Майстер-клас
Тема: Тематичний день як засіб стимулювання пізнавальної активності молодших школярів
Мета :
популяризувати досвід роботи з теми «Засоби стимулювання пізнавальної активності молодших школярів»
залучити педагогів до творчої співпраці;
Доброго дня, шановні колеги! Я, Федорова Аліна Іванівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 5, до Вашої уваги пропоную майстер – клас: «Професійна компетентність педагога в контексті нової української школи»
(Слайд 2) Відомості про себе...
Я вважаю, професія вчителя дуже складна і відповідальна.(Слайд 3)
(Слайд 4)Педагогічним кредом обрала слова відомого французького письменника і поета А. Де Сент-Екзюпері :
(Слайд 5)
Під час даного майстер – класу хочу продемонструвати мій педагогічний досвід з теми «Засоби стимулювання пізнавальної активності молодших школярів».
(Слайд 6)
Проблема активізації пізнавальної діяльності учнів була, є і буде актуальною завжди. Ще понад 350 років тому основоположник педагогичної науки Ян Амос Коменський писав:
Від розв’язання цієї проблеми залежить ефективність навчальної діяльності, розвиток інтересу до навчання.
Йдучи до школи, маленьких школярів приваблює зовнішній бік навчання: зміна статусу «вихованця дит.сада» на статус «школяра». Але за цим лежить прагнення відчути себе більш дорослим, знайти нових друзів, знайти нові розваги...
А перед нами вчителями стоїть ціль: виховати розумну дитину, формувати в ній всі навчальні і життєві компетентності. Щоб досягти цієї мети треба стимолювати прагнення до навчання . Бо саме у навчанні розвивається особистість. Ефективність навчання напряму залежить від рівня активності учнів. Активізація пізнавальних інтересів сприяє розвитку творчих здібностей учнів.
- Як Ви розумієте, що значить активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів?
(Слайд 7) після відповідей
(Вміле застосування методів та прийомів, які забезпечуть високу активність учнів у процесі навчання.)
Одним із основних засобів активізації навчання – є розвиток інтересу в учнів. Він сприяє кращому засвоєнню знань, дарує радість пізнання, радість творчості. Щоб дитина проявляла інтерес до навчання, воно повинно бути доступним, зрозумілим і цікавим.
(Слайд 11)
- Для активізації пізнавальної діяльності вважаю за необхідне:
Щоб формувати пізнавальну активність учнів, доречно проводити тематичні дні , або тижні. (Слайд 12)
- Коли ви об’єднувалися в групи, то обирали листячко певного кольору. (Слайд 13)
Вправа «Душевний гідрометцентр»
Відповіді.
Слайд 14
Група «Жовте листя» сенкан зі словом ЛИСТЯ.
Група «Червоне листя» - ВІТЕР.
Група «Зелене листя» -ДОЩ.
Група «Помаранчеве листя» - НЕБО.
Група «Лілове листя» - ЖУРАВЛІ.
На роботу відведено 2 хвилини.
Звіт груп.
Після звіту кожної групи зміна слайда
Ось така пора – осінь – з опадаючим листям, з хмарним небом, з дощами, вітрами, відлітаючими у вирій журавлями.
Група 1
Завдання
Група 2
Завдання
- Осіння пора дарує кожній людині свій неповторний настрій. Осінь – це період для роздумів, період натхнення… Особливо це відчувають поети. Відчуйте цей настрій і ви .
- Прочитайте вірші українських поетів про осінь і подискутуйте на тему «Чи можна водночас любити й не любити осінь?».
- Запишіть у два стопчики свої аргуменми, використовуючи словосполучення з віршів.
Я люблю осінь за те, що ... Я не люблю осінь за те, що ...
_____________________ ____________________
Доведіть свою думку письмово рядками з віршів .
Група 3
-
Завдання
- Складіть математичний диктан за поданими відповідями.
- Проведіть цей диктант з аудиторією.
Відповіді математичного диктанту
22, 14, 6 год 24хв, 31, 12, 5, 4, 10000
1. 22 – вересня день осіннього рівноденства. Це день, коли естафета пір року передається осені.
2. 14 вересня - Перша зустріч осені. Завершення літніх робіт.
14 жовтня - Покров день. На Покрову до обіду осінь, а після обіду – зима.
3. 6 год. 24 хвилини – скоротився світовий день за осінній період.
4. 31 доба у найбільшому осінньому місяці – жовтні.
5. 12 градусів середня температура жовтня у нашому регіоні
6. У 5 разів ймовірність захворіти восени вища, ніж в літку. Слідкуйте за своїм здоров’ям.
7. 4 зубка часнику треба щоденно зїдати, щоб підтримувати імунітет.
8. 10000 кроків робити кожного дня, щоб бути здоровими, радять лікарі.
Всі будьте здорові!
Група 4
Завдання.
План виступу.
Група 5
- Щоб ми візуально побачили красу Осені, давайте уявимо її у вигляді чудової дівчини. Із заготовок на столі створіть образ дівчини-Осені, та наділіть її певними рисами. Осінь яка?
Заготовки (лист картона, маркери, засушене листя, клей, ножиці)
На виконання завдань Вам дається 5 хвилин.
(Після складання розкладу слайд 25).
(Слайд 26)
Після дерева (Слайд 27)