Майстер-клас "Тематичний день як засіб стимулювання пізнавальної активності молодших школярів"

Про матеріал
У майстер-класі "Тематичний день як засіб стимулювання пізнавальної активності молодших школярів" розкрито для чого і як саме стимулювати пізнавальні інтереси дітей у початковій школі; надано приклад, як можна провести тематичний день у класі, щоб зацікавити учнів.
Перегляд файлу

Майстер-клас

Тема:  Тематичний день як засіб стимулювання пізнавальної активності молодших школярів

 

Мета : 

популяризувати досвід роботи з теми «Засоби стимулювання пізнавальної активності молодших школярів»

залучити педагогів до творчої співпраці;

 

Доброго дня, шановні колеги! Я, Федорова Аліна Іванівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 5, до Вашої уваги  пропоную  майстер – клас:  «Професійна компетентність педагога в контексті нової української школи»

(Слайд 2) Відомості про себе...

 


Я вважаю, професія вчителя дуже складна і відповідальна.(Слайд 3)

(Слайд 4)Педагогічним кредом  обрала слова відомого французького письменника і поета А. Де Сент-Екзюпері :


 


 


(Слайд  5)


Під час даного майстер – класу хочу продемонструвати  мій педагогічний  досвід з теми «Засоби стимулювання пізнавальної активності молодших школярів».

(Слайд 6)

Проблема активізації пізнавальної діяльності учнів була, є і буде актуальною завжди. Ще понад 350 років тому основоположник педагогичної науки Ян Амос Коменський писав:

Від розв’язання цієї проблеми залежить ефективність навчальної діяльності, розвиток інтересу до навчання.

    Йдучи до школи, маленьких школярів приваблює зовнішній бік навчання: зміна статусу «вихованця дит.сада» на статус «школяра». Але за цим лежить прагнення відчути себе більш дорослим, знайти нових друзів, знайти нові розваги...

 

А перед нами вчителями стоїть ціль: виховати розумну дитину, формувати в ній всі навчальні і життєві компетентності. Щоб досягти цієї мети треба стимолювати прагнення до навчання . Бо саме у навчанні розвивається особистість. Ефективність навчання напряму залежить від рівня активності учнів. Активізація пізнавальних інтересів сприяє розвитку творчих здібностей учнів.

- Як Ви розумієте, що значить активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів?

 

(Слайд 7) після відповідей

  • А які засоби спряють активізації пізнавальної діяльностї? (Слайд 8)

(Вміле застосування методів та прийомів, які забезпечуть високу активність учнів у процесі навчання.)

  • Для стимулювання пізнавальної діяльності учнів на практиці я використовую такі технології: (Слайд 9)

 

 

Одним із основних засобів активізації навчання – є розвиток інтересу в учнів. Він сприяє кращому засвоєнню знань, дарує радість пізнання, радість творчості. Щоб дитина проявляла інтерес до навчання, воно повинно бути доступним, зрозумілим і цікавим.

  • А цього можна досягти, використовуючи  різні методи формування пізнавального інтересу (Слайд 10)

(Слайд 11)

- Для активізації пізнавальної діяльності вважаю за необхідне:

    

Щоб формувати пізнавальну активність учнів, доречно проводити тематичні дні , або тижні. (Слайд 12)

 

- Коли ви об’єднувалися в групи, то обирали листячко певного кольору. (Слайд 13)

  • Яка тема дня, на вашу думку, може бути з цим пов’язана? (Осінь).

 

Вправа «Душевний гідрометцентр»

 

  • Подивіться у вікно і скажіть, яка погода?
  • А тепер загляніть внутрь себе. Яка погода у вашій душі?

                                           Відповіді.

Слайд 14

  • Пропоную кожній групі скласти «осінній» сенкан зі словами, поданими на картках.

   Група «Жовте листя» сенкан зі словом ЛИСТЯ.

   Група «Червоне листя» - ВІТЕР.

    Група «Зелене листя» -ДОЩ.

    Група «Помаранчеве листя» - НЕБО.

    Група «Лілове листя» - ЖУРАВЛІ.

На роботу відведено 2 хвилини.

 

Звіт груп.

Після звіту кожної групи зміна слайда

 

Ось така пора – осінь – з опадаючим листям, з хмарним небом, з дощами, вітрами, відлітаючими у вирій журавлями.

 

 

  • А зараз кожній групі пропоную виконати завдання з конвертів.

 

Група 1

 

Завдання

  • У конверті ви знайдете багато цікавинок на осінню тематику. (Малюнки, повідомлення за темою)
  • Ознайомтеся з ними, виберіть найцікавіші. Додайте свою цікавинку.
  • Ознайомте аудиторію з обраним матеріалом у вигляді телепередачі «Осінні цікавинки».  Продемонструйте присутнім свою практичну роботу у вигляді інформаційного стенду «Цікаво знати».

Група 2

 

 

 

 

Завдання

 

- Осіння пора дарує кожній людині свій неповторний настрій. Осінь – це період для роздумів, період натхнення… Особливо це відчувають поети. Відчуйте цей настрій і ви .

- Прочитайте вірші українських поетів про осінь і подискутуйте на тему «Чи можна водночас любити й не любити осінь?».

- Запишіть у два стопчики свої аргуменми, використовуючи словосполучення з віршів.

Я люблю осінь за те, що ...        Я не люблю осінь за те, що ...

_____________________             ____________________

Доведіть свою думку письмово рядками з віршів .

Група 3

-

Завдання

- Складіть математичний диктан за поданими відповідями.

- Проведіть цей диктант з аудиторією.

Відповіді математичного диктанту

 

22, 14, 6 год 24хв, 31, 12, 5, 4, 10000

 

1. 22 – вересня день осіннього рівноденства. Це день, коли естафета пір року передається осені.

2. 14 вересня -  Перша зустріч осені. Завершення літніх робіт.

14 жовтня - Покров день. На Покрову до обіду осінь, а після обіду – зима.

3. 6 год. 24 хвилини – скоротився світовий день за осінній період.

4. 31 доба у найбільшому осінньому місяці – жовтні.

5. 12 градусів середня температура жовтня у нашому регіоні

6.  У 5 разів ймовірність захворіти восени вища, ніж в літку. Слідкуйте за своїм здоров’ям.

7.  4 зубка часнику треба щоденно зїдати, щоб підтримувати імунітет.

8. 10000 кроків робити кожного дня, щоб бути здоровими, радять лікарі.

Всі будьте здорові!

 

Група 4

Завдання.

 

  1. Ознайомтеся зі змістом легенди.
  2. Попрацюцте з прислів’ями. (Поєднайте частини прислів’їв).
  3. Оберіть із даних прислів’їв ті, які ближче передають зміст легенди.
  4. Які прикмети, пов’язані з «бабиним літом», ви знаїте?

 

План виступу.

  1. Передати коротко зміст легенди.
  2. Зачитати обрані прислів’я.
  3. Назвати прикмети.

 

 

Група 5

- Щоб ми візуально побачили красу Осені, давайте уявимо її у вигляді чудової дівчини. Із заготовок на столі створіть образ дівчини-Осені, та наділіть її певними рисами. Осінь яка?

Заготовки (лист картона, маркери, засушене листя, клей, ножиці)

На виконання завдань Вам дається 5 хвилин.

  • Шановні колеги! На Ваших столах ви знайдете стрічки з назвами навчальних предметів. Оберіть, будь ласка, одну з карток, до якого педмету, на Вашу думку, могли б підійти завдання(форми роботи), над якими  Ви працювали. І таким чином ми з Вами складемо розклад уроків тематичного дня «Осінь».

(Після  складання розкладу слайд 25).

(Слайд 26)

  • У Вас на столах ще залишились невикористаними листочки, а у мене на дошці сумне дерево.  Давайте одягнемо його разом. Я пропоную Вам попрацювати під осінню мелодію.
  1. Визначте метод, який ви використовуєте у своїй роботі, що підтримує пізнавальний інтерес;
  2. Чи легко Вам було підтримувати свій пізнавальний інтерес?
  3. Які емоції і почуття викликав у Вас мій майстер-клас?

 

Після дерева (Слайд 27)

  •  Дякую всім за співпрацю. Нехай Ваше життя  буде наповнене яскравих неповторних кольорів, як і наше чарівне дерево.   
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку