майстер-клас "Я рисую" з графіки, в рамках конкурсу «Таланти міста Z»

Про матеріал
Ознайомлення дітей з видом мистецтва «Графіка» її різновидами, навчання дітей вмінням організації робочого процесу і етапами виконання графічного малюнка і застосуванням виразних графічних засобів пляма - сепія і лінія і штрих - чорна гелієва ручка, створення малюнка.
Перегляд файлу

Арсієнко Олена Леонідівна, керівник гуртка-методист, відмінник освіти України, педагог студії образотворчого мистецтва, народний художній колектив, ПНЗ «МПДЮТ» Запорізької міської ради Запорізької області

Майстер-клас

з графіки в рамках конкурсу «Таланти міста Z»

Тема майстер-класу: «Я рисую…»

Мета майстер-класу: ознайомлення дітей з видом мистецтва «Графіка» її різновидами, навчання дітей вмінням організації робочого процесу і етапами виконання графічного малюнка і застосуванням виразних графічних засобів пляма - сепія і лінія і штрих - чорна гелієва ручка, створення малюнка.

Завдання:

  •                   стимулювати дітей до активності, створенні необхідного емоційного підйому для успішного виконання роботи;
  •                   отримати дітьми практичних навичок з малювання графічної композиції;
  •                   виховувати бачення краси в оточуючому світі і любові до нього.

Провідна ідея: відкрити в дітях інтерес до спілкування, для отримання нових знань та навичок.

Методи гуманної педагогіки заняття:

- насичення освіти духовністю;

- налаштування дітей докладати зусиль, щоб вони власною напругою і мотиваційне привласнювали знання;

- побудова майстер – класу на спрямування дитини на розвиток.

Література для підготовки та проведення заняття:

  1.               Амонашвили Ш.А. «Как любить детей»/ Ш.А. Амонашвили – Донецк, «Ноулидж» Донецкое отделение, 2010.
  2.               Бялик Валентина. «Графика» Мир єнциклопедий Аванта + Астрель Москва 2010.

3. Інтернет ресурси:

Графіка — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Графіка

Засоби навчання:

- презентація, фото графічних робіт.

Ключові слова:

Графіка, виразні засоби – лінія, пляма, штрих, образ, композиція.

Обладнання заняття: оргтехніка: комп’ютер, екран папір, сепія, чорна гелієва річка, олівець, ластик.

 

Хід майстер-класу заняття

 

Слова педагога: ради вас вітати в нашому Палаці! Приємно бачити, що багато дітей любить малювати.

Відповідь вихованців.

Слова педагога: відоме лі вам поняття графіка? Що таке графіка?

Відповідь вихованців: графіка – це вид мистецтва. Малюнок частіше виконаний в чорно-білому кольорі.

Слова педагога: за допомогою яких засобів робиться графічний малюнок і стає виразним ? С чого починається графічний малюнок?

Відповідь вихованців: контурної лінії, штриха, плями, інколи кольору

Теоретична частина

Слова педагога: Слово «графіка», походить з грецької - «пишу, дряпаю малюю», - вид образотворчого мистецтва. Графіка пов’язана із зображенням на площині, як правило наноситься на аркуш паперу за допомогою лінії - контуру, або силуету в цьому мистецтві відіграють головну роль і є основними виразними засобами. Виразність заснована на сполученні чорного і білого, причому білим є сам папір, а чорним — олівець, вугілля чи інший матеріал.

Малюнок найдавніший вид графіки, з нього починається зародження образотворчого мистецтва. Початок бере з наскального малюнку, основою слугували вологий пісок, пласке каміння, волога глина. З часом малюнок з’являється на античних вазах, середньовічній мініатюрі і на тканинах.

З епохи Відродження малюнок набуває самостійного значення у формі ескізів, у вигляді альбомних замальовок, етюдів, які виконуються із застосуванням багатьох засобів: олівця, вугілля, крейди, сангіни, пера, пензликів і різних сортів чорнил, туші, акварелі.

Ускладнення графіки йшло разом з винаходом нових художніх матеріалів — акварелі, гуаші, пастелі, темпери.

З появою книгопечатання з’явилася потреба оформлювати і прикрашати малюнками книги, і тиражувати їх виникає друкована графіка — офорт, літографія, ліногравюра тощо.

Естамп - це вид станкової графіки, в якій зображення є друкованим відбитком рельєфного малюнку, що виконується художником на дереві (ксилографія), лінолеумі (ліногравюра), гравюра на металі (пунктирна манера, м'який лак, суха голка, офорт, літографія).

До винаходу паперу малюнки виконували на папірусі, пергаменті, шовку. Особливості графічних матеріалів, їхня текстура, і фактура, технік і технологій придають графічним витворам естетичну своєрідність, чим відрізняє її від живопису.

В графіці крім білого використовують і кольоровий папір, він не тільки стає фоном майбутнього витвору, а й має самостійне значення. Його колір підкреслює внутрішній смисл роботи. Темний колір паперу приносить у витвір деякий драматизм, а ось теплий, світлий, жовтий – теплоту, радість, надію.

Також існує і кольорова графіка, вона виконується послідовно, спочатку малюнок виконують одним кольором, потім додають інший.

В малюнку можна відобразити все: природу, людей, тварин, архітектуру, техніку.

Так, як і лінія, штрих є одним з основ малюнка він виконується одним рухом руки і зустрічається в більшості видів графіки. При цьому штрихи можуть бути прямими чи округлими і лягати по циліндричній формі тіла.

Для роботи тушшю художник використовує перо і пензель. В старі часи любий рідкий барвник наносився на папір пташиним пером. Таке перо дозволяло м’яко змінювати товщину лінії і змінювати манеру штриха.

На сході використовували перо з очерету «калам» воно на папері залишало широкі сліди, пізніше використовували замість тростинових просто палички або сірники.

Відомо, що під час небезпеки каракатиця виприскує коричневу рідину, ще в давнину люди навчилися малювати цими «чорнилами» і назвали їх сепією. В залежності від того наскільки художник використовує воду з сепією, вона має тональну градацію від темно- коричневого до світло палевого (світло жовтого). Вже в 19 столітті сепію почали виготовляти хімічним шляхом. Її художники часто використовували, як самостійно так і в поєднанні з тушшю.

Вдивляючись в малюнки відомих художників, дивуєшся тому, як вільно рухалась рука художника. Кам’яні стіни будинків прорисовані енергійними вертикальними штрихами, а криши моделюють штрихи під нахилом. Легко торкаючись паперу, майстер легкими завитками трактує крони дерев.

Слова педагога:

C:\Users\ELENA\Downloads\графіка\о.jpg

Ручна графіка володіє чарівністю, вона здатна підкреслити рукотворну суть процесу, наочно проілюструвати розумовий процес її автора. Сьогодні малюнок від руки переживає своє друге народження, все більше художників полюбляють працювати в графіці, навіть проводяться міжнародні конкурси для дітей і професійних художників.

Перед початком роботи над графічною композицією виконуються ескізи, які повинні бути зрозумілі насамперед самому художнику, автору. Ці ескізи потім переводяться в той графічний матеріал і техніку, яку художник вважає найбільш підходящим для втілення задуму.

Рисунок з натури навпроти – про те, як зовнішній світ входить в тебе і повертається на папір в особистій емоційній інтерпретації, для цього найкраща акварель. Часом вона дає такі приязні, неочікувані ефекти.

Художники велике значення придають різним прийомам, і матеріалам обирають той графічний матеріал, вугілля, сангіну або акварель за допомогою якого, можна найкращим образом передати текстуру поверхні, дерев, гладь річки, падаючу тінь.

Малюнок, графіка - найкраща школа, яка дає неймовірного різноманіття навиків для початківців і професійних художників. Частіше всього використовують простий олівець, гелієву ручку, фломастер.

У кожного художника є альбом, який завжди носить з собою. Він поступово заповнюється начерками, замальовками з натури і образами які приходять в голову при спілкуванні і спогляданні за людьми .

Малювання — це той код, та мова засобами якої народжується живописна картина, скульптура, архітектурний проект, ілюстрація до книги, ескізи, малюнки робочих матеріалів до кінофільмів, і є основою мультфільмів, різних видів дизайну, декоративного мистецтва і т. д.

Практична частина

Слова педагога:

Перед початком виконання роботи над графічною композицією необхідно визначити композиційний центр, виділяється він насамперед розміром, кольором, світлом: у вас вже є кольорові плями, на основі їх будемо будувати композицію. Їх зробили аквареллю (колір сепія) заздалегідь, тому що, якби ми з вами зараз їх робили, потребувало нам багато часу очікувати, поки висохне папір. щоб ми з вами могли продовжити роботу чорною ручкою.

1. На ваш погляд з чого необхідно нам розпочинати роботу над малюнком?

2.Після того як ми намітили олівцем розмір дерев, які ми звами будемо малювати.

Що будемо робити наступним етапом?

Намічати стволи дерев і основні, великі гілки.

Успішність виконання вами малюнку багато складових:

- це сюжет який ви обираєте;

- яким чином ви створюєте простір композиції;

- вміння дослухатися до порад, міркувати над ними,

- вміння приймати рішення,

- доводити до кінця почату роботу,

- вміння завершувати малюнок;

- в малюнку відтворювати свої почуття, щоб вони були почуті глядачем.

Прочитані слова, почута музика, історія – викликають у людини емоції які спонукають творчу людину до дії, створюється енергія, яка генерує ідеї. Ідеї вкладаються в основу витвору мистецтва.

Мистецтва без ідеї не буває. Все, що ми робимо має енергію заряд як вам відомо з фізики. Тільки від художника залежить що він положить у витвір мистецтва:

добро – творить, будує, прикрашає;

зло – руйнує красу і все навкруги й не важливо скільки мільйонів воно коштує.

Діти виконують графічні замальовки композиції за педагогом керівником майстер – класу по етапам, дослухаючись до порад.

На екрані слайд презентації графічна композиція дерева

Слова педагога: ми з вами спробували створити графічний малюнок , ознайомилися з засобами виразності завдяки котрих я маю надію у вас вийшли не погані малюнки, Маю надію отримані знання, навички сьогодні на майстер – класі допоможуть вам долучитися до мистецтва графіки.

Відомий художник Віктор Васнецов відомий всім за картиною «Богатирі» навчаючись вже в імператорській художній академії не мав коштів щоб придбати фарби, весь час працював над малюнком і в різних видах графіки.

В той же академії 18-19 століттях починали навчати дітей малюванню з копіювання гравюр.

Якщо ви бажаєте навчитися малювати.

Вам необхідно насамперед навчитися відчувати красу в лініях і плямах, відчувати пропорції, наносити малюнок за допомогою красивих «живих» ліній. Цьому можна навчитися виконуючи начерки і замальовки олівцем і ручкою.

Рефлексія. Учасники майстер – класу розповідають про враження, страхи, досягнення, свої пропозиції до теми заняття.

Слова педагога: на поміч в творчому розвитку пропоную вам запам’ятати

Алгоритм ваших дій

перед навчанням чомусь:

 

знання

 

емоції

 

мислити

 

творчий процес

 

отриманий результат

На екрані слайд презентації

Слова педагога:

Мені було приємно з вами сьогодні працювати. Якщо вам сподобалося і ви вважаєте що займатися образотворчим мистецтвом для вас важливо, запрошуємо до студії, де ви зможете розширити коло знань і удосконалювати майстерність не тільки з графіки, а й живопису, побудові композиції.

Мені хотілося щоб кожен з вас, створив в уяві образ добра краси, найдорожчого що у нас з вами є, і навчалися любити, цінувати, через це змогли досягти мудрості навчилися жити в любові один з одним. Я всім бажаю щастя миру, розкриття у вас таланту.

Дякую за плідне спілкування!

До побачення!

 

 

1

 

docx
Додано
10 вересня 2020
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку