Майстер клас на тему:"Позитивні та негативні емоції"

Про матеріал

ознайомити учнів з позитивними й негативними емоціями; вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, справлятися в умінні шукати вихід із ситуацій, що засмучують; виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми. Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати.
Уточнення уявлення про настрій та його вплив на здоров'я людини. Розвиток емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного і поганого настрою.

Перегляд файлу

Майстер клас

 

Позитивні та негативні емоції

Мета : ознайомити учнів  з позитивними й негативними емоціями;  вчити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, справлятися в умінні шукати вихід із ситуацій, що засмучують;  виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття  під час спілкування з іншими людьми. Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати.
Уточнення уявлення про настрій та його вплив на здоров’я людини. Розвиток емоційної сфери, логічного  мислення  на основі формування  вмінь  розпізнавати  та  визначати причини гарного і поганого настрою.   

Обладнання :  акварельні фарби,  пензлі, музичні записки, «чарівна паличка»,  аркуші паперу,  малюнки людей з різними відтінками настрою, квітка  успіху.

Метод навчання.   Практична робота.

Тип уроку.   Урок – гра.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ НА ТЕМУ: ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ

 

На сьогоднішньому уроці ми помандруємо   до країни емоцій 2 слайд , в якій  розглянемо наші  відчуття,  переживання та їх значення для нашого здоров’я. Будемо вчитись розпізнавати свої почуття та висловлювати їх. 3 слайд Це нам потрібно, щоб не принести шкоди своєму здоров’ю та здоров’ю оточуючих. Кожному з вас країна емоцій  подарує чарівну  квітку успіху та добра. А допомагати подорожувати нам  будуть помічники -  наші органи чуттів.

 

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.  

Пригадаємо їх назви , відгадавши загадки.

1. Сюди-туди повертає, Хропе, сопе, часом чхає . (Ніс)

(На дошці плакат з намальованими органами чуттів)

2. Двоє дивляться, одне говорить, а двоє слухає.

/Очі, вуха, язик/

3.  Що ми відчуваємо  цими органами? (Нюхаємо, смакуємо, бачимо, чуємо)
4. Які відчуття можуть викликати у нас ці органи? (задоволення, радості, насолоди,  
    смутку, образи,  печалі, сліз…)
5. Якщо відчуття приємні – людина почувається якою… ?( веселою, задоволеною, якщо не приємні?  – засмучена, не весела).

6. Не забуваємо про свою квітку успіху,  кожний пелюсточок якої оцінюється в 2 бала.(Самооцінка дітей)

ІV. Вивчення нового матеріалу.                                             

Людина завжди певним чином реагує  на все, що її оточує,  і що вона здійснює сама,  а виражає  свої почуття емоцією, яка з’являється на її обличчі.

1.Словникова робота.     

 

Демонстрація слайдів 

ЕМОЦІЯ – душевне переживання, почуття, хвилювання.

 

Демонстрація слайдів  

Емоції супроводжують нас усе життя.  В новонародженої дитини емоції охоплюють  хвилювання  через почуття голоду і мокрої пелюшки  до спокою від близькості мами та її серцебиття, теплої, сухої пелюшки, почуття ситості.  Учням вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка,  любов до рідних і близьких людей,  насолода  від перегляду мультфільмів.   Відомі  також сум від розлуки з дорогими людьми,  зневага до нечесних вчинків, навіть, на  жаль, злість і страх.

 

Демонстрація слайдів

 Тому емоції   розділились   на позитивні , які допомагають зберегти здоров’я  (радість, упевненість, сором’язливість, веселість,  захоплення,  спокійність) та негативні, які викликають поганий настрій ( страх, злість, смуток, незадоволення,  недовірливість) спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров'я.

 

3.Бесіда.              

- Як ви думаєте, які емоції  потрібні людині,   її здоров’ю? ( позитивні)
Дуже важливо, щоб кожній ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою.

 

4. Гра  «Дружба починається з посмішки».

 У кожного з вас є рідні та друзі.

1. Хто твій друг?

2. Як ви думаєте, з чого починається дружба? ( з посмішки). Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулася - подарувала посмішку, і вам стало приємно.
3. Діти, сядьте в коло на килимку, поверніться один до одного, лагідно візьміться за руки та подаруйте один одному посмішку. (Тренінг.)

 

Але щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти, щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоров’я.

 

5.  Гра  «Компліменти»            

Зробити комплімент - це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре. (Роблю приклад компліменту:  ти така весела, радісна, красива, з гарними косами )

- Діти, хто бажає Максимкові  зробити комплімент? Наталці? 
- Тобі приємно? Тоді скажи «Мені дуже приємно».
- Не забувайте, що компліменти робляться з посмішкою. (Слідкую, щоб у грі брали участь усі діти.)

 

Демонстрація слайдів 

 -  Отже, ви посміхнулися, сказали компліменти, значить, ви друзі.  Не забувайте робити компліменти  мамі, татусеві, братикам, сестричкам і всім друзям.

- Сідайте за парти. Згадайте про  свою квітку успіху,  кожний пелюсточок якої оцінюється в 2 бала.

- Всі веселі ? От чудово. А тепер до праці знову.  А зараз ми потрапимо  на Музичну сторінку країни емоцій, де  будемо вчитися помічати емоційне забарвлення музики та передавати його в рухах.

 

 

 

6. «Танок чотирьох  рухів»  

    «Танец маленьких утят» - весела, швидка, жвава музика - відповідні рухи.
     «Гей там на горі» - марш. Під бравурний марш діти виконують вільні рухи - притопи і прихлопи, навприсідки, кружляють.
    «Песня Чебурашки» - сумна музика.

- Що ви відчували  під час музики? 
- Який у вас настрій? 
- Які відчуття  ви переживали? (веселий, бадьорий, святковий, сумний; задоволення, радості, бадьорості)
 Сідайте за парту, та зверніть увагу на свою квіточку.

 

7. Вправа  на розпізнавання емоцій.  

Зараз ми потрапимо на сторінку Настрою, де ви побачите різні емоції та як вони зображуються.

 

Демонстрація слайдів

- Подивіться на дівчинку, та скажіть який настрій на її обличчі? (Дівчинка весела) . А ось як можна зобразити її настрій.
 -  Коли вона може бути в такому настрої?

- Який настрій на обличчі цієї дівчинки? (Дівчинка похмура, сердита )
- Що вона  нахмурила? (брови).
- Чому дівчинка може бути похмурою?

 
- Який настрій зображено? (Сумний)
- Коли дівчинка може бути сумною?

- Який настрій зображено? (Спокійний )
- Що допомогло вам здогадатись?  
- Перевіримо.
-  А в яких випадках дівчинка може бути в такому настрої? (Коли її нічого не турбує)      

 

Демонстрація слайдів

 А зараз ми потрапимо на Спортивну сторінку країни емоцій, де будемо тренувати свої  емоції, а допомагати будуть нам всі органи відчуття.
Діти встають в півколо.                              
 

Пропоную дітям: Уявіть себе  та насупитесь, як                 
1. осіння хмара,
2. сердита людина,

 

Уявіть себе та посміхніться, як

    саме сонце,
    як хитра лисиця,
    немов би побачивши диво;

 

Уявіть себе  та позліться, як

    дитина, в якої забрали яблуко,
    два барани на мосту,
    як людина, яку вдарили;

Уявіть себе та злякайтеся, як

    дитина, яка загубилася в лісі,
    заєць, що побачив вовка;

 

Покажіть себе, як

    людина, яка піднімає щось важке,

 

Уявіть себе  та відпочиньте, як

    як воїн, який заморився після перемоги.

 

Демонстрація слайдів 

 

 2.  Гра-тренінг «Різний настрій»   

 

 А зараз  ваше завдання зобразити   руками,  мімікою відповідний настрій. Читаю вірш, діти зображують настрій.

 

Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м'ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять -
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається -
у кущі ховається.

 

Запитання до дітей:

- Від чого буває весело? 
- Від чого сумно? Страшно? 
- Коли люди дивуються, сердяться? 
- Коли почувають себе винними? 
- Коли стомлюються? 
- Коли у людини буває хитре обличчя?
- Поверніться до своєї квітки успіху.  

3.    Чи можна покращити свій настрій?

 

Демонстрація слайдів

Зараз ми відправимось на сторінку «Порад  країни емоцій», які допоможуть нам  зберігти своє  здоров’я.

    Намагатися пригадати щось приємне.
    Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.
    Послухати музику.
    Заспівати, станцювати.
    Намалювати карикатуру.
    Умитися - змити поганий настрій.
    Проспівати своє ім'я в пестливій формі - Наталочка, Натуся.

Головне - переконати себе, що як візьмешся до якоїсь справи, на душі полегшає.

 

4.    Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки» 0,5.

 Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути. Є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно прижми руки до грудей - це поза стриманої людини.

 

Демонстрація слайдів         

                   

Мандруємо далі  і наступна сторінка  – «Кольорова», а  допоможуть нам мандрувати  фарби та «чарівний пензлик», які живуть в країні емоцій.

 

5. Гра «Кольорове диво»                                   

За допомогою кольору можна передати свій настрій.

-  Якого кольору може бути гарний настрій, поганий?  Гарний настрій  переливається різними кольорами. 
- На що може бути схожим гарний настрій?  (На салют, веселку, квітку, кольорові кульки, сонечко… ) 
Пофантазуйте, поміркуйте. Отже, головним помічником у роботі має стати колір.

Бесіда. Коли ви радієте?  Вільне малювання під музику на аркуші паперу свого настрою.

- Не забуваємо про свою квітку успіху,  кожний пелюсточок якої оцінюється в 2 бала.

 

VІ.  Підсумкова бесіда.

Учитель підходить до кожного, піднімає його малюнок і пропонує дітям здогадатись, який настрій і чому намальований на  листі.

 

VІІ.  Підсумок уроку

1. Бесіда за змістом уроку.
- Чим запам'ятався вам урок?
2. Аналіз роботи всього класу загалом та окремих дітей зокрема. 
Підрахунок  пелюсточків на своїй квітці. Кожна дитина вивішує свою квітку на дошку.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Майстер-класи
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
29 березня 2018
Переглядів
5200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку