-
Під час карантину всі навчальні заклади освіти змушені були перейти на дистанційне навчання, це стало викликом і для вчителів, учнів та батьків. Постала проблема як організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, які онлайн-інструменти вибрати.
-
Для забезпечення дистанційного навчання учнів учитель/ка може створювати власні веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси на свій вибір. При цьому необхідно обов’язково надати учням рекомендації щодо використання ресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
-
Найголовнішим критерієм вибору інструментів для організації дистанційного навчання має бути відповідність поставленим методичним цілям, тобто те, наскільки певний сервіс чи ресурс уможливлює досягнення очікуваних результатів навчання в дистанційному форматі. Обираючи онлайн-інструменти для організації дистанційного навчання обов’язково враховуємо: універсальність, зрозумілість інтерфейсу, доступність програмних засобів, безкоштовність та безпеку.
-
Перехід закладів освіти на дистанційне навчання, з одного боку, стало стимулом для впровадження інноваційних технологій, а з іншого – індикатором основних його проблем і недоліків. На слайді показано основні виклики, які постають перед учасниками навчального процесу спричинені швидким упровадженням дистанційної освіти.
-
Сучасні діти практично не уявляють свого життя без смартфонів. Адже з його використанням здійснюється більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, пошук потрібної інформації тощо. Звичайно, і для учня, який хоче вчитися, і для вчителя, який вимушений працювати дистанційно, освітній процес буде і є складнішим. Серед суттєвих переваг дистанційної форми навчання можна відзначити наступні:
-
Віртуальна інтерактивна дошка — це мережевий соціальний ресурс, призначений для організації спільної роботи зі створення й редагування цифрового контенту та співпраці в режимі реального часу. Це принципово новий інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео-та аудіо матеріалу на одному майданчику.
-
Вебсервіс Padlet – це інструмент для сумісної роботи із різноманітним контентом із можливістю спільного його редагування. На дошці Padlet можна розміщувати найрізноманітніші види контенту: робити текстові нотатки, завантажувати файли (word, ppt, pdf, jpg, png), розміщувати гіперпосилання на інші сторінки мережі Інтернет, відео з YouTube, знаходити необхідну інформацію через вбудовану в дошці пошукову систему, а за потреби – поширювати пряме посилання на іншу дошку Padlet. 5 дошок Padlet можна створювати у безкоштовній версії, ці дошки можна постійно редагувати, стирати попередню інформацію та наповнювати новою, сервіс підтримує кирилицю.
-
Щоб зареєструватися у сервісі Padlet необхідно перейти за посиланням: https://uk.padlet.com/.
-
Реєструємося в браузері: натискаємо вгорі справа на кнопку «Зареєструватися» → Вводимо адресу своєї електронної пошти або за допомогою свого облікового запису Google чи Facebook)
-
Після реєстрації натискаємо зліва кнопку Створити Padlet, обираємо готовий шаблон, який допоможе легко організувати інформацію у потрібному вигляді. У результаті відкриється порожня дошка — простір, який можна відразу наповнювати контентом.
-
Додаємо дописи на стіну за допомогою кнопки + у нижньому правому кутку дошки. У цьому вікні у верхньому рядку вписуємо назву повідомлення або завдання, на другому рядку пишемо саме повідомлення, внизу знаходяться кнопки з допомогою яких можна додати посилання на інші вебресурси, файл із комп’ютера або знімок чи відео із веб-камери. У результаті виконаних дій отримаємо оформлену й наповнену даними дошку.
-
Нове повідомлення можна перемістити, змінити його розмір, відредагувати або видалити. Позначка Олівець – дозволяє редагувати допис, Кошик – видаляє повідомлення, кнопка Більше – дозволяє змінювати колір постів, копіювати та ділитися інформацією.
-
Отже, використовуючи інструменти вебресурсу Padlet можна створити інтерактивну дошку та наповнити її цифровим контентом, організувати спільний доступ користувачів до неї, експортувати дошку в різні формати, розмістити її в соціальних мережах або у власному блозі. Такий вид роботи сприятиме кращому сприйманню навчального матеріалу, підвищенню інтересу до предмету, сформує вміння як самостійної, так і спільної групової роботи.
-
Способи використання дошки Padlet на уроках англійської мови
-
Повторення та узагальнення матеріалу вивченого на попередніх уроках
-
Створення проектів
-
Практикування взаємооцінювання
-
Написання відгуків за матеріалами робіт однокласників
-
Прогнозування розвитку ситуацій
-
Спільне конспектування
-
Планування письмових контрольних робіт
-
( формат, ситуація, ключові слова, слова-зв'язки
-
Проведення бліц опитування
-
Зберігання документів
-
Повідомлення завдань як для групи учнів, так і індивідуально
-
Розміщення додаткових матеріалів з теми
-
Отримання зворотного зв'язку від учнів
-
Вебсервіс Linoit – це безкоштовний інтернет-майданчик для організації спільної роботи вчителя та учнів як у школі так і в позаурочний час, для генерування ідей та обміну інформацією.
У Linoit можна створювати необмежену кількість полотен до яких кріпляться стікери з різноманітним цифровим контентом: текстові повідомлення, файли різного формату, зображення, відеофрагменти, посилання на інші корисні сторінки мережі Інтернет.
-
Щоб зареєструватися у сервісі Linoit необхідно перейти за посиланням: https://en.linoit.com/. Реєструємося в браузері: натискаємо вгорі справа на кнопку Зареєструватися. Вводимо адресу своєї електронної пошти. або натискаємо увійти за допомогою свого облікового запису Google чи Facebook
-
Щоб створити нову дошку натискаємо на кнопку Створіть нове полотно і вводимо назву, обираємо фон з існуючих шпалер у сервісі або завантажуємо зображення з комп’ютера. Потім налаштовуємо ступінь приватності та особливості спільного доступу користувачів для роботи з дошкою за допомогою Створіть полотно.
Можемо додавати дописи на стіну за допомогою різнокольорових стікерів які розміщені вгорі справа , натискаємо на стікер, вводимо текстову інформацію Post. За допомогою кнопок додаємо цифровий контент: Малюнок – додати зображення, Відео стрічка – додати відео, Скріпка – додати файли різного формату Post. Стікер можна закріпити у потрібному місці на полотні за допомогою закріпки натиснувши вгорі по-центру стікера.
-
Сервіс дозволяє створювати декілька полотен, вибирати фон, розміщувати стікери в довільному порядку (рухаючи їх по дошці), стікери можна переміщувати, обертати, а також фіксувати їх положення. Є наявність інструментів для додавання дати, редагування й видалення постів. У кожного стікера є номер. На одній сторінці можна розмістити багато матеріалу. Є можливість створювати групи та переглядати дошки інших користувачів.
Вебсервіс Linoit дозволить учителю організувати продуктивну групову роботу з учнями, ефективно вивчати новий матеріал, виконувати домашні завдання, проводити мозкові штурми, проєктну діяльність, рефлексію і т.п.
-
Приклади використання віртуальних інтерактивних дошок
-
Для проведення «мозкового штурму»
-
Для розміщення навчального матеріалу або завдань на пошук інформації
-
Для систематизації знань
-
Як майданчик для збирання ідей для проектів та їх обговорення
-
Для організації спільної діяльності
-
Для представлення результатів роботи
-
Для проведення рефлексії