Онлайн майстер-клас на тему: «Відношення і пропорції»
Навчання без міркування - марна праця.
Конфуцій
Майстер-клас починаю з привітання слухачів та прошу їх взяти будь-який предмет і покласти його на диван, підвіконник або стіл.
Для встановлення емоційного контакту пропоную інтерактивну гру в слова на математичну тематику, яка закінчується після того, коли учасник назве слово, яке стосується теми заняття.
Відношення і пропорції вивчають в курсі математики 6 класу. У своїй педагогічній діяльності я прийшла до наступного висновку:
Хочеш мати продуктивний урок - вмотивуй учня.
Шляхи підвищення мотивації:
Перших два прийоми я вже застосувала на нашому занятті і ,сподіваюсь, зацікавила Вас.
Велику увагу при вивченні будь-якої теми приділяю її практичному спрямуванню, та можливості застосувати отримані знання у житті.
Так, вивчаючи дану тему, наголошую учням про те, що той, хто знає тему
«Відношення і пропорції »
Основні теми розділу:
Належну увагу приділяємо вивчанню і усвідомленню формул, властивостей відношень і пропорцій; розв’язуванню великої кількості вправ, рівнянь, текстових задач практичного спрямування.
Можливо, хто-небудь пригадає або здогадається, яка тема захована під трьома крапками? Тема «Золотий переріз» є додатковою при вивченні розділу, але я рекомендую вивчити її трохи глибше з використанням цікавих інтерактивних та нестандартних методів.
Про золотий переріз було відомо ще в сиву давнину. У всіх відомих класичних творах мистецтва, архітектури, музики знаходять елементи, що перебувають у «золотому» відношенні.
Поділ відрізка у відношенні золотого перерізу є найбільш гармонійним і приємним для людського ока. Золотий переріз знаходять у більшості всесвітньо відомих мистецьких, музичних, архітектурних шедеврів. Як приклад, пропоную учням знайти «золоте відношення» на портреті Джоконди.
Запропонуйте своїм учням серед кількох прямокутників обрати найкращий. Найчастіше оберуть той, сторони якого є у відношенні золотого перерізу.
При вивченні теми завжди викликаю до дошки дівчинку і за допомогою лінійки пересвідчуємось, що верхня і нижня частина нашого тіла перебуває у відношенні близькому до золотого перерізу. Учні з цікавістю виконують подібні завдання, що підвищує інтерес до вивчення математики, вчить знаходити її в «нематематичних» науках і предметах та навколишньому світі.
На уроках пропоную учням за допомогою методів асоціативний кущ, гронування, інтелект-карт або методу проєктів розширити свій кругозір та дізнатись більше про застосування Золотого перерізу в різних галузях життя. Разом з учнями заповнюємо схему.
Чи задумувались ви, що сідаючи в парку на лавку, ви сідаєте не по центру, а трохи збоку, саме у відношенні золотого перерізу. Тобто відчуття прекрасного не полишає нас і керує нами навіть у ті моменти, коли ми не задумуємось над цим.
Тепер згадаємо про ручку, яку на початку заняття ви поклали на диван чи підвіконник. Перевірте а якому відношенні вона поділила ваш диван.(1 хв).
Ви мали змогу переконатись, що магія математики діє на вас навіть тоді, коли ви не думаєте про неї.
Наш український народ має добре розвинене відчуття прекрасного, тому на великодніх писанках майстрів з різних куточків країни центральний візерунок ділить яйце у відношенні Золотого перерізу.
На різних етапах вивчення розділу «Відношення і пропорції» пропоную учням дослідницькі задачі, задачі проблемного характеру, яких не знайдеш у підручнику.
Такі задачі допомагають учням пов’язати теорію з практикою і сформувати цілісну картину світу, що сприяє реалізації наскрізних ліній компетентностей здобувачів освіти.
На етапі рефлексії рекомендую використовувати методи «Ромашка Блума», «Кола Вена», Сенкан, кубування, також аркуші самооцінки.
а завершення свого майстер-класу хочу сказати: не бійтесь бути не ідеальними. Легко бути ідеальним , якщо нічого не робиш. Діти чекають від нас не досконалості, а розуміння і підтримки. Тож нехай професіоналізм і людяність будуть основою вашої професійної діяльності. Успіхів!