МАЙСТЕР-КЛАС
з теми
“Проектно-дослідницька діяльність
на уроках інформатики ”
учителя інформатики
Волноваськаого опорного закладу
загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
Кібенко Вікторії Олегівни
Мета:
Засоби та обладнання: презентація, картки з назвою користувачив, стаття, Всесвітня мережа.
Хід заняття
1 . Організаційний початок
Доброго дня, шановні колеги! Рада вітати і хочу поділитися своїм досвідом роботи щодо впровадження методу проектів на уроках інформатики. Впевнена, що Ви використовуєте цю форму роботи на свїх уроках. Дозвольте мені показати як я це роблю.
2 . Мотиваційний початок ( Актуальнсть теми)
Метод проектів – це ідеальний засіб для навчання дітей.
Будь-який алгоритм складається з наступних етапів.
I етап. Підготовчий. На цьому етапі дуже важливим є мотивація діяльності учнів, визначення теми, проблеми і мети.
II етап. Організаційний. На цьому етапі організовується діяльність учнів, визначаються джерела інформації та завдання.
III етап. Дослідницька та творча діяльність. Відбувається самостійна робота учасників по реалізації завдань.
IV етап. Презентація результатів. Цей етап необхідний для завершення роботи, для самооцінки і колективного обговорення.
На а тепер переходимо до практики:
І так, ми починаємо.
I етап. Підготовчий
-Сьогодні ми звами відправляємось в подорож до однієї цікавої країни. Але щоб потрапити туди ми повинні відгадати її назву.
На цьому етапи ви повинні за допомогою ребусу відгадати об’єкт дослідження. (Учні відгадують слово ІНТЕРНЕТ)
Отож, ви познайомилися з об’єктом нашого дослідження.
Спробуємо зясувати, що таке ІНТЕРНЕТ? На кожну букву цього слова придумаємо інші слова, які в певній мірі висвітлюють це поняття. Наприклад: інтерес, інформація, ідея; новизна, навчання, новини, нік; творчість, толерантність; електронна пошта, розваги, рішення, робота. винахідливість, відповідальність
Без Інтернету вже ніяк не можна,
Він – норма, а не дивина.
Як зрозуміти друг він нам чи ворог?
І відповідь лиш є одна.
Він - помічник, знавець, порадник,
Інформаційне джерело,
Але потрібно пам'ятати:
Де є добро, там є і зло.
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації. Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони. Саме тому сьогодні спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті
Мета роботи: Дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету.
II етап. Організаційний
Ділимось на дві команди ВІРУСИ і АНТІВІРУСИ, які повинні дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету.
III етап. Дослідницька та творча діяльність
Учні в Всесвітній мережі досліджують позитивні та негативні сторони Інтернету .
Потім працюючи зі статтею, вони підкреслюють позитивні та негативні сторони всесвітньої мережі.
IV етап. Презентація результатів
Автори проектів діляться результатами своєї роботи. Виступають представники груп.
Позитивны сторонни мережи |
Негативны сторонни мережи |
Можливості спілкування з друзями на відстані |
Шахрайство в мережі Інтернет |
Допомагає у виконанні шкільних завдань |
Інтернет-залежність |
Розширює кругозір |
Хакери |
Новий світ навчальних можливостей |
Поширення вірусів |
Пошук роботи або заробітка |
Заміна живого спілкування віртуальним |
Електронна пошта |
Сайти, які несуть в себе небезпечну інформацію наркотики, секти, суїциди, різни види насильства. |
Інтернет-магазини |
|
Файлообмінні мережі |
|
. Електронні платіжні системи |
|
Правила безпечної роботи в мережі |
Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших. |
Я буду залишати негарні веб-сайти. |
Я буду зберігати свій пароль в таємниці. |
Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою. |
Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями. |
Методичний урок наближається до завершення. Але будь-який урок вимагає підведення підсумків.
Пропонуються такі запитання:
1. Чи були труднощі в процесі розробки проекту?
2. Чи зрозуміла вам була ідея проекту?
3. Вважаєте Ви дану тему актуальною?
4. Які ви для себе зробили висновки
4. Узагальнююче слово
Шановні колеги, я сподіваюся, що подібні проекти Ви обов'язково реалізуєте зі своїми учнями.
Стаття Олени Поплужної
Позитивні і негативні сторони Інтернету
У теперішній час Інтернет - це невід'ємна частина нашого життя. Зараз у ньому працюють більш ніж 300 мільйонів людей. Інтернет має як позитивні, так і негативні сторони.
Одною з позитивних сторін Інтернету є те, що Інтернет є самою великою бібліотекою у світі. Ти можеш знайти тут реферати і інформацію на будь-які теми, починаючи з погоди і останніх новин і закінчуючи науковими роботами і найважливішими відкриттями. Другою позитивною стороною Інтернету є чат. Я вважаю, що це досить гарний спосіб спілкування, бо ти одночасно можеш спілкуватися з багатьма людьми, знайомитися та дізнаватися багато цікавого. Також я вважаю, що дуже зручною і корисною, особливо для зайнятих і ділових людей, є Інтернет-пошта. Вона дозволяє нам пересилати і отримувати листи з різних кінців світу за лічені секунди, тоді як звичайною поштою це може зайняти тиждень або навіть більше. До того ж вона майже безкоштовна і не потребує багато часу. Ще однією позитивною стороною Інтернету є реклама і магазини. Тут ти можеш знайти будь-яку продукцію, що тебе цікавить, подивитися ціну, магазини, де продається цей товар та іншу інформацію, і за бажанням придбати.
Однією з негативних рис Інтернету є віруси. Ти можеш занести вірус до свого комп'ютера, відкривши повідомлення, яке містить вірус, або просто скачавши текстовий файл. Тому потрібно встановлювати антивірусні системи або просто бути обережним з листами. Іншою негативною стороною Інтернету є віртуальні ігри. Існує загроза, що у віртуальній реальності людина може втратити орієнтири в світі, перестати розуміти, що реально, а що ілюзорно. В наш час ще не говориться про це в широкому масштабі, оскільки віртуальна реальність ще не набула такого поширення, однак вченими світу вже проводяться дослідження змін особистості під впливом інформаційних технологій.
Що стосується цензури в Інтернеті, то я вважаю, що вона звичайно потрібна. Зараз можна знайти сайти, де б зберігалася інформація про те, як, наприклад, зробити бомбу з підручних матеріалів або як підняти паніку у натовпі людей та таке інше. Звичайно таку інформацію потрібно знищувати. Теж саме стосується і текстових документів з неформативною лексикою.
Таким чином можна сказати, що Інтернет є важливою і невід'ємною частиною сучасного світу і ми вже не можемо уявити своє життя без нього.