Майстер-клас педагогічної ради лабораторії: «Чисті думки запорука творчості та успіху педагога»

Про матеріал
Майстер-клас педагогічної ради лабораторії для ознайомлення з методом гуманної педагогіки, що можливо використовувати у педагогічному колективі, відкрита та прихована співпраця педагога та адміністративного й методичного апарату навчального закладу під час праці педагогічної ради.
Перегляд файлу

Мамулькіна Олена Григорівна, методист вищої категорії, позашкільного навчального закладу «Міський Палац дитячої та юнацької творчості» Запорізької міської ради Запорізької області.

 

Майстер-клас педагогічної ради лабораторії для ознайомлення з методом гуманної педагогіки, що можливо використовувати у педагогічному колективі, відкрита та прихована співпраця педагога та адміністративного й методичного апарату навчального закладу під час праці педагогічної ради.

 

Тема майстер-класу педагогічної ради лабораторії: «Чисті думки запорука творчості та успіху педагога»

Мета ознайомлення педагогічних працівників з методами та прийомами гуманної педагогіки для формування професійної компетентності педагога.

Завдання:

  • обговорити основні принципи гуманної педагогіки;
  • запропонувати систему використання принципів гуманної педагогіки для педагогічних працівників;
  • сприяти усвідомленню ідеї Сухомлинського

Провідна ідея: ознайомити з методом гуманної педагогіки, що можливо використовувати у педагогічному колективі, відкрита та прихована співпраця педагога та адміністративного й методичного апарату навчального закладу під час праці педагогічної ради.

Методи гуманної педагогіки у роботі з педагогічним колективом:

- насичення освіти духовністю;

- налаштування педагогів докладати зусиль, щоб вони власною напругою і мотиваційне привласнювали нові знання та професійно зростали;

- побудова взаємин у педагогічному колективі на основі спрямування педагога на розвиток, самовдосконалення і творчу свободу.

Література для підготовки та проведення лабораторії:

1.Антология гуманной педагогики. Ильин /Издательский дом Шалвы Амонашвили //Московский городской педагогический Университет – Москва. 2005

2. Амонашвили Ш.А.  «Учитель укажи путь красоты духа», Педагогическая песня, Бушетия, 2014 г.

3. Ш. Амонашвілі «Как любить детей (Опыт самоанализа)», Ноулидж, 2010

4. Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів: Басня 21.Кукушка и Косик. /За редакцією проф. Леоніда Ушкалова. – Харків–Едмонтон–Торонто: Майдан; Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 2011. – 1400 с.

5. Сухомлинский В.А. Как воспитать настоящего человека: (Этика коммунистического воспитания). Педагогическое наследие / Сост. О.В. Сухомлинская. —— М.: Педагогика 1990. — 288 с.

6. Ушинський К.Д. Там само. – Т. 4: – Людина як предмет виховання. – 518 с.

7. Інтернет ресурси:

http://www.gumannajapedagogika.com/index.html

Засоби навчання:

  • презентація, картки з тезами з «Кодексу честі та служінням вчителя»;
  • відео пояснення сутності та змісту «Кодексу честі та служінням вчителя»;
  • текст «Кодексу честі та служінням вчителя».

Ключові слова:

Учитель, душа, краса, духовність, натхнення.

Обладнання лабораторії: оргтехніка: комп’ютер, екран.

Теоретична частина лабораторії.

План теоретичної частини лабораторії.

  1. Теоретичні основи проведення педагогічної ради лабораторії.
  2. Ознайомити з відео пояснення сутності та змісту «Кодексу честі та служінням вчителя» рицарем Гуманної педагогіки Бак В.;
  3. Ознайомлення з презентацією про «Кодекс честі та служінням вчителя».

 

1.Теоретичні основи проведення педагогічної ради лабораторії.

Всім добре відоме алгоритм підготовки та проведення традиційної педради

 

Алгоритм підготовки педагогічної ради

  1. Видача наказу або розпорядження про підготовку до педагогічної ради.
  2. Засідання методичної ради з питання підготовки педради. Складання плану підготовки і сценарію проведення педагогічної ради.
  3. Створення робочої групи з підготовки засідання педагогічної ради з числа зацікавлених педагогів у вирішенні даної проблеми, планування її роботи.
  4. Формування творчих груп з підготовки окремих питань роботи педради.
  5. Складання списку рекомендованої літератури з обговорюваної проблеми.
  6. Визначення об'єктів вивчення (педагоги-майстри, стан викладання навчальних предметів, аспекти діяльності керівників гуртків, виховання дітей).
  7. Збір, обробка, аналіз та узагальнення необхідної інформації про об'єкти вивчення. Проведення соціологічних досліджень у відповідності до проблеми всіх учасників освітнього процесу: педагогів, батьків, вихованців.
  8. Робота з педагогами та запрошеними, що мають виступити на педагогічній раді.
  9. Підготовка методичної виставки, презентаційного матеріалу.
  10. Підготовка педагогічних ситуацій, які б доцільно було розглянути на засіданні.
  11. Відпрацювання понятійного апарату (словника термінів).
  12. Розробка проекту рішення.

 

Алгоритм ведення засідання педагогічної ради:

 починати засідання в призначений час;

 доповісти про кількість членів педради, присутніх та відсутніх, причини їх відсутності; представити запрошених на засідання не членів ради;

 затвердити відкритим голосуванням порядок денний;

 затвердити регламент роботи педради та дотримуватись його (доповідь – 25-30 хв., співдоповідь - 10-15 хв; виступи - 5-7 хв.);

 проінформувати про виконання рішень попереднього засідання педради. (За інформацією педрада приймає рішення про зняття питання з контролю. У разі невиконання окремих пунктів рішення попередньої педради педколективу повідомляються причини та заходи щодо забезпечення їх виконання);

 у вступному слові визначити значущість проблеми і спонукати педагогів до активної участі у роботі, до обміну позитивним досвідом із обговорюваної проблеми

 надати слово доповідачу, співдоповідачу, виступаючим;

 запропонувати виступаючим висувати конструктивні ідеї, корисні для всіх, реальні для виконання;

 стежити за реакцією членів педради, за ходом спілкування всередині кожної з груп, увагою, дисципліною, сприяти участі всіх працівників у роботі засідання;

 у разі потреби під час засідання коригувати виступи діловими репліками, спрямовувати виступаючого, дотримуватись порядку денного; вести записи, які допоможуть проаналізувати розв'язання проблеми; резюме після кожного виступу;

 не допускати закритих для обговорення тем, некоректних зауважень, конфліктних ситуацій; бути толерантним, створити атмосферу для відкритого спілкування, прислухатись до думки інших; критикувати конструктивно;

 підвести підсумки після обговорення проблеми; накреслити шляхи вирішення питання, що розглядається;

 зачитати проект рішення педради і після внесення доповнень, змін, уточнень затвердити його відкритим голосуванням;

 оголосити закінчення роботи педради;

 надати можливість членам педради виступити з довідками, зауваженнями щодо ведення засідання педради.

Це алгоритми проведення традиційної педагогічної ради, що добре відомі.

Пропонуємо інноваційну форму проведення педагогічної ради лабораторії, яку можна використовувати при вивченні важливих для педагогічного колективу теоретичних проблем. Спрямованість тематичних засідань педради значною мірою визначається науково-педагогічною проблемою, над реалізацією якої працює навчальний заклад.

Дана педагогічна рада організаційно-методична, бо визначає шляхи вдосконалення форм і методів навчання під час навчально-виховного процесу. Форма роботи, що об’єднує педагогів-практиків, які займаються освітньою діяльністю з певних напрямів, називається творчою лабораторією. В даному випадку розглядаємо педраду-лабораторію, де охоплюються питання навчання, виховання та розвитку вихованця й педагога. Важливим елементом функціонування педради-лабораторії є співпраця педагогів різного фаху й категорій, представників органів управління закладу, методичного відділу, адже вона розробляє інноваційні методи та форми навчально-виховного процесу.

Робота лабораторії будується на пошуку шляхів вирішення проблеми, що вимагає групової взаємодії під керівництвом керівника. План роботи педради-лабораторії передбачає наявність проблеми, що вивчається або вдосконалюється, керівника, провідних спеціалістів педагогів з вищою кваліфікаційною категорією й педагогічним званням та педагогічного колективу.

Починаємо педагогічну раду лабораторію «Як поставити педагога на крило?» з огляду фрагментів відео пояснення сутності та змісту «Кодексу честі та служінням вчителя» рицарем Гуманної педагогіки Бак В.

Визначаємо етапи опрацювання проблеми по крокам (за слайдами презентації):

Крок 1. Група читає завдання та тези педагогів класиків гуманної педагогіки.

Крок 2. Обговорює значення тез згідно з завданням групи.

Крок 3. Відпрацьовує висновок для спрямування самовдосконалення педагога у ключі «Кодексу честі та служінням вчителя».

Крок 4. Лідер групи презентує висновок та шлях самовдосконалення педагога у вивченні «Кодексу честі та служінням вчителя».

Практична частина педагогічної ради лабораторії.

План практичної частини лабораторії.

  1. Робота у групах з текстом Кодексу (30 хвилин).
  2. Визначення шляхів опрацювання «Кодексу честі та служінням вчителя» (15 хвилин)
  1. Робота у групах з текстом Кодексу.

Група 1. У преамбулі до тексту Кодексу йдеться: «Учитель в еволюційному русі людства несе, зберігає і розвиває завоювання духу і розуму: бачить в собі і дітях нові незвичайні можливості і здібності, розкриває в них і в собі образ Творця, тим самим, змінюючи простір і світ ».

Тези до обговорення:

  1. «Щаслив, кто сопряг сродную себѣ Частную Должность с Общею! Сія есть Истинная Жизнь. И теперь можно разумѣть слѣдующее Сократово Слово: “Иные на то живут, чтоб ѣсть и пить, а я пью и ѣм на то, чтоб жить”а».

Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів: Басня 21.Кукушка и Косик. /За редакцією проф. Леоніда Ушкалова. – Харків–Едмонтон–Торонто: Майдан; Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 2011. – 1400 с., С.167.

  1. Отческое наказаніе заключает в Горести своей Сладость, а Мудрая Игру´шка утаевает в себѣ Силу.

Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів / За редакцією проф. Леоніда Ушкалова. – Харків–Едмонтон–Торонто: Майдан; Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 2011. – 1400 с., С 154-155.

  1. Обидно, что педагогическая наука не стремится к синтезу с педагогическим искусством, с тем, чтобы на этой основе стать мощным двигателем поступательного развития нашего общества.

Но еще обиднее, когда она вовсе противоречит искусству воспитания, в основе которого лежит безграничная любовь к детям.

Ш. Амонашвілі «Как любить детей (Опыт самоанализа)», Ноулидж, 2010, - с. 3

Висновок: учитель розуміє, що він творить силу нової свідомості і нового життя суспільства (тут немає місця негативним емоціям, песимізму і приреченості); вважає свою професію служінням вищим ідеалам людства (вірити через саме краще в людині навіть при не радісних подіях довкола); повний відповідальності перед Творцем, перед майбутнім, перед долею кожного свого учня (усвідомлює наслідки кожного свого слова, вчинку по відношенню до навколишніх дітей і їх батьків).

Група 2.

На даний момент Життя – це бути духовно-етичною Людиною і виховувати духовно-етичну Людину. Що означає бути духовно-етичною Людиною?

Тези до обговорення:

  1. Сей Забавный и Фігурный Род Писаній был домашній самим лучшим древним Любомудрцам. Лавр и Зимою зелен. Так Мудріи и в Игрушках Умны, и во Лжѣ Истинны. ИСТИНА острому их Взору не издали болванѣла, так, как подлым Умам, но ясно, как в Зерцалѣ, представлялась, а они, увидѣв живо живый Ея Образ, уподобили оную различным тлѣнным Фігурам.

Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів / За редакцією проф. Леоніда Ушкалова. – Харків–Едмонтон–Торонто: Майдан; Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 2011. – 1400 с., С 154-155.

  1. И я стал воспитывать себя, создавать в себе облик воспитателя-друга для детей и старался выдерживать его в повседневной жизни. Постепенно увидел, что дети потянулись ко мне, стали относиться с доверием.

…Читал педагогические книги, но многие из них были далеки от того, что волновало и заботило меня. Опыт черпал из своих проб и ошибок, из своих школьных воспоминаний и переживаний. А также, когда всё это не помогало, я принуждал своё сердце и разум, чтобы они подсказали мне правильное решение воспитательных задач.

Ш. Амонашвілі «Как любить детей (Опыт самоанализа)», Ноулидж, 2010, - с. 23.

3. Слово виховання застосовується не тільки до людини, а також до тварин і рослин, і так само й до історичних суспільств, племен і народів, тобто до організмів усякого роду, і виховувати в найширшому розумінні слова, означає сприяти розвиткові якого-небудь організму за допомогою властивої йому поживи, матеріальної чи духовної.

Ушинський К.Д. Там само. – Т. 4: – Людина як предмет виховання. – 518 с

Висновок: - слідувати заповіту класика: «Всяка школа, перш за все, повинна показати людині те, що в нім є найдорогоціннішого, змусивши його визнати себе часткою безсмертного і живим органом світового духовного розвитку людства» (К.Д. Ушинського) (показати і навчити, як черпати кращі знання навіть з можливого негативного).

Група 3.

Педагог будує свою діяльність і стосунки з учнями і кожним окремим вихованцем у згоді з їх природною спрямованістю до розвитку, дорослішання, пізнання і свободи, допомагає кожному досягти успіху і розкрити в собі здібності і таланти.

Тези до обговорення:

1. Момент педагогической истины состоит из встречи двух его составных: первое – само предчувствие наступления этого мгновения, второе – искусство воспользоваться мгновением. Вне этого мгновения искусство может быть бесполезным, без искусства мгновение унесёт водопад времени без всякого следа.

 Ш. Амонашвілі «Как любить детей (Опыт самоанализа)», Ноулидж, 2010, - с. 15

2. «Чем лучшее Добро, тѣм большим трудом окопалось, как рвом. Кто Труда не перейдїо´т, и к Добру тот не прійдїо´т».

Сковорода Григорій. Повна академічна збірка творів: Басня 15. Змія и Буфон. /За редакцією проф. Леоніда Ушкалова. – Харків–Едмонтон–Торонто: Майдан; Видавництво Канадського Інституту Українських Студій, 2011. – 1400 с., С.162.

  1. На мой взгляд, найти практический ответ на вопрос, что делает человека воспитуемым, — значит, образно говоря, настроить музыкальный инструмент, на котором музыкант собирается играть. Мы имеем дело с ребенком, об этом нельзя забывать ни на минуту. Даже шестнадцатилетний, семнадцатилетний — во многом еще ребенок и для нас, воспитателей, и для матери, и для отца (что именно детское должно как можно дольше сохраниться в человеке; чем дольше сохраняется, тем лучше, — это особая грань педагогической мудрости). Воспитуемым ребенка делают, во-первых, радость, счастье, жизнерадостное мировосприятие. Истинная гуманность педагогики заключается в том, чтобы беречь радость, счастье, на которые имеет право ребенок.

Сухомлинский В.А. Как воспитать настоящего человека: (Этика коммунистического воспитания). Педагогическое наследие / Сост. О.В. Сухомлинская. —— М.: Педагогика 1990. — 288 с.

Висновок: педагог визнає, що духовний гуманізм, якій синтезує в собі духовне і матеріальне, є основа оновлення світу освіти, і відповідно до нього вибудовує своє педагогічне мислення і творчу освітню практику «Потрібно навчитися Думати Ширше широкого».

Ш. Амонашвили «Учитель укажи путь красоты духа», Педагогическая песня, 2014 г.

  1. Визначення шляхів опрацювання «Кодексу честі та служінням вчителя»

Побудувати сходи зі сходинок педагогічної майстерності – прикріпити запропоновані групами шляхи опрацювання Кодексу до сходинок сходів педагогічної майстерності.

Підсумок майстер-класу.

Огляд мультфільму створеного у 2007 році студентами Франції. https://www.youtube.com/watch?v=nL_4DFiIEN4  Нам важливо пам’ятати, що діти всі особистості й приходять Вони на Землю творити, а як розкриється талант дитини це залежить від батьків, вчителя та суспільства, що його оточують. Керівникам навчальних закладів слід пам’ятати, що педагоги - це дорослі діти і їм для творчості теж потрібні крила.

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку