Майстер-клас «Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови і літератури та впровадження методу проектів – один із напрямів активізації пізнавальної ді

Про матеріал
Майстер-клас «Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови і літератури та впровадження методу проектів – один із напрямів активізації пізнавальної діяльності учнів»Роман Марія Юріївна, вчитель української мови та літератури. Директор НВК "Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ" Освіта - вища
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас«Я так роблю»учителя української мови і літератури НВК «Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ЗНЗ»Роман Марії Юріївни

Номер слайду 2

Майстер-клас - сучасна форма проведення навчального тренінгу-семінару для відпрацювання практичних навичок за різними методиками і технологіями з метою підвищення професійного рівня і обміну передовим досвідом учасників, розширення кругозору і прилучення до новітніх галузей знання. Методика проведення майстер-класів не має якихось строгих і єдиних норм. Здебільшого вона ґрунтується як на інтуїції провідного фахівця, так і на сприйнятливості слухача. Принцип майстер-класу: «Я знаю, як це робити. Я навчу вас ». На майстер-класі завжди надається можливість попрактикуватися під чуйним і доброзичливим увагою викладача, який вислухає і відповість на всі ваші запитання. Майстер-клас - (від англійського masterclass: master - кращий в якій-небудь області class - заняття, урок) 

Номер слайду 3

Мета майстер-класу - створити умови для формування досвіду проектування адаптивної освітнього середовища учнів, індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності, а також ведення дослідно-експериментальної та науково-дослідної роботи вчителя. Завдання майстер-класу:• Створення умов для професійного самовдосконалення педагогів.• Розвиток досвіду роботи з проектування адаптивної освітнього середовища.• Вивчення авторської моделі занять в режимі демонстрованої педагогічної технології.• Впровадження вчителем-майстром педагогічного досвіду шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

Номер слайду 4

Досягнення цілей в роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети. Результатом спільної діяльності є модель уроку, яку розробив «вчитель - учень» під керівництвом «вчителя майстра» з метою застосування цієї моделі у практиці власної діяльності. Таким чином, вчитель-майстер розкриває «учням», «колегам» авторську систему навчально-виховної роботи зі свого предмета. Майстер-клас відображає вміння майстра проектувати успішну діяльність школярів, створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду.

Номер слайду 5

Працюю над проблемою:

Номер слайду 6

Моє педагогічне кредо:

Номер слайду 7

Сьогодні учні повинні вміти:-самостійно аналізувати інформацію і діяти;-досліджувати нові ідеї;-породжувати нові судження стосовно їх достовірності;-оцінювати й визначати цінність цих ідей на основі власних потреб, цілей.

Номер слайду 8

У своїй роботі кожний педагог повинен користуватися такими заповідями :· Кожна дитина талановита.· Кожна дитина має право на помилку.· Кожна дитина має право на вільний творчий пошук. У таких умовах педагог повинен бути : Педагог Філософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе

Номер слайду 9

Під час інтерактивного навчання учень стає не об’єктом, а суб’єктом навчання, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку (це особливо важливо для старшокласників). Це забезпечує внутрішню мотивацію навчання, що сприяє його ефективності. Використання методу проектів на уроках української літератури спрямоване на активізацію пізнавальних інтересів учнів; розвиток творчих здібностей, умінь застосовувати знання на практиці; формування критичного мислення школярів. Ефективність застосування методу проектів на уроках української літератури залежить від багатьох факторів: опанування учнями тексту літературного твору, місце уроку в темі, загальний рівень підготовки учнів, їхнє ставлення до творчих завдань, психологічний клімат у класі, майстерність учителя, чіткість питань, мети, інструкції.

Номер слайду 10

Для реалізації проблеми , я поставила перед собою такі завдання:-систематично удосконалювати організаційні вміння;-перед кожним уроком психологічно налаштовувати учнів на роботу , відволікати від попередніх вражень;-постійно виховувати зібраність , прагнення до порядку та дисципліни у навчанні,до самоорганізованості.

Номер слайду 11

Організаційний момент уроку:-націлюю на підготовку учнів до продуктивної роботи;-визначаю емоційний фон класу;-процес мовленнєвої взаємодії починаю з привітання,яким задаю тон спілкування , заряджаю позитивнимнастроєм.

Номер слайду 12

При цьому використовую моделі:-оптимізуючі («Рада вас бачити. Нас чекає сьогодні незвичайний матеріал…», «Подібнеми вже робили, тому ви з цим завданням легко впораєтесь. Спробуємо закріпити успіх»);-нейтральні ( “Перевірте готовність робочих місць . Налаштуйтеся на серйозну роботу. Нам сьо-годні потрібно буде…”)-гальмівні ( “Ви сьогодні дуже неуважні. Мені це не подобається. Заспокойтеся й пригадайте, що ви на уроці”)

Номер слайду 13

Пропоную варіанти початку уроку:-поетичне вітання;-музичне вітання;- «малюнкове вітання»

Номер слайду 14

Вправа «Мій портрет у промінні сонця».

Номер слайду 15

Тема нашого сьогоднішнього уроку «Література рідного краю. Поети-сучасники Василь Густі та Василь Галас»

Номер слайду 16

Мотивація навчання Мотивація – з’ясування емоційної готовності учнів до уроку. Учитель не той, хто все життя вчить,         а той, хто все життя вчиться. Я не        знаю, яким буде світ, коли підростуть   мої учні, які цілі та цінності будуть     актуальними тоді, тому намагаюся запалити їх єдиним прагненням –      прагненням учитися.     О. Федько      Шкільна діяльність для різних дітей має різний зміст. Для одних вона є засобом отримати похвалу батьків, для інших – проникнення в суспільне життя. Мотиви навчання не повинні бути пасивними та споглядальними, вони мають базуватися на активному інтересі до того, що вивчається. Тільки від майстерності вчителя, його педагогічного досвіду та психологічного настрою залежить використання ним таких форм і методів роботи з учнями, які сформують у них сталі позитивні мотиви в здобутті знань, умінь, навичок, викличуть інтелектуальні інтереси.                Мотив – усвідомлене дитиною                             внутрішнє спонукання до дії.

Номер слайду 17

Мотивація навчання Гра “Станція ДЧЦМЗ” –”Для чого Це мені Знадобиться?”Знаємо Хочемо Дізналися дізнатися

Номер слайду 18

Розминка для мотивації навчання. Міні-інтерв'ю;Формула успіху;“Ім'я з малюнком”“Комплімент”;“Психологічна настанова”

Номер слайду 19

Актуалізація опорних знань учнів. (Використання інтерактивного методу «Мікрофон») На етапі «Актуалізація знань та постановка завдань уроку» я використовую вправу «Інформаційне гроно», «Незакінчене речення», гру «Упізнай поета» та інше. 1. А кого ви знаєте з поетів рідного краю? 2. Гра «Упізнай поета» (перегляд презентації проекту попереднього уроку)3. Чи можемо ми пишатися митцями рідного краю?4. Чим нам близькі поети рідного краю?5. Чим приваблюють вас твори поетів Закарпаття?

Номер слайду 20

Тиса і зірниці,квіти і сади,і церков дзвінниці... Місто, де завжди -спів, обличчя рідні,мова земляків.І діла їх, гіднівдячності віків. Винороб і зодчий,тесля й музикант... Не єдиний отчиймає він талант. Легінь ясноликий,закарпатський муж -чарівник великий,світоч наших душ. Зичу Виноградовухліба і вина,щоб здійснилась градовамрія не одна,щоб ласкало сонечкой грози молоді,а сини і донечкижили в гаразді

Номер слайду 21

Ідеальний урок спонукає до самостійної діяльності метод проектів різні види творів ігри-вправи схемитаблиці ВИКОРИСТОВУЮ алгоритми різні види диктантів

Номер слайду 22

Там,де створюється сплав міцних знань із досвідом практичної діяльності , який склався у процесі самостійної роботи , народжувається творчість. В. Сухомлинський. Використовую прийоми:-”Інтелектуальна розминка”;- Метод проектів-”Вірю-не вірю”; -”Гронування”;-”Так-ні”; -”Сенкан”;-”Шпаргалка”; -”Паспорт” твору”;-Метод” Прес”; -”Квітка узагальнень”…

Номер слайду 23

Використання комп'ютерних технологій на уроках та у позакласній роботі

Номер слайду 24

ВАСИЛЬ ГУСТІ

Номер слайду 25

Біографи знайомлять з біографією В. Густі Щоразу, вивчаючи поетичні твори наших земляків, захоплено і щиро дивуємось, як поетично і піднесено може сказати поет про, здавалось би, буденні речі – ранкову росу, гілку вишні, подих вітру, голос річки… Усе це ми бачимо щодня, але сказати далеко не кожному дано. Бо це – Божий дар. Таким даром наділений герой нашого уроку – поет з великої літери. Слово бібліографам. Бібліографи знайомлять з творчим шляхом і здобутками поета. Учитель: Зернина мала, але дає життя. Не раз ми чули народну мудрість: хліб усьому голова. Послухаємо і вдумаємось в рядки поезії, що дала назву всій збірці. Учень читає вірш «Зерно в ріллі»Літературознавці дають визначення алегоричності Щира і задушевна поезія Василя Густі, настояна на народній мудрості, пройнята любов’ю до всього людяного, відбиває мрії і помисли, трудові звершення і духовний набуток сучасної людини, котра важким шляхом, але впевнено йде в майбутнє. Зараз полинемо у чарівний світ поезії, що манить і захоплює нас своєю самобутністю, щирістю, довершеністю, змістовністю…Неодноразово митець прагнув сформулювати власне розуміння щастя людського. Коли я вперше читала поезії цієї збірки мені глибоко в душу запав один віршик. Послухайте його.

Номер слайду 26

Вчитель декламує вірш « Коли я на коні»Учитель: На вашу думку, що таке щастя? У чому ви вбачаєте щастя? А в чому його вбачає поет? (Відповіді учнів)Сподіваюсь, вам теж сподобались поезії з цієї збірки. Хто підготував і хоче їх прочитати? Та перш, літературознавці нагадають нам засоби виразного читання. Літературознавці Темп (швидкість читання)- повільний, середній, швидкий;Паузи – довгі, середні, короткі;Жести і міміка;Поділ поезії (твору) на інтонаційно-змістові частини. Алегорія з грецької мови – означає інакомовність. Такий художній прийом використовується переважно у байках. Образ – конкретно-чуттєве художнє змалювання в художньому творі людини, природи, речового оточення. Можуть бути образи-персонажі, образи-символи, образи-речі, образи-картини природи та інші.  

Номер слайду 27

ВАСИЛЬ ГУСТІНародився в с. Королево Виноградівського району Закарпатської області. Закінчив філологічний факультет Ужгородського державного університету. Працював журналістом, очолював Закарпатську письменницьку організацію. Автор поетичних збірок «Перон», «Жадання дороги», «Обличчя», «Простеліть мені, мамо, рушник», «Калина в інеї», «Пригорщ краплин», «Зерно в ріллі», «Між берегами тиші», «Тиса камінь обтесала», книжок гумору і сатири: «Прибайки з тарадайки», «Подарунок від інвестора», «Березове колесо», п''єси для дітей «Як Рак Неборак Козу розуму навчив»; оповідок з минулого «Пляшка бургундського». В. Густі прийшов у літературу в добу застою, добу, коли продовжувалося цькування „шістдесятників”, з якими його споріднювала безкомпромісна громадянська позиція: митця непокоїли проблеми національного відродження Батьківщини, історичної пам’яті, грядуще роду свого і народу. Він засіяв на українському Парнасі як непересічна особистість, самобутній і талановитий митець, який нині є заступником начальника управління у справах преси та інформації обласної держадміністрації.

Номер слайду 28

 ВАСИЛЬ ГУСТІ ЗУСТРІВСЯ З ВИНОГРАДІВЦЯМИ 27 жовтня у Виноградівській районній бібліотеці відбулася презентація нової збірки закарпатського поета, журналіста, літературознавця, перекладача, редактора, публіциста, головою Закарпатської спілки письменників Закарпаття, члена Національної спілки письменників України, Національної спілки журналістів, лауреата літературної премії ім. Д. Вакарова (1984), І. Ф. Потушняка (1999, 2006, 2008), Всеукраїнської літературної премії ім. Зореслава (2009), нашого земляка Василя Петровича Густі «Полин гіркий, полин солодкий».         На презентацію останньої збірки поета «Полин гіркий, полин солодкий» завітали його односельці, колеги по перу, а також усі небайдужі до творчості письменника виноградівці.          Нагороди:2013 Обласна премія імені Федора Потушняка1984 Обласна премія імені Дмитра Вакарова2010 Премія ім. Зореслава1999 Обласна премія імені Федора Потушняка2006 Обласна премія імені Федора Потушняка2008 Обласна премія імені Федора Потушняка2016 Літературна премія ім. Павла Тичини

Номер слайду 29

Читаємо творчість поета Василя Гренджі-Донського

Номер слайду 30

Вікторина1- Коли народився Василь Гренджа-Донський?А- 25 лютого 1871 Б- 24 квітня 1897 В- 25 листопада 19742- Він народився у селі Волове нині... А- Міжгір'я. Б- Хуст. В- Виноградів3- У якій сім'їА- Учетилів. Б- У бідній. В- Лісорубів4- У скільки років він працює помічником дяка?А- 13 Б- 14 В- 125- Ким він працював у 12 років у дяка?А- Листоношею. Б- Кухарем. В- Перекладачем

Номер слайду 31

ЗУСТРІЧ З ПОЕТОМНайчастіше, зокрема в школі, учні вивчають вірші неохоче, до них ставляться байдуже, хоча вчителі та батьки намагаються захопити їх віршами. Та вони, як правило, неохоче їх вивчають – радше стають слухачами. Коли ж ми слухаємо поезію – то відчуваємо, що від кожного рядка йде якась особлива енергетика, і що у віршах є музика і барви, що без поезії, без живопису, музики світ був би нецікавим, німим. Я горда, адже у нас, на Закарпатті також є відомі й талановиті письменники і поети, саме такі, як Василь Васильович Галас. Василь Васильович ГАЛАС - легендарний закарпатський поет, правознавець, професійний літератор з 2003 року. Автор десятків поетичних книг на українській та російській мовах, для дітей та дорослих. Перекладач, член Спілки журналістів України. Підростаюче покоління повинно знати сучасних письменників чи поетів за їхніми творами, а живе спілкування завжди допомагає пізнати сутність творчості автора, змушує зрозуміти та осмислити написане. Тож постараємось організувати зустріч читачів з  В. В. Галасом

Номер слайду 32

ГІМН НВК СЕЛА ШИРОКЕ (Виноградовського района)

Номер слайду 33

ГІМН НВК СЕЛА ШИРОКЕ (Виноградовського района)Усі ми - Карпатського роду!Єднає нас школа в сім'ю!На благо своє і народувчимося у Срібнім Раю!В молитві і праці онуки. Вертепа й Долини всякчас!Віщують мистецтва, науки,таланти наш зоряний час!.. Приспів: Вітає тебе, Широке,ця юності хвала!..І НВК - осанназа видатні діла!..(можна 2 рази)Учительське слово - пророче!Святиня - батьків заповіт!Добра Заболотне нам хоче. Вертеп осяває нам світ. Хай буде нам сонце довкола,домівство моє і твоє,і матір Широківська школа!.. Навіки у серці ти є!.. Приспів.

Номер слайду 34

Михайло Іванович ПІРОВКОМПОЗИТОР ГІМНУ Широківського НВК

Номер слайду 35

Самобутній, яскравий колектив із Мукачева «Руснаки» відомий далеко за межами Закарпаття. Гурт є переможцем  за рейтингом глядацьких симпатій у програмі “Фольк-музік-2010”, лауреатом Всеукраїнської премії Івана Огієнка. Загалом у доробку «Руснаків» багато фестивалів, здобутків та перемог. Контрабасист, вокал, соліст,  Михайло Іванович ПІРОВ 

Номер слайду 36

Тестування. Під час проведенняпоточного й тематичного оцінювання. Як контрольну форму перевірки знань,умінь і навичок. Основні об'єкти тестового оцінювання. Аналіз літератур-них творів. Літера-турні процеси. Зміст літера-турних творів. Теоретико-літературні поняття. Бібліографічні відомості

Номер слайду 37

Рефлексія в навчанніпроцес усвідомлення людиною своєї діяльностіуснаписьмова «Мікрофон»

Номер слайду 38

міні-акротвір «Успіх» У мене залишилися тільки приємні враження від співпраці із вами. Сподіваюсь, деякі вправи, запропоновані мною, ви будете використовувати і у себе на уроках. Працювали на майстер-класі всі активно та творчо.І я впевнена, отримали задоволення. Хочу побажати усім родинного затишку, міцного здоров’я та вдячних учнів.

Номер слайду 39

У мене залишилися тільки приємні враження від співпраці із вами. Сподіваюсь, деякі вправи, запропоновані мною, ви будете використовувати і у себе на уроках. Працювали на майстер-класі всі активно та творчо.І я впевнена, отримали задоволення. Хочу побажати усім родинного затишку, міцного здоров’я та вдячних учнів. Міні-акротвір «Успіх»

Номер слайду 40

Оцінювання учнів. Експрес-оцінювання. Контрольна вправа, творче завдання. Спостереження. СамооцінкаІгрові моменти оцінювання

Номер слайду 41

Лист самооцінювання Прізвище та ім'я: Тема: Знання Застосування теоре - Уміння аналізу - Творче теоретичного тичного матеріалу на вати, зіставляти, завдання матеріалу практиці порівнювати. Над чим треба працювати:

Номер слайду 42

рецепт успішного уроку. Для того, щоб додати гостроти та насолоди вашому уроку, додайте до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов'язково додайте гри й рясно посипте все гарним добрим гумором. А тепер налийте любов до дітей і збийте все енергійними рухами, не допускаючи застою. Поставте ваше блюдо на вогонь дитячих сердець. Прикрасьте його посмішками, ізюминками та гілочками радості. Перед подачею учням урок сервірується спокоєм, самовідданістю та професіоналізмом учителя.

Номер слайду 43

І пам’ятаю і знаю: «Ефективно навчати, не зацікавивши, неможливо!»

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
26 березня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку