Самаківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Використання технології "Лепбук"
на уроках української мови та літератури
Автор – Карповець Марія Миколаївна,
учитель української мови та літератури
2019-2020 н.р.
Опис творчої роботи
Мета:
- Ознайомлення з новітнім способом систематизації навчальної інформації;
- Створення атмосфери співробітництва, взаємодії дорослого і дитини, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини;
- Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності;
- Створення умов для участі батьків в спільній навчальній діяльності;
Завдання:
Навчальні:
- закріплення набутих знань з певної теми;
- розвиток партнерських взаємин з дорослими та дітьми;
- розвиток умінь узагальнювати та систематизувати інформацію;
- вчити класифікувати та робити висновки;
Розвиваючі:
- розвивати дитячу самостійність та ініціативність;
- розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності дітей;
- розвивати пам'ять, увагу, мислення, пам'ять дітей;
Виховні:
- виховувати організованість у спільній діяльності;
- виховувати дружелюбність;
Актуальність:
- Ефективний спосіб подати інформацію в компактній формі
- Новизна і популярність технології
- Поєднання методичного та практичного матеріалу
- Сприяння саморозвитку педагогів і підвищенню їх професійної компетенції
Зміст
Опис творчої роботи.......................................................................................................... 2
Зміст..................................................................................................................................... 3
Вступ.................................................................................................................................... 4
Розділ І. Використання лепбуку на уроках української мови та літератури................. 5
Розділ ІІ. Процес створення лепбуку................................................................................ 6
Висновки.............................................................................................................................. 7
Додатки................................................................................................................................ 8
Список джерел................................................................................................................... .12
Вступ
Технологія "Лепбук" інноваційний та сучасний засіб розвитку дітей
Як зробити так, щоб дитина навчалася із задоволенням? Відповідь на це питання шукають багато педагогів. Існує багато прийомів і новітніх освітніх методів, які доречно використовувати. Один із таких – метод Lapbook. Він досить популярний на уроках у європейських та американських вчителів. У сучасній українській школі лепбук тільки-но набуває поширеності. І не дарма! Адже у такий спосіб можна опановувати нові знання, у яскравих формах творчо структуруючи нову інформацію
Лепбук дослівно з англійської—«наколінна книга»: "lap" — коліна, "book" — книга. І якщо з книгою все зрозуміло,то слово "lap" має декілька значень — частина гри, етап, складати, з’єднувати внахлест. Зважаючи на неметодичність використання будь-якої гри на колінах, найбільша вірогідність правильного перекладу — складена книга чи книга етапу. Англомовні педагоги часто кажуть "lastlapbook", що означає книга останнього етапу (прим. останній етап — узагальнююча тема). Багатоваріативне слово "lap" дозволяє педагогам вийти за рамки "колін", створювати інтерактивну папку різного розміру, різної форми та пристосовувати для власної методичної цілі: навчити, розширити, закріпити, узагальнити. Зважаючи на це, лепбук може бути створений учителем, вихователем, учнем чи сумісним виконанням мами і дитини.
Лепбук – це саморобна інтерактивна папка чи зошит, в які збираються і яскраво оформлюються різноманітні пізнавальні матеріали з певної теми вивчення. Лепбук обов'язково має різні за розміром кишеньки, вставки, рухливі деталі, віконця, міні-книжечки тощо з цікавою інформацію щодо предмету вивчення (дод. 1).
Лепбук — багатофункціональна папка-складайка, що має гарну особливість — складатися і займати мінімум місця для зберігання та розкладатися у об’ємну папку для декількох дітей одночасно. Лепбуки не мають чіткої межі по величині. Головна умова — це вільний доступ дітей до нього. Найчастіше лепбуки створюють у А3 закритому та А2 відкритому виглядах. Тему обирають більш вузьку для максимального її розкриття, проте можна створювати лепбуки до вивченого розділу.
Основна частина
Розділ І
Використання лепбуку на уроках
української мови та літератури
На сьогоднішній день перед педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії з учнями. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у школярів інтересу до творчої діяльності. Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність.
Лепбук – новітній спосіб організації навчальної діяльності не тільки з дошкільниками та молодшими школярами, а й з учнями середніх класів. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності батьків, дитини, вчителя.
Лепбук – підсумковий результат спільної роботи з дітьми відповідно до теми, яка вивчається. Цей прийом сприяє художньо-естетичному розвитку дитини, забезпечує ігрову, пізнавальну, дослідницьку та творчу активність учнів. Лепбук є фінальним етапом при вивченні певної теми. Дитина, вивчивши тему, може оформити отримані знання у вигляді інтерактивної папки, куди поміщає все, про що дізналася.
Також цей метод можна використовувати на кожному уроці, як підсумок, чи давати завдання учням додому, щоб виготовили елементи лепбуку(дод. 2). Пізніше, під час уроків узагальнення, уже готові елементи систематизувати і створити лепбук(дод. 3). Такий вид діяльності допоможе поглибити й закріпити інформацію, а перегляд його в подальшому дозволить швидко освіжити в пам'яті необхідний матеріал.
Розділ ІІ
Процес створення лепбуку
1. Ознайомлення з видами лепбуку та вибір відповідно вікових категорій.
Лепбуки є різних видів:
- навчальні;
- ігрові;
- привітальні і т.п.;
Крім того для дітей різних вікових категорій рекомендується використовувати різні форми виготовлення лепбуку. Наприклад, для учнів 5-6 класів - міні-книги, тематичні міні-теки, міні-розгортки; для учнів 7-8 класів - тематичні міні-теки, міні-розгортки, Е-сторінки; для учнів 9-11 класів - тематичні міні-теки, Е-сторінки, Е- книги.
2. Обрання теми папки лепбуку.
3. Складання плану.
Лепбук - це не просто розворот з малюнками, він має бути добре продуманий, щоб максимально структурувати інформацію та видати її цікаво і творчо. З чого почати, як розгорнути тему, які нюанси висвітлити?
4. Вибір розміру та підбір елементів лепбуку.
В мережі Інтернет є великий вибір готових шаблонів для створення лепбуків, але діти часто самі придумовують різні елементи та декорують їх по-своєму.
Висновки
Переваги використання лепбуку в навчальному процесі:
Єдиний "недолік": для виготовлення лепбуку потрібен час, фантазія, зусилля та відсутність ліні.
Додатки
дод. 1
дод. 2
дод. 3
дод. 4
дод. 5
Список джерел
1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D0%BF%D0%B1%D1%83%D0%BA
2. https://anelok.in.ua/?s=%D0%BB%D0%B5%D0%BF%D0%B1%D1%83%D0%BA
3. https://vseosvita.ua/library/metodicna-rozrobka-innovacijna-tehnologia-lepbuk-143797.html
4. https://naurok.com.ua/post/10-idey-schodo-stvorennya-skladovih-elementiv-lapbook
5. https://naurok.com.ua/post/metod-lapbook-yaskravo-tvorcho-piznavalno
6. https://naurok.com.ua/lepbuk-ta-yogo-funkci-u-navchanni-51517.html
1