Майстер-клас Вчителя української мови та літератури Оклюк Олени Григорівни Тема: Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури.

Про матеріал

Майстер-клас

Вчителя української мови та літератури

Оклюк Олени Григорівни

Тема: Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури.

Вступне слово: Доброго дня,шановні учасники майстер-класу. Я, Оклюк Олена Григорівна, вчитель української мови та літератури Корсунського НВК, хочу поділитися із вами досвідом розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури. Важливим завданням освіти в Україні є підготовка освіченої, творчої, компетентної особистості. А завданням вчителя – створити умови для утвердження атмосфери творчості, допомогти учневі знайти себе в житті, а навчально-виховну діяльність спрямовувати на створення такої системи співпраці, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей дитини.

І перш, ніж розпочати роботу я хотіла б дізнатися з яким настроєм сьогодні ви завітали на майстер-клас.

( На підносі папірці різного кольору.)

Мій настрій зеленого кольору, тому що цей колір допомагає нам бути ближче один до одного і символізує гармонію.

(Підійти до кожного із листочками різних кольорів, і кожен повинен обрати улюблений колір.)

Перегляд файлу

Майстер-клас

Вчителя української мови та літератури

 Оклюк Олени Григорівни

Тема: Розвиток творчих здібностей учнів  на уроках української мови та літератури.

Вступне слово: Доброго дня,шановні учасники майстер-класу. Я, Оклюк Олена Григорівна, вчитель української мови та літератури Корсунського НВК, хочу поділитися із вами досвідом розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури. Важливим завданням освіти в Україні є підготовка освіченої, творчої, компетентної особистості. А завданням вчителя – створити  умови  для утвердження атмосфери творчості,   допомогти учневі знайти себе в житті, а навчально-виховну діяльність  спрямовувати на створення такої системи співпраці, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей дитини.

І перш, ніж розпочати роботу я хотіла б дізнатися з яким настроєм сьогодні ви завітали на майстер-клас.

( На підносі папірці різного кольору.)

Мій настрій зеленого кольору, тому що цей колір допомагає нам бути ближче один до одного і символізує гармонію.

(Підійти до кожного із листочками різних кольорів, і кожен повинен обрати улюблений колір.)

Дякую вам, шановні колеги.

Отже, я бажаю вам, незважаючи на те, з яким настроєм ви сьогодні до мене завітали, бути завжди в гарному настрої.

Також, перед початком нашої роботи, я хотіла б ще трішечки дізнатися про вас чогось нового, на ваших робочих столах лежать бейджики, напишіть, будь ласка на них свої імена та прикріпіть їх.

Подумайте, чим ви пишаєтесь і яка ваша улюблена справа? А про себе розповім трішки більше.

Моє імꞌя Олена, від давньогрецького означає світла, сонячна, сяюча. Люблю мріяти і фантазувати, ще з дитинства закохана у літературу, пишаюся своїми учнями і бажаю вам добра.

(Кожен із учасників висловлюється.)

Як ви вже помітили, у кожного з вас на робочих столах є листочки, візьміть їх до рук і запишіть на них ваші очікування від майстер-класу та прикріпіть на дерево очікувань.

Дякую.

А зараз, пропоную систему завдань і вправ, які ви можете переглянути і стати активними учасниками нашого майстер-класу. Отож, розпочнемо із вправи “Пограємось у слово”.(1)

Робота виконується парами: один учень записує іменник, а інший добирає до нього прикметник . Цю вправу я пропоную учням на закріплення теми «Словосполучення».

(Учасники працюють над вправою.)

А ще, однією із улюблених вправ моїх учнів є вправа “Німий” диктант.(2)

Учням пропонуються картинки з малюнками або світлинами. Завдання учнів – записати слова, що називають зображене. Додатково можна запропонувати поставити наголоси в записаних словах, пояснити їх значення чи орфограми. Над цим завданням будемо працювати в парах.

(Розподіл картинок.)

Хочу запропонувати вам попрацювати над дуже цікавою вправою “Малюю музику словами”.(3) Пропоную прослухати декілька звуків і за цими звуками описати мелодію словами (2-3  речення).

(Звучить фонограма. )

Скажіть, будь ласка, що вам спало на думку, коли ви слухали ці мелодії?

(Кожен із учасників висловлюється.)

До теми «Другорядні члени речення», яку вивчаємо у 5 класі, буде доречною вправа “Розмалюй моє речення”.(4)

Кожному учневі дається по одному реченню, яке він  повинен  доповнити другорядними членами речення.

( Струмок вꞌється. Сонце сідає. Наступила осінь. Шумів вітер. Стелиться туман. Почастішали дощі. Настав ранок. Світає. Ліс спить. Пташки замовкли.)

 На уроках літератури для розвитку творчого мислення використовую вправу “Оповідання-ланцюжок” (5), перший учасник складає речення, а кожний наступний додає своє, щоб разом утворилося коротке змістовне оповідання.

Тема оповідання: « Осінні мелодії».

( Один із учасників зачитує оповідання.)

 (Оповіданням називають невеликий за розміром прозовий художній  твір, в якому описується одна  чи кілька подій у житті героя та задіяний малий період часу. Оповідання належить до малої форми епічного роду літератури.

Для оповідання властива здебільшого невелика кількість дійових осіб, стислі описи та характеристики героїв.) 

Дякую.

А тепер, шановні колеги, уявіть себе учнями 8 класу. Пригадайте трагікомедію І. К. Карпенка-Карого «Сто тисяч». І спробуйте створити два сенкани(6).

Один до слова «гроші», інший до слова «життя», завчасно погрупувавшись на дві групи.

 Сенкан допомагає узагальнити інформацію, схоплювати складні ідеї та формулювати їх декількома словами. Як правило, на його написання багато часу не потрібно, його пишуть всього кілька ...хвилин.

Сенкани можна використовувати на різних етапах уроку.

( Що таке сенкан записано на двох листках, що даються групам.)

(Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.)

Гроші
Потрібні, важливі
Заробляти, використовувати, рахувати
Гроші — це невід'ємна частина нашого життя, яка забезпечує нам певне матеріальне та соціальне становище в світі.
Багатство.

Життя
Прекрасне,щасливе
Повчае,виховуе,предостерiгае
Треба цiнити свое життя
Шлях

 

Пропоную вашій увазі ще одну вправу, яка називається «Квітка цінностей» (7). Цю вправу можна використовувати на будь-яких темах уроку. В більшості випадків я даю цю вправу на закріплення. Наприклад, якщо вивчаємо тему «Іменник», то я пропоную дітям, а на даний час, вам, у родовому відмінку однини, записати на пелюсточці квітки побажання один одному. А на серединці квітки побажання  від мене для вас.

Із цих пелюсток ми складемо квітку, і отримаємо квітку цінностей.

(Скріплюється квітка, кожен учасник зачитує побажання.)

Хочеться, щоб кожне побажання, яке прозвучало сьогодні обовꞌязково збулося, а квітка – ніколи не відцвітала!

 

Отже, шановні колеги чи справдилися ваші очікування?

Яка вправа вам сподобалась найбільше?

Що нового ви дізналися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( 1.)Струмок вꞌється.

 

 

( 2.)Сонце сідає.

 

 

 (3.)Наступила осінь.

 

 

 

(4.)Шумів вітер.

 

 

 (5.)Стелиться туман.

 

 

(6.)Почастішали дощі.

 

 

 (7.)Настав ранок.

 

 

 

(8.)Світає.

 

(9.)Ліс спить.

 

 

(10.)Пташки замовкли

 

 

Оповіданням називають невеликий за розміром прозовий художній  твір, в якому описується одна  чи кілька подій у житті героя та задіяний малий період часу. Оповідання належить до малої форми епічного роду літератури.

Для оповідання властива здебільшого невелика кількість дійових осіб, стислі описи та характеристики героїв.

Осінні мелодії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків.

1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)

2.Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)

3.Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).

4.Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5.Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Гроші

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сенкан  ( синквейн)— це вірш, що складається з п’яти рядків.

1.Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)

2.Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)

3.Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).

4.Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5.Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Життя

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шимкова Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
6259
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку