навчального матеріалу * Забезпечують можливість бути особистістю * Спробувати себе в різних ролях * Навчитися аналізувати та оцінювати себе й навколишній світ * Бути активним учасником процесу пізнання,який відбувається в комунікативній взаємодії,співробітництві або дискусії
Заохочувати учнів до самопізнання Толерантно ставитися до кожної дитини Прививати інтерес до навчання Сприяти емоційній розкутості учнів, їх психологічній комфортності Прагну: Переконана: Кожна дитина має свій неповторний дар, який потрібно помітити, віднайти, відшліфувати, і тоді він засяє,заіскриться, як найкоштовніший діамант
Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відходити від шаблонів. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи їх індивідуальні особливості. Поєднувати репродуктивну і творчу діяльність для забезпечення ефективності навчання. Педагогічний процес будувати за принципом діалогу, імпровізації. Використовуючи нетрадиційні методи і форми, проводити урок-спостереження, урок-подорож у минуле, урок-диспут, урок-захист власних проектів. Звертати увагу на психологізацію навчання як один із принципів методики навчання. Рекомендації по проблемі «Використання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури
Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилась кількість учнів, що бажають взяти участь у різноманітних творчих конкурсах. Остапенко Катерина 5-Б клас – І місце в ІІ турі конкурсу «Відгук на сучасну дитячу прозу» ( Ірен Роздобудько «Коли оживають ляльки»). Леонтьєва Арина – 11-А клас – ІІІ місце в ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури. Шилан Таїсія – 7-А клас – І місце в ІІ турі конкурсу «Знавців української мови» імені П.Яцика. Солдатенкова Кіра – 6-А клас – ІІ місце в ІІ турі конкурсу «Знавців української мови» імені П.Яцика. Поступово підвищилась тенденція до зростання успішності. Зацікавленість предметом стала професійним вибором для ряду учнів. Результативність досвіду
Духовне життя дитини повноцінне тільки тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості…Ми повинні виховувати так, щоб дитина почувала себе шукачем знань. Тільки за цієї умови одноманітна, напружена, стомлююча робота школяра забарвлюється радісним почуттям і може принести маленьким людям переживання творця. Прийшла до висновку: